Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

    Heeft hier iemand ervaring mee?

    Ik zou graag de AF nog laten werken, ik weet dat die niet werkte met de canon 1.4 extender maar wel met het afplakken (ben daar niet erg voor te vinden)

    Naar het schijnt zou de AF blijven werken met de tamron 1.4 extender.
    Klopt dit? En is er veel verschil tss de canon en tamron extender?

    En wat met sigma? Werkt hier de AF nog of niet?

    Alvast bedankt voor de hulp.
    Dirk
    ________________________________________________

  • #2
    Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

    Een Sigma teleconverter geeft ook door aan de camera dat die ertussen zit. Als die info doorgegeven wordt, dan zal de AF niet meer werken zodra de maximale diafragma-opening kleiner wordt dan f5,6.

    Met de 100-400L + Sigma 1.4x TC werkt de AF ook niet, dus met de 400mm zal die ook niet werken (toch niet zonder het afplakken van kontaktjes).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

      Ik heb deze combinatie ook ( met Canon converter) en hier werkt de AF niet meer , via afplakken van kontakten zou deze normaalgezien op het centrale AF punt wel nog moeten werken welliswaar trager ( alhoewel de lens op zich een razend snelle AF heeft ) , ik gebruik de combinatie echter vrij regelmatig op MF dan , over de beeldkwaliteit ben ik dan echter wel zeer te spreken !
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

        Ok alvast bedankt,

        Maar ik vraag me af als die tamron wel goed is kwa beeld enzo, 99 euro ipv 300 euro voor die canon. Dat is een groot verschil? Is dit dan ook te merken?

        Thx
        Dirk
        ________________________________________________

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

          Oorspronkelijk geplaatst door Air Defence
          Ok alvast bedankt,

          Maar ik vraag me af als die tamron wel goed is kwa beeld enzo, 99 euro ipv 300 euro voor die canon. Dat is een groot verschil? Is dit dan ook te merken?

          Thx
          Dirk
          Daarover kan ik je geen uitsluitsel geven , ik ben er gewoon van uit gegaan dat je op een Canon lens ook best een converter plaatst van hetzelfde merk , die zullen het werk volgens mij optimaler doen dan er twee te mixen denk ik , heb deze converter ook gekocht met het oog op de toekomst om een lichtsterkere prime tele te kopen dan die ik nu al heb.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

            Nog een merk dat niks doorgeeft aan de camera is Soligor.
            Heb er zelf eentje, wel een gewoon niet de pro versie .
            Die van mij geeft niks door aan de camera, tis net of die er niet tussen staat.
            Gebruik deze uitsluitend op de prime van 50 omdat ik soms iets te kort kom
            maar niet te veel uit wil geven aan een andere prime.
            En als ik naar de exif kijk is er niks gewijzigd en staat deze op 50mm en zou op 85 moeten staan maar is het niet.

            Grts
            Formatje

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

              Hey,
              ik heb zo een tamron.
              En bij mijn canon L lenzen blijft alles gewoon zijn werk doen.

              Indien je die tamrom eens wil testen, dan hoor ik wel.

              Groetjes
              Staf

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                Hey 'Drummerstaf',

                Tot op hoeveel mm gebruik je je tamron 1.4 en geeft deze nog goede resultaten?
                BV op mij 400mm?

                Thx Dirk
                ________________________________________________

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                  Hey,

                  ik heb de tamron 2X.

                  Je kan hem altijd eens komen halen om te testen, geen probleem hoor.
                  Dan kan je nog zien wat je doet.

                  Ik weet wel zeker dat alles blijft werken met deze tamron.

                  Ik hoor het wel.
                  Staf

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf
                    Hey,

                    ik heb de tamron 2X.

                    Je kan hem altijd eens komen halen om te testen, geen probleem hoor.
                    Dan kan je nog zien wat je doet.

                    Ik weet wel zeker dat alles blijft werken met deze tamron.

                    Ik hoor het wel.
                    Staf
                    Zou mooi zijn, kan je ook een link laten zien van foto's die gemaakt zijn met deze combinatie?
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                      Oorspronkelijk geplaatst door drh
                      Zou mooi zijn, kan je ook een link laten zien van foto's die gemaakt zijn met deze combinatie?
                      zou ik ook wel eens willen iets van zien
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB
                        zou ik ook wel eens willen iets van zien
                        Waarom lachen jullie daar mee.
                        Kan dat niet?

                        Ik ben maar een dom kieken misschien he.
                        Maar zeg dan wat ik fout zeg, en dan kan ik nog zien he.
                        Mijn AF blijft werken, en over kwaliteit heb ik niet gesproken he.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB
                          Ik heb deze combinatie ook ( met Canon converter) en hier werkt de AF niet meer , via afplakken van kontakten zou deze normaalgezien op het centrale AF punt wel nog moeten werken welliswaar trager ( alhoewel de lens op zich een razend snelle AF heeft ) , ik gebruik de combinatie echter vrij regelmatig op MF dan , over de beeldkwaliteit ben ik dan echter wel zeer te spreken !
                          Heb je enkele onbewerkte crops, genomen op 100% met exif?
                          Ben echt benieuwd hoe deze lens met 1,4x extender presteert.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf
                            Waarom lachen jullie daar mee.
                            Kan dat niet?

                            Ik ben maar een dom kieken misschien he.
                            Maar zeg dan wat ik fout zeg, en dan kan ik nog zien he.
                            Mijn AF blijft werken, en over kwaliteit heb ik niet gesproken he.
                            Ik denk dat je m'n post verkeerdelijk opvat hoor , het was zeker de bedoeling niet om je op stang te jagen , ik zou echt graag even het resultaat hiervan zien omdat ik ook al overwogen heb om naast m'n 1.4 ook een 2X te hebben , sorry als ik me misschien wat neerbuigend heb uitgedrukt , dit was dus helemaal niet de bedoeling
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 400L F5.6 + 1.4 extender?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jpjp
                              Heb je enkele onbewerkte crops, genomen op 100% met exif?
                              Ben echt benieuwd hoe deze lens met 1,4x extender presteert.
                              Als ik nog even op pad ga zal ik eens proberen om eenzelfde onderwerp te fotograferen met en zonder converter !
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X