Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rekensommetje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rekensommetje

    Ik ben in augustus een weekje op reis geweest. Per dag was ik ongeveer 16 uur wakker, en van die 16 uur liep ik ongeveer 10 uur rond met mijn digitaal fototoestel. Netto 6 dagen, maal 10 uur is in totaal ongeveer 60 uur. In die tijd trok ik 278 foto's, dat is dus 278 gedeeld door 60 is afgerond 5 foto's per uur. Nu is mijn eerste vraag: is het batterij-zuiniger om na elke foto mijn toestel uit te zetten, of is het beter het de ganse tijd te laten aanstaan?
    Mijn tweede vraag is: zou er echt géén kwaliteitsverschil zijn tussen dezelfde digitale fototoestellen? Dus zelfde merk en hetzelfde model. Misschien is het ene beter gecalibreerd dan het andere, minder lensfouten...
    Mijn derde vraag is: hoe houden jullie het toch vol om op de onnozelste vragen toch een zinnig antwoord te blijven geven! Ik heb het natuurlijk niet over bovenstaande vragen.

    Vele oprechte groeten aan de ploeg van BD!


  • #2
    1. Dat licht eraan welk toestel je hebt, als de lens iedere keer wordt in/uit geschoven als je hem uit/aan zet kost dat meer energie dan dat je bijvoorbeeld hem na 1 minuut op sleepmode laat gaan. Maar ook dat verschilt weer per camera.

    2. Nee, niet genoeg verschil om met het blote oog is te waarnemen, tenzij er echt iets mis is met een toetstel, of het vies is.

    3. Geen flauw idee
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      Nu is mijn eerste vraag: is het batterij-zuiniger om na elke foto mijn toestel uit te zetten, of is het beter het de ganse tijd te laten aanstaan?
      Geen idee ...


      Mijn tweede vraag is: zou er echt géén kwaliteitsverschil zijn tussen dezelfde digitale fototoestellen? Dus zelfde merk en hetzelfde model. Misschien is het ene beter gecalibreerd dan het andere, minder lensfouten...
      Ongetwijfeld !


      Mijn derde vraag is: hoe houden jullie het toch vol om op de onnozelste vragen toch een zinnig antwoord te blijven geven! Ik heb het natuurlijk niet over bovenstaande vragen.
      Minder vermoeiend dan het stellen van deze vragen ;-)

      Yoda.
      "Away put your weapon, I mean you no harm"

      Comment


      • #4
        Originally posted by Patric
        Ik ben in augustus een weekje op reis geweest. Per dag was ik ongeveer 16 uur wakker, en van die 16 uur liep ik ongeveer 10 uur rond met mijn digitaal fototoestel. Netto 6 dagen, maal 10 uur is in totaal ongeveer 60 uur. In die tijd trok ik 278 foto's, dat is dus 278 gedeeld door 60 is afgerond 5 foto's per uur. Nu is mijn eerste vraag: is het batterij-zuiniger om na elke foto mijn toestel uit te zetten, of is het beter het de ganse tijd te laten aanstaan?
        Mijn tweede vraag is: zou er echt géén kwaliteitsverschil zijn tussen dezelfde digitale fototoestellen? Dus zelfde merk en hetzelfde model. Misschien is het ene beter gecalibreerd dan het andere, minder lensfouten...
        Mijn derde vraag is: hoe houden jullie het toch vol om op de onnozelste vragen toch een zinnig antwoord te blijven geven! Ik heb het natuurlijk niet over bovenstaande vragen.
        1. 5 foto's per uur? Kdenk dat je hem dan gerust tssdoor mag uitzetten.
        2. Bhu, no idea. Kdenk dat het wel miniem is omdat het aan een lopende band gemaakt word. Pas als er aan die band, computerprogramma, machienes, kaliberatiesystemen, ect een update/herstelling word uitgevoerd kan er een klein onwaarneembaar verschil op treden ( maar dat is maar een brainrush van mij )
        3. Hmmm ja, waarom houden mensen het leven vol? De positieve dingen maken het juist goed, en dan moet je de mindere er ook maar bij nemen hè
        Tiggy - Nikon Coolpix 4300

        Comment

        Working...
        X