Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een foto om trots op te zijn... - en de reden daarvan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een foto om trots op te zijn... - en de reden daarvan

    Deze foto heb ik uit de oude doos gehaald... die van 1986!
    Het is een foto waarop ik trots op mag zijn, en ik dat ook ben...

    Maar alvorens te vertellen waarom, wil vragen wat de meningen over deze foto zijn, uit een tijd dat digitaal iets wetenschappelijks was, en computers met 640kb geheugen een maandloon kostten
    - wat is het veel veranderd, sindsdien -



    Minolta XG-1 + Soligor f4 80-205mm, Fuji HR100 diapositief, ingescand op Minolta Dimage Scan Elite 5400 en nabewerkt in CS2

    De instellingen heb ik niet meer
    Last edited by azhrarn; 13 mei 2006, 20:40.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Een foto om trots op te zijn...

    Zeker een foto om trots op te zijn.hij kan wat pittiger maar het is een mooi moment.

    Comment


    • #3
      Re: Een foto om trots op te zijn...

      Oorspronkelijk geplaatst door resias
      Zeker een foto om trots op te zijn.hij kan wat pittiger maar het is een mooi moment.
      Pittiger? Qua kleuren? Of anders?

      Gelukkig dat iemand in ieder geval de moeite nam om een reactie te geven. Was al even bang dat het als helemaal niks gevonden werd...
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Een foto om trots op te zijn...

        Mooie waarneming Het lijkt wel of er kleintjes op de grond liggen.?
        De foto omzetting is een beetje flats.
        Mvg, drh

        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

        Comment


        • #5
          Re: Een foto om trots op te zijn...

          Ja heel mooie foto

          En knap gescand, heb ook net de manier gevonden zoals jij aangeeft.
          Ik scan ook met de Elite 5400 II, maar mijn resultaten zijn aanzienlijk beter geworden sinds ik met CS2 nabewerk de software die bij die scanner zit is niet zo best.


          ___________________________

          Nil Volentibus Arduum
          ___________________________

          Comment


          • #6
            Re: Een foto om trots op te zijn...

            In elk geval, deze herinnert er mij aan waarom ik blij ben dat ik overgeschakeld ben naar 'digitaal'
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Een foto om trots op te zijn...

              @drh;
              flats? Ik vind dat wel meevallen, hoewel de kleuren wel die indruk weergegeven. Het zijn drie reeen, twee hindes en een bok, verborgen achter de jonge aanplant.

              @El Barto;
              De resultaten van het inscannen zijn me vanaf het begin, vorig jaar, tegengevallen, en dan te bedenken dat het zo'n kwaliteitsscanner moet zijn...
              Nu denk ik eerder dat het aan de kwaliteit van mijn objectieven lag.
              Maar misschien doe ik wel wat verkeerd. Dit was de eerste dia die een beetje acceptabel qua kwaliteit is.

              @kariboe;
              Ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Zeker als ik bekijk wat de kwaliteit van foto's is die hier op het forum voorbij komen, kan die oude 'troep' er niet aan tippen. En dan te bedenken dat ik ooit trots op mijn dia's was - terwijl het keer op keer tegenvalt wanneer ik ze probeer in te scannen...
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Een foto om trots op te zijn...

                Ik vind het een schitterende foto. Dat moet een mooi moment geweest zijn.
                Ik loop ook wel eens met camera door het bos en zie dan wel eens herten... in de verte... of voorbij rennen terwijl mijn camera in mijn tas zit

                Comment


                • #9
                  Re: Een foto om trots op te zijn...

                  Dank jullie allemaal voor de reacties.
                  Het valt me op dat er alleen iets opgemerkt is over kleur, of het gebrek daaraan. Niet over de kwaliteit van de foto - vooral aan de randen.
                  Zoals ik al heb laten doorschemeren valt dit hoogstwaarschijnlijk te wijten, of aan de scanner (wat niet zou moeten mogen) of aan het objectief dat ik destijds in bezit had.

                  Maar goed, wat de werkelijke reden van het trots zijn is; is dat ik in 1986 deel heb genomen aan de jaarlijkse (internationale) fotowedstrijd van het tijdschrift "Grasduinen", in de categorie jeugd.
                  Met deze foto heb ik destijds de hoofdprijs gewonnen.

                  Ik was benieuwd hoe - met de tegenwoordige stortvloed aan mooie natuurfoto's - deze opname zich overeind zou houden. Of niet.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een foto om trots op te zijn... - en de reden daarvan

                    Misschien mogen de kleuren iets harder. Maar de randen vallen niet op omdat het oog automatisch naar de dieren worden geleid.
                    Een foto waar je terecht trots op mag zijn.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een foto om trots op te zijn... - en de reden daarvan

                      Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                      Misschien mogen de kleuren iets harder. Maar de randen vallen niet op omdat het oog automatisch naar de dieren worden geleid.
                      Een foto waar je terecht trots op mag zijn.
                      Ja en nee. Hardere kleuren werken niet echt, omdat het origineel gewoon zo is. Dit heeft te maken - denk ik - met de karakteristieken van de diapositief film die gebruikt is. Als ik die kleuren ga forceren, wordt het onwerkelijk, of zelfs lelijk, ben ik bang...
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een foto om trots op te zijn... - en de reden daarvan

                        Knappe foto toutcourt, en ja mag een beetje bijgewerkt maar hoeft niet

                        Comment

                        Working...
                        X