Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in Zolder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in Zolder

    Ik fotografeer zeer graag motorsport, maar na de aanpassingen in zolder is het daar dus echt niet meer leuk om foto's te schieten.
    Hoe raak ik in hemelsnaam op die leuke plekjes? Hoe geraak ik aan zo een oranje foto vestje? Wel, dar zou ik best wel wat voor over hebben
    Iemand tips?
    StijnDeGrauwe.be

  • #2
    Re: Fotograferen in Zolder

    Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn
    Ik fotografeer zeer graag motorsport, maar na de aanpassingen in zolder is het daar dus echt niet meer leuk om foto's te schieten.
    Hoe raak ik in hemelsnaam op die leuke plekjes? Hoe geraak ik aan zo een oranje foto vestje? Wel, dar zou ik best wel wat voor over hebben
    Iemand tips?
    Leuke plaatsen:
    - Maeskotje aan de Chicane
    - Lage draad aan Chicane
    - Poortje onder aan de Heuvel
    - Zandbergen aan de eerste linkse (pitsexit)
    - Zandbergen tussen Kanaal Bocht en Biangi
    - REA (als metshekken weg zijn en dat is binnenkort dacht ik)

    Photogravenvestje dat kan je vergeten. Enkel met de World Series was het mogelijk. Anders enkel als je van een autosport(nieuws)site bent.

    Mvg...
    Nikon member..

    Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen in Zolder

      Hm, deftige foto's nemen was vroeger ook al zo moeilijk op Zolder, met die netten overal
      En op het circuit wordt je als amateur niet geduld. Een beroepsfotograaf, heeft daar het alleenrecht tijdens vrij rijden en wedstrijden.
      Mijn ervaring, je wordt daar al snel weggejaagd, ze zien je bezig via camera.
      Zo ook op Francorchamps.

      Wat motorsport betreft, kan je wel mooie foto's maken op t circuit in Croix-en-Ternois en in Folembray, beide Frankrijk.

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen in Zolder

        Oorspronkelijk geplaatst door Lorie
        Hm, deftige foto's nemen was vroeger ook al zo moeilijk op Zolder, met die netten overal
        En op het circuit wordt je als amateur niet geduld. Een beroepsfotograaf, heeft daar het alleenrecht tijdens vrij rijden en wedstrijden.
        Mijn ervaring, je wordt daar al snel weggejaagd, ze zien je bezig via camera.
        Zo ook op Francorchamps.

        Wat motorsport betreft, kan je wel mooie foto's maken op t circuit in Croix-en-Ternois en in Folembray, beide Frankrijk.
        Daar heb ik ook al ervaring mee .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen in Zolder

          als je de kans hebt,zeker eens gaan kijken op een donderdag training,je raakt bijna overal aan!(vorig seizoen toch!)
          grts; M

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen in Zolder

            Vandaag is mijn vader in zolder geweest maar hij had pech... De poort om tot aan de zandbergen te komen was gesloten ...
            StijnDeGrauwe.be

            Comment


            • #7
              Re: Fotograferen in Zolder

              Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn
              Vandaag is mijn vader in zolder geweest maar hij had pech... De poort om tot aan de zandbergen te komen was gesloten ...
              Ik heb daar de laatste keer over een muurtje moeten klimmen om terug te geraken. Ze hebben daar overal camera's, dus hebben ze die poort waarschijnlijk wel met opzet dichtgedaan terwijl ik foto's aan het maken was .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Fotograferen in Zolder

                Ik ga op 2 en 3 Juni fotograferen omdat er collega’s van men werk daar gaan rijden.
                Ik zit wel met een klein probleempje ik heb nog nooit een motor (al rijdend) gefotografeerd.

                Ik heb een Nikon D70 dus als er mensen zijn die tips hebben dan hoor ik dit graag.
                Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograferen in Zolder

                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=112514

                  Ga daar eens kijken, dar heb ik ook eens achter tips gevraagd
                  StijnDeGrauwe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograferen in Zolder

                    Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn
                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=112514

                    Ga daar eens kijken, dar heb ik ook eens achter tips gevraagd
                    bedankt voor de tip
                    Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                    Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograferen in Zolder

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aiki
                      Ik ga op 2 en 3 Juni fotograferen omdat er collega’s van men werk daar gaan rijden.
                      Ik zit wel met een klein probleempje ik heb nog nooit een motor (al rijdend) gefotografeerd.

                      Ik heb een Nikon D70 dus als er mensen zijn die tips hebben dan hoor ik dit graag.
                      Wel, ga dan dringend s oefenen, begin met auto's of moto's op een snelle straat. Het lijkt makkelijker dan het is, de moto aan snelheden van 200 km/u op het juiste moment vastleggen!
                      Ik heb al heel wat kunnen oefenen op t circuit en dan wordt het routine en maak je al behoorlijk mooie foto's met beperkter toestel.

                      Maar in Zolder krijg je bijna geen kans om mooie foto's te maken, je kan nergens als "leek" fotograaf een deftige spot vinden. Pfff...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograferen in Zolder

                        Ik heb sinds twee weken een Fuji S9500 aangeschaft en ben tijdens het WK endurance wat platjes wezen schieten.
                        Dit is er een van...


                        Al moet ik zeggen dat ik wel voor de draad geraakt ben
                        Nikon D90, Batterijgrip MB-D80, Nikkor 18-70, Nikkor 70-300VR

                        Comment

                        Working...
                        X