Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extender

    Hallo, ik heb net een 70-200 f4 L van Canon gekocht en vroeg me af of het de moeite loont om deze te gebruiken in combinatie met een extender (x2 of x 1,4) of wat de voor -en nadelen hiervan zijn. Ik gebruik deze nl. voor het fotograferen van surfers en zou graag wat dichter bij de actie willen geraken. Alvast bedankt!

  • #2
    Re: extender

    Met een 1,4x zal de AF nog werken (wel iets trager) en zal je waarschijnlijk ook nog vrij goede resultaten krijgen.
    Met de 2x extender verlies je AF en zullen de foto's ook niet echt scherp meer zijn, of je zou het diafragma al vrij ver dicht moeten zetten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: extender

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Met een 1,4x zal de AF nog werken (wel iets trager) en zal je waarschijnlijk ook nog vrij goede resultaten krijgen.
      Met de 2x extender verlies je AF en zullen de foto's ook niet echt scherp meer zijn, of je zou het diafragma al vrij ver dicht moeten zetten.
      Bij mij werkt de AF toch niet meer hoor , zelfs niet trager , manueel scherpstellen is de boodschap , of een 2.8 kopen... combinatie is trouwens niet aan te raden , je verliest mijns inziens teveel , ik gebruik hem wel in combi met een 400 prime en hierover ben ik wel te spreken ( ook wel MF )
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: extender

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB
        Bij mij werkt de AF toch niet meer hoor , zelfs niet trager , manueel scherpstellen is de boodschap , of een 2.8 kopen... combinatie is trouwens niet aan te raden , je verliest mijns inziens teveel , ik gebruik hem wel in combi met een 400 prime en hierover ben ik wel te spreken ( ook wel MF )
        Voor alle duidelijkheid: alle Canon-bodies die niet van de 1-reeks zijn kunnen AF-en tot en met F5.6. De 1-reeks tot en met F8.
        De 1,4TC zorgt voor 1 stop verlies, de 2,0TC zorgt voor 2 stops verlies....
        Dat betekent dat vb. een 20D wel nog AF heeft op een 70-200/4.0 icm 1,4TC want je krijgt een F5.6-lens. Ik vermoed dat de 400 prime de 5.6 versie is, icm met de 1,4TC wordt dat een F8 en dus verlies je de AF...
        Een 1Dx zal in geen van beide gevallen een probleem hebben...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment

        Working...
        X