Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pivoteerbare schermen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pivoteerbare schermen

    Iemand ervaring met schermen die je 90° kan draaien?
    Waarom zijn onze schermen eigenlijk standaard 'landscape'?
    In 'portret' moet je toch minder scrollen !
    En ons oog is toch ook gewoon om A5-A4-tjes in portret en niet in landscape te lezen.

    Wat zien jullie als voor- of nadelen van de pivoteerbare schermen?

  • #2
    Re: Pivoteerbare schermen

    Oorspronkelijk geplaatst door lut
    Iemand ervaring met schermen die je 90° kan draaien?
    Waarom zijn onze schermen eigenlijk standaard 'landscape'?
    In 'portret' moet je toch minder scrollen !
    En ons oog is toch ook gewoon om A5-A4-tjes in portret en niet in landscape te lezen.

    Wat zien jullie als voor- of nadelen van de pivoteerbare schermen?
    Mijn LaCie 321 is pivoteerbaar, maar ik gebruik dat nauwelijks.

    Eerstens is er de kap, die dan mee moet draaien en dan geen enkele zin meer heeft.

    Verder kan ik twee volledige A4's ook in landscape op het scherm krijgen, wat het kantelen eigenlijk overbodig maakt.

    En tenslotte heb je voor het kantelen van een dergelijk groot scherm veel bureauruimte nodig. Plus het feit dat alle draden (voeding, monitor) mee bewegen.

    Nee, handig is het niet, alhoewel het op zich wel heel goed werkt, want de omschakeling bij kantelen gebeurt automatisch.


    Als ik een non-pivot versie had kunnen kopen, die goedkoper was, had ik dat zonder twijfel gedaan.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Pivoteerbare schermen

      Mijn 24inch dell kan ook draaien maar dat gebruik je nooit!
      Mijn scherm doet 1920x1200, dus het is geen probleem om 2 a4's langs elkaar te zetten. En in PS heb ik een ZEE van plaats.

      Alleen ben ik de res gewoon en wil ik nu een 30inch dell
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

      Comment


      • #4
        Re: Pivoteerbare schermen

        Je kan ook gaan voor mijn oplossing : 2x24 inch Lacie naast elkaar
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Pivoteerbare schermen

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB
          Je kan ook gaan voor mijn oplossing : 2x24 inch Lacie naast elkaar
          Lacie's zijn toch 21inch niet?
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

          Comment


          • #6
            Re: Pivoteerbare schermen

            Ik gebruik de Viewsonic VP912 al bijna één jaar, en die kan idd pivoteren.
            Ik gebruik het wel eens dat verticale scherm naast een landscape...


            Een A4 past er iddvolledig op en da's een voordeel.
            Je kan met de software een draai aan geven... Zelfs onderste boven hangen


            Soms als ik een Workshop aan 't voorbereiden ben en ik moet in Word een tekstje typen zet ik m'n scherm verticaal, dan zie je gans 't blad...
            Het scherm kantelen is een fluitje van een cent.

            Je pakt 't beet en draait 't gewoon. Da's al.





            en 't staat verticaal.

            Ook makkelijk is bv als je een portret hebt, dan kan je 't ding kantelen.
            In Photoshop kan je beter een portret bewerken, je verlies dan minder plaats in je werkgebied.


            Nadeel is dat je het handmatig moet draaien. Er zou een knopje moeten aan zijn dat het automatisch draait ( ben nogal wat lui...)

            Maar het heeft idd meer voor- dan nadelen.
            Bv het internet, surfen, je kan de pagina's beter bekijken omdat je de tekst makkelijker kan lezen...
            De duurdere schermen hebben het bijna allemaal aan boord. (Boven de 600 euro)

            Comment


            • #7
              Re: Pivoteerbare schermen

              Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
              Lacie's zijn toch 21inch niet?
              Dat Lacie moest Viewsonic zijn idd , eventjes verstrooid zeker , enne , mijn 24"en pivoteer je beter niet aangezien het CRT's zijn , ik denk dat ze ne kilo of 50 het stuk wegen...
              Lacie heb ik ook maar is maar een 20" en groter hebben ( of hadden ze toen ) niet denk ik ( photon Vision 20 II , ook een heel goed scherm LCD dan ) , en om op de vraag van de topicstarter te antwoorden , ik gebruik die nooit in portrait , vroeger nog wel eventjes geprobeerd maar ik kon er maar niet aan wennen...
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Pivoteerbare schermen

                Ik heb hier een 20" staan dat je kan draaien en wat mij betreft is het een meer dan overbodige optie.

                Het scherm is in de hoogte instelbaar maar zet ik het te laag kan het net niet kantelen.

                Lukt het u wel om te kantelen, dan gaan de kabels weer tegenwringen als je niet een voldoende lus voorzien hebt om mee te kunnen draaien.

                Minder scrollen op internet? Hangt van de site af want er zijn er ook waar je niet moet scrollen en waar je eerder de breedte nodig hebt omdat ze in het linkerframe de links zetten en in het rechterframe de gelinkte pagina's.

                PS werkt wat mij betreft eveneens beter in landscape dan in portret.

                Je hebt wat mij betreft meer aan een iets groter scherm dan aan een kleiner met een pivot-mogelijkheid.

                Maar ja ... ieder zijn idee hierover.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X