Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

    Heb deze net toegekregen en er is iets eigenaardig.

    Als de camera op AF staat en ik druk de ontspanknop licht in om te focussen doet de lens dit maar een klein beetje en focused dus niet correct. telkens de ontspanknop ingedrukt wordt focused deze iets beter tot de focus goed is en dan pas kan ik een foto nemen.

    Iemand een idee hoe dit komt? Is de lens stuk of is het een instelling?

    Groeten,
    Ptah

  • #2
    Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

    Omruilen of laten herstellen, dit is geen normaal gedrag voor de Tamron.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

      Dacht ik al. Spijtig genoeg

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

        Heb net men omruiling toegekregen en deze heeft hetzelfde probleem.

        Iemand een idee of dit aan m'n D50 kan liggen of zou dit nu toevallig hetzelfde probleem zijn met de lens?

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

          Misschien de lens eens testen op een andere body. Waarschijnlijk is er wel een D50-BD-forummer-met-goed-hart ergens in je buurt.

          Mocht het niet lukken, dan kom je maar eens af (is wel de andere kant van België).

          Groeten,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

            Ja, wil je naar Borsbeek komen, doe maar...
            Heb dezelfde lens, een D70s, dus we kunnen eens testen...

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

              Ben met de online winkel overeengekomen dat ik de lens terugstuur en ze mijn geld terugstorten.
              Dus heb de lens ondertussen al opgestuurd.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                Ben met de online winkel overeengekomen dat ik de lens terugstuur en ze mijn geld terugstorten.
                Dus heb de lens ondertussen al opgestuurd.
                Jammer, want ik heb deze lens op mijn D50 en ze komt er bijna niet meer af! Zeer scherp en lichtsterk! Geen focusproblemen.

                Gr's, Wim
                _____________
                Nikon D50 - Tamron 28-75/2,8 - Nikkor 50/1.8 - Tamron 18-200 - SB600
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                  Jammer, want ik heb deze lens op mijn D50 en ze komt er bijna niet meer af! Zeer scherp en lichtsterk! Geen focusproblemen.
                  Woon je toevalling in de buurt van Dendermonde?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                    Woon je toevalling in de buurt van Dendermonde?
                    Neen, in Edegem bij Antwerpen.

                    Gr's, Wim
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                      je kan anders eens tijdens de week mijn Tamron AF SP 28-75/2,8 testen
                      dan weet je of het aan de lens ligt of aan het toestel
                      ik ben van rotselaar (tegen leuven)
                      je ziet maar
                      groeten
                      Gert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                        Het enige probleem die ik met mijn Tamron 28-75 op de 30D heb, is dat als ik een ander focuspunt (behalve de middelste) kies, dat mijn foto's soms wazig worden.

                        Ik zal dit morgen opnieuw testen door mijn filter eraf te halen.
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                          Heb nu bij de lokale fotograaf deze lens (al de 3de) kunnen proberen en heb net het zelfde probleem. Zij hadden dit probleem nog niet gezien en hadden niet direct een ander toestel om te proberen. Hebben wel onmiddelijk met De Beukelaer gebeld en deze gingen de lens testen. Dus nog even afwachten.

                          Begin eigenlijk een beetje te denken dat het aan de body kan liggen, alhoewel dat ik al 3 verschillende Nikkor lenzen heb en daarmee heb ik geen enkel probleem.

                          Zijn er BD'ers met deze lens die op 28/05 naar de BD-meeting komen?
                          Indien ja, zou ik dan de lens eens kunnen proberen? Misschien doe ik gewoon iets fout.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                            Heb nu bij de lokale fotograaf deze lens (al de 3de) kunnen proberen en heb net het zelfde probleem.
                            Als ik dat zo lees, dan lijkt het mij toch wel een keer de moeite om naar Edegem of Rotselaar te rijden met jouw D50 en er een keer een lens op te schroeven die op een andere D50 wél naar behoren werkt.
                            Dan weet je meteen of je een probleem met de body hebt, en je kan er jezelf en je fotohandel uiteindelijk redelijk wat tijd mee besparen, denk ik.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                              Als ik dat zo lees, dan lijkt het mij toch wel een keer de moeite om naar Edegem of Rotselaar te rijden met jouw D50 en er een keer een lens op te schroeven die op een andere D50 wél naar behoren werkt.
                              Dan weet je meteen of je een probleem met de body hebt, en je kan er jezelf en je fotohandel uiteindelijk redelijk wat tijd mee besparen, denk ik.
                              Daarom dat ik ook vroeg of er BD'ers zijn die deze lens hebben en naar de BD-AV meeting gaan op 28/05

                              Comment

                              Working...
                              X