Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vuurspuwers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vuurspuwers

    Hoi hoi,

    ik ben een student grafische vormgeving aan St-Lukas Brussel. Ik heb binnen een kleine 2 a 3 weken een shooting van vuurspuwers (waar ook toeschouwers bij horen) en dit bij voorkeur in het donker. Nu heb'k zelf een redelijk toestel (Canon EOS 10D en 2 lenzen 18-50mm 1:3,5-5,6 DC Sigma en EF 75-300mm 1:4-5,6 III USM Canon) En ik vraag me af of mensen hier tips voor hebben ? Hoe ik het het beste kan aanpakken.

    Nog mooier zou zijn als mensen terplekke advies zouden kunnen geven of eventueel zelf (met mijn of hun toestel) de fotos nemen. Het zal gebeuren te Vilvoorde op een vrijdag avond (22u is het pas donker wss)

    Dus ja, tips en/of vrijwilligers altijd welkom !

    Hou het wel simpel want ik ben een complete n00b als het op fotografie aankomt

    Met vriendelijke groet


    Jeroen

  • #2
    Re: vuurspuwers

    Tijdens een optreden van Dos Niños heb ik ook vuurspuw foto's genomen. best is spotmeten op de vlam, anders kan je vlam nogal eens veel te licht overkomen.

    Hier enkele voorbeelden:







    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: vuurspuwers

      Maar ik zou bij nacht trekken, of gaat dat te moeilijk zijn ? (ben en blijf noob).

      Met spotmeten bedoel je... ? :s

      alvast bedankt voor je leuke reactie met prachtige fotos

      Comment


      • #4
        Re: vuurspuwers

        ik zou dit eerder bij valavond doen lijkt mij iets "eenvoudiger"
        bij nacht zal je zeker op statief moeten werken, en hoe worden de personen belicht?

        Comment


        • #5
          Re: vuurspuwers

          ik dacht eerst te proberen met enkel het vuur, zoniet zal er een spot naast de camera geplaats worden maar niet fel. Of heb je betere uitwerking ?

          Comment


          • #6
            Re: vuurspuwers

            Oorspronkelijk geplaatst door h0pse
            ik dacht eerst te proberen met enkel het vuur, zoniet zal er een spot naast de camera geplaats worden maar niet fel. Of heb je betere uitwerking ?
            als je vuurspuwers hebt moet je die toch ook op de foto zien hé, het vuur komt van ergens, dat moet je dan toch tonen.
            als je spot(s) ter beschikking hebt om de vuurspuwers te belichten zou ik dat zeker doen, maar dat statief zal je toch nodig hebben

            Comment

            Working...
            X