Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kruidvat - Kodak Direct Print

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kruidvat - Kodak Direct Print

    In het kruidvat moet het mogelijk zijn om je foto's direct uit te printen met de zogenoemde 'Kodak Direct Print'. Afgezien van de kwaliteit lijkt me dit wel handig om snel wat foto's af te drukken...het is hier tevens om de hoek.

    Hoe zit dat nu eigenlijk...ik heb foto's genomen van 3008x2000 pixels, en aan 300dpi komt dit neer op een foto van ongeveer 25 op 17 cm. Om afdrukken te krijgen van 15x10 , is het dan beter dat ik de foto's resize naar deze maat of kan het toestel dit zelf? Tevens, als het toestel dit zelf zou kunnen...hoe zit het dan met de kwaliteit. Misschien is de kwaliteit die ik met het resizen aflever, heel wat beter ?
    Iemand ervaring hiermee?

    Thx,
    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

  • #2
    Re: Kruidvat - Kodak Direct Print

    Ik zou er niet eens naartoe gaan. Zeer teleurstellende resultaten. Tenminste.... als je een beetje kwaliteit wil.
    Dat is overigens mijn ervaring met de meeste toko's. Alleen mijn zoon van 6 maakt daar
    gebruik van als hij z'n plaatjes uit z'n Coolpix4300 wil afdrukken.
    Het beste advies dat ik je kan geven is:
    haal een Canon ip5200 met Canon Photo paper pro en je gaat uit je dak van de plaatjes.
    NaturalMystic
    Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

    Comment


    • #3
      Re: Kruidvat - Kodak Direct Print

      Ik heb een tijdje geleden ook een paar van die afdrukken gezien, en ik heb hier zelf veel betere resultaten op Aldi-papier en heel goedkope "namaak" inkt (Canon Pixma IP5000).

      Die printer werkt ook niet erg snel, als je veel foto's wil afdrukken zal je op tijd moeten beginnen, anders moet je misschien stoppen omdat ze de winkel gaan sluiten (de zuster van één van mijn collega's heeft dat ooit voorgehad ).

      De afdrukken die je kan bestellen met een cd zijn al heel wat beter, maar zeker geen topkwaliteit.


      De printer zal je foto's zelf wel kunnen resizen naar het juiste aantal pixels dat nodig is om te printen (dat gaat bij een andere afdrukcentrale toch ook).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X