Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens

    Beste forumleden,

    Ik ben een beginnend fotograaf, ik heb een Nikon D50 met 18-55 kitlens gekocht tussen kerst en nieuw.
    Ik had graag een telezoom bijgekocht, de bedieling is om op vakantie de kleinkinderen in zee te fotograferen zonder zelf met mijn voeten in het water te staan. Wij gaan ook veel naar dierentuinen, om de dieren te fotograferen voldoet mijn 18-55 meestal niet. Ik had gedacht aan de andere kitlens Nikon AF DX 55-200 is dit een goede keuze of zijn er beter alternatieven voor een budget van ongeveer 250€
    Nikon

  • #2
    Re: Welke lens

    De 55-200 is niet slecht maar er is beter onder de zon alles hangt van je budget af.
    De nieuwe Nikon AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G heeft sucses als all-round lens maar daar sta je dan met je 18-55 daarom is het misschien wel interessanter om te kiezen voor een Nikon AF 80-200 f/2.8D.
    Je kan natuuurlijk ook naar een ander merk uitkijken bijvoorbeeld Sigma 70-200 mm F2,8 DG APO EX HSM of Sigma 50-500 mm F4 - 6,3 EX APO RF HSM DG.
    Daar hangt natuurlijk allemaal een serieus prijskaartje aan.

    Als het om familie/vakantie fotos gaat waar er echt geen speciale eisen aan gesteld worden dan is de 55-200 kit-lens zeker voldoende zo slecht is die ook weer niet en voor de prijs moet je het ook niet laten. Ik heb er zelf eentje en ben er best tevreden mee .

    Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens

      Wat spogy voorsteld zijn zeker goede zaken maar je hebt zeker een budget nodig van minstens €700 of hoger(tenzij je een 2de hands koopje kunt doen)

      Als je budget lager kan je gaan voor de Sigma 70-300, waar zeer goed commentaar van te lezen is in een nadere draad(toch voor de prijs. €225 bij Corne)