Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prima service van Belgische on-line shop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prima service van Belgische on-line shop

    - dinsdagmorgen 10u: sigma 10-20 Nikon besteld on line bij belgisch online shop
    - dinsdagmorgen 11u30: wordt ik opgebeld door leverancier om te vragen of ik morgen thuis ben, en of ik een desgewenst een 2de leveringsadres kan opgeven
    - woensdagmorgen 10u: bestelling wordt bij mij thuis afgeleverd
    - heb tot hiertoe nog niets betaald want heb nog enkele dagen tijd om betaling te regelen via bank (geen voorschot, geen kredietkaart, maar puur vertrouwen)
    - Dit is geen fabeltje, maar werkelijkheid, en dan nog uit ons eigen land en aan beste prijs.
    Proficiat en respect voor zo'n organisatie.
    Ik vond dat dit toch het vermelden waard is.
    Gezien ik hier geen reclame wil maken heb ik de naam van deze belgische online shop niet vermeld. Ik heb al dikwijls moeten vaststellen dat andere leveranciers hier op het forum vaak vernoemd worden. Wie meer info wil kan mij altijd PM-en. Of hebben mods en admin er geen bezwaar tegen dat ik hier de naam mag plaatsen?
    Wat is de houding van BD in deze situatie.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: prima service van Belgische on-line shop

    Zolang jij geen zakelijke binding hebt met dat bedrijf (buiten gewone bestellingen dan) zou ik er geen begrip voor hebben als je de naam van het bedrijf niet zou mogen noemen. Zoals je zegt: andere zaken worden ook genoemd en als er klachten zijn dan wordt er ook met naam en toenaam melding van gemaakt.

    Er is wel een andere reden om de zaak niet te noemen: het vertrouwen. Als algemeen bekend is dat je achteraf kunt betalen zullen er helaas altijd lieden zijn die er misbruik van maken. Ik heb zelf mijn 20D in een zaak in Duitsland gekocht en men kon geen credit card accepteren. Het bedrag was te hoog om geld uit de muur te trekken en omdat ik uit Nederland kwam vonden ze het sneu om me met lege handen te laten vertrekken. Ik kreeg de camera mee met een bankrekeningnummer om het geld over te maken. Mij hadden ze niets gevraagd: geen adres, geen kopie van paspoort of iets dergelijks, niks. Hoewel ik deze service wel van de daken wilde schreeuwen heb ik me ingehouden. Ongetwijfeld zou de zaak overspoeld zijn met buitenlanders die alleen een credit card bij zich hadden.

    Comment


    • #3
      Re: prima service van Belgische on-line shop

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
      Er is wel een andere reden om de zaak niet te noemen: het vertrouwen. Als algemeen bekend is dat je achteraf kunt betalen zullen er helaas altijd lieden zijn die er misbruik van maken.
      Terechte opmerking.
      Goede wijn hoeft geen krans en mondreclame is nog steeds de beste.
      Conclusie: wie adres wil stuurt maar PM met vermelding van e-mail adres voor antwoord.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: prima service van Belgische on-line shop

        Henri, in deze context is het niet de bedoeling dat je de online-shop vermeld. Is het niet normaal dat handelaars steeds de beste diensten verlenen aan hun klanten? Ik bedoel maar, dan kan iedereen welke elke winkel aanprijzen.
        Even de forumregels in de FAQ raadplegen over reclame (of spam):
        Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan. Het posten van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst. Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden. Een andere uitzondering is als het posten van een URL juist erg zinvol is in de betreffende context. Denk aan topics over persoonlijke homepages en topics waarin info gevraagd wordt.
        Vooral de laatste twee zinnen zijn hier belangrijk, ze voldoende duidelijk IMHO.

        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: prima service van Belgische on-line shop

          Hmmm Henri, ik denk dat ik het weet hoor, even aandachtig zijn

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: prima service van Belgische on-line shop

            Beste Willy,
            Je kan me zeker niet verwijten van onvoorzichtigheid. Ik heb onmiddellijk in de posting vermeld dat ik geen namen wou noemen. Na de terechte opmerking van Leonidas (waarvoor nogmaals dank) ben ik zelfs een stapje verder gegaan door enkel nog te willen reageren via E-mail.
            Er is evenwel een belangrijk storend element hier op het forum en dat is de vermelding van leveranciers in Duitsland en Nederland. Ik vind dat ook belgische ondernemingen dan wel eens een vermeldig mogen krijgen.
            Het gaat zelfs zover dat er hier gelobbyed wordt om gezamenlijke aankopen te gaan doen in het buitenland. Het gaat bijna zover dat er speciale trips georganiseerd worden. Kan er in de forumregels ook geen vetum hiertegen opgenomen worden?
            Ik antwoord hier openlijk op je terechte aanmerking, in het kader van de ganse BD gemeenschap, zodat iedere BD-er er nut kan van halen.
            Met de beste groeten

            Henri
            Last edited by kodachrome; 3 mei 2006, 22:14.
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: prima service van Belgische on-line shop

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
              Beste Willy,
              Je kan me zeker niet verwijten van onvoorzichtigheid. Ik heb onmiddellijk in de posting vermeld dat ik geen namen wou noemen. Na de terechte opmerking van Leonidas (waarvoor nogmaals dank) ben ik zelfs een stapje verder gegaan door enkel nog te willen reageren via E-mail.
              Er is evenwel een belangrijk storend element hier op het forum en dat is de vermelding van leveranciers in Duitsland en Nederland. Ik vind dat ook belgische ondernemingen dan wel eens een vermeldig mogen krijgen.
              Het gaat zelfs zover dat er hier gelobbyed wordt om gezamenlijke aankopen te gaan doen in het buitenland. Het gaat bijna zover dat er speciale trips georganiseerd worden. Kan er in de forumregels ook geen vetum hiertegen opgenomen worden?
              Ik antwoord hier openlijk op je terechte aanmerking, in het kader van de ganse BD gemeenschap, zodat iedere BD-er er nut kan van halen.
              Met de beste groeten

              Henri
              Zo is het, Henri.
              Ik vind persoonlijk dat ALS je dan al eens een goede ervaring hebt met een Belgische online shop, dit zéker eens mag gezegd worden. Dat doet men hier toch ook van de NL en de Duitse shops ? So what's the difference ???

              Comment


              • #8
                Re: prima service van Belgische on-line shop

                De reactie van Willie gaat meer over URLs en over URLs in een signature in het bijzonder. Dat is m.i. toch wat anders dan het eenmalig vermelden van de naam van een bedrijf waarover je tevreden bent. Voor de rest heb ik er al over gezegd wat ik erover wilde zeggen.

                Comment


                • #9
                  Re: prima service van Belgische on-line shop

                  Nikon, Canon, Sony, Panasonic enz enz. zijn ook namen van bedrijven, en die worden hier honderden keren vernoemd, met goede en slechte kanten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prima service van Belgische on-line shop

                    Dit lijkt met een toch wel ongelofelijk nutteloze thread. Wat voor nut heeft het om hier te komen verkondigen hoe tevreden je wel bent over een bepaalde online winkel, om dan zo geheimzinnig te doen over welke winkel het nu eigenlijk is?

                    Als men in Nederland, Duitsland of waar dan ook zijn spullen wil gaan halen, wat is daar verkeerd aan? Als men van hier uit 15 km tot in Frankrijk rijdt om dranken te gaan halen, mag dat dan ook niet? Of dat de Fransen hier in file aan de benzinepomp staan? Moeten we dan de grenzen terug sluiten en terugkeren naar het pre-E(E)G-tijdperk?


                    seppuku.

                    Comment


                    • #11
                      Re: prima service van Belgische on-line shop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                      Henri, in deze context is het niet de bedoeling dat je de online-shop vermeld. Is het niet normaal dat handelaars steeds de beste diensten verlenen aan hun klanten? Ik bedoel maar, dan kan iedereen welke elke winkel aanprijzen.
                      Even de forumregels in de FAQ raadplegen over reclame (of spam):
                      Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan. Het posten van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst. Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden. Een andere uitzondering is als het posten van een URL juist erg zinvol is in de betreffende context. Denk aan topics over persoonlijke homepages en topics waarin info gevraagd wordt.
                      Vooral de laatste twee zinnen zijn hier belangrijk, ze voldoende duidelijk IMHO.

                      Willy
                      Grappig, ik kwam net het volgende tegen in een andere FAQ, dus deze thread voor de geschiedschrijving nog maar eens naar boven gehaald.
                      Wat mag hier niet :
                      => verwijzingen naar eigen shop, reclame voor jezelf dus, daarintegen heb je goede/slechte ervaringen met bepaalde shops waar je geen belangen bij hebt mag dit hier zeker vermeld worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: prima service van Belgische on-line shop

                        Mijn gedacht...
                        Ik vind dat als je een winkel of bedrijf wil aanprijzen omdat er iets goeds te koop is, een goede service of als andere BDers er een deal kunnen doen...
                        Wel dan moet je dat doen.
                        Je bewijst heel de BDgemeenschap er een dienst mee. Want zo weten we de juiste winkels en sparen we soms een bom geld uit.
                        Tuurlijk is 't niet de bedoeling reclame voor een winkel of bedrijf te maken, zoals Hombre zegt. Ook je eigen winkel niet. Zeker je eigen winkel niet.
                        Maar ik ben zeer gediend, als ik weet dat Topfoto goedkoop is .. Dat er in de Aldi papier ligt dat de naam fotopapier waardig is aan 6 euro. Dat de batterijen uit Maleisië, Sabaöceanic beter zijn dan de originele Canons.., Dat Photobox een aktie heeft van..., Dat Otto twee super Occasie Canons te koop heeft..., Printerinkt goedkoop kan gekocht worden bij... Dat er een aktie in de Carrefour loopt op...
                        Snap je? Dat weet ik niet en dus wil ik daar graag gebruik van maken. Dat is geen reclame maar informatie.
                        Dat mag en moet zelfs.
                        Dus, je mag die Belgische online winkel zeker vermelden en andere BDers er een dienst mee bewijzen.
                        Dat is toch de oorspronkelijke bedoeling van een forum he?

                        Comment

                        Working...
                        X