Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

    Ik heb een Nikon D70s met een 18-70 en 70-300 kitlens en hoop deze met een (weliswaar) beperkt budget toch te kunnen vervangen.

    Ter vervanging van de 18-70 kitlens dacht ik aan een 18-200 lens, maar welke lens is dan het beste (Nikon, Sigma, ...)

    Ter vervanging van de 70-300 kitlens dacht ik aan een Sigma 50-500 of heeft er iemand een beter voorstel ?
    Nikon D70s met o.a. AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED en AF 70-300mm 4.0-5.6G

  • #2
    Re: Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door roj007
    Ik heb een Nikon D70s met een 18-70 en 70-300 kitlens en hoop deze met een (weliswaar) beperkt budget toch te kunnen vervangen.

    Ter vervanging van de 18-70 kitlens dacht ik aan een 18-200 lens, maar welke lens is dan het beste (Nikon, Sigma, ...)

    Ter vervanging van de 70-300 kitlens dacht ik aan een Sigma 50-500 of heeft er iemand een beter voorstel ?
    Eigenlijk zou je eerst moeten zeggen waarvoor je ze nodig hebt. Als je veel landschappen enzo wil trekken is het totaal verschillend van als je bv veel actiefoto's zou willen trekken.

    Bij de 18-200 is de Nikon zonder twijfel de beste maar ook de duurste.

    De S(B)igma is een goede snelle lens maar ook zwaar en toch een groot deel overlappend met de 18-200. Je zou dan in feite 2 super zooms hebben met grote overlapping.
    Ik zou dan eerder in de prijsvriendelijkere Sigma 170-500 of die van Tamron(170 of 200(weet niet juist)-500). Ze zijn een stuk goedkoper ook wel wat trager maar dat hangt er van af wat je wil doen en minder overlapping.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

      Ik ken je budget niet en weet ook niet waar je ze voor wil gebruiken.

      Misschien de Nikkors 17-35 en de 80-400VR, beiden fantastische lenzen.
      Of de Nikkor 12-24 en de Nikkor 80-400VR, heb je een mooie set, middenbereik zal je waarschijnlijk niet missen.

      Die nieuwe Nikon 18-200 VR schijnt ook geweldig te zijn èn scherp ondanks het feit dat het een superzoom is.

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

        Ik dacht aan een 18-200 voor het alledaagse werk als standaard-lens en aan een 50-500 of alternatief voor openlucht-sport en -evenementen alsook natuurfotografie
        Nikon D70s met o.a. AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED en AF 70-300mm 4.0-5.6G

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

          Zo slecht is de kitlens niet; eerst ook eens kijken naar de 80-400VR, dan heb je EN een goede telezoom EN VR.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen ter vervanging D70s kitlenzen

            Ik ben ook gestart met de kitlens 18-70, eerst uitgebreid aan de onderzijde met een Tokina 12-24, daarna de kitlens vervangen door 18-200 VR (wel degelijk een scherpe lens, en die VR doet wonderen!)
            Volgende uitbreiding zal eerder een goed balhoofd zijn dan een lens, hoewel die hoekzoeker voor macro ook niet slecht lijkt tegen een stijve nek.

            Smt.
            Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

            Comment

            Working...
            X