Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitleg over lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitleg over lenzen

    graag had ik wat uitleg over lenzen

    ik heb thuis 2 toestellen en op de lens staat er tech info, maar ik weet niet wat het betekend,
    of die goed zijn
    wat ik er mee kan
    wat beter zou zijn

    eerst lens is
    f=6.2-18.6mm 1:2.9-6.9

    tweede lens is
    f=4.5-45mm f1.8-30

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: uitleg over lenzen

    Aan de cjfers te zien gaat het hier over een lens op een compact. Dat sluit op zich het overschakelen naar betere lenzen al uit (mocht je dat willen).

    De eerste is blijkbaar een 3x-zoom (brandpuntafstand 6.2 tot 18.6) met diafragma 2.9 tot 6.9

    Het zou me verbazen of de gegevens van de 2e lens correct zijn. Het zou dan gaan over een 10x-zoom die behoorlijk lichtsterk is

    Comment


    • #3
      Re: uitleg over lenzen

      ja die 2de klopt wel
      das inderdaad een 10 optische zoom

      maar dit is een digitale videocamera "JVC GR-DZ7E" en daar kan ik ook foto"s mee nemen
      hoe zie je dat het een 10x zoom was

      en wat is een brandpuntafstand
      of is dat hetzelfde als een diafragma

      Met vriendelijke groeten
      Joeri

      Comment


      • #4
        Re: uitleg over lenzen

        Misschien is het zinnig die dingen gewoon eens te gaan gebruiken en daarnaast een goed boek over video en fotografie uit de bibliotheek of boekwinkel te halen.
        Ook op internet is van alles te vinden, maar als je zulke algemene en onzinnige vragen stelt kun je zelf eerst beter wat energie besteden alvorens dat van andere mensen te verwachten.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: uitleg over lenzen

          aantal zoom bereken je door je grootste brandpuntafstand te delen door je kleinste, dus hier 45/4.5

          Ik kan Spanjaart alleen maar bijtreden. In andere topic laat je blijken dat je een DSLR wil aanschaffen, je hebt er aldus alle baat bij om toch de basis van (digitale) fotografie een beetje onder de knie te hebben opdat je een goede keus van toestel en lenzen kan maken. Op het internet is veel te vinden, maar vaak niet gegroepeerd. Waar je in een boek (bib ?) na een half uurtje al heel wat opgestoken hebt, zal je op het net misschien uren moeten zoeken (of 10-tallen topics moeten openen, waar ook niet na 5 minuten op geantwoord wordt)

          Comment

          Working...
          X