Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry, maar 't is niet meer te doen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sorry, maar 't is niet meer te doen...

    ... om alle posts, reacties en items op BD te bekijken, laat staan om te beoordelen...

    Tot voor kort probeerde ik toch zoveel mogelijk alle subfora in SHOWCASE te overlopen en daar waar ik mooie of pakkende beelden vond te reageren... Zo kon ik toch op de hoogte blijven van ieders vorderingen en resultaten. Dit is echter niet meer te doen, jullie posten gewoon veel te veel...

    Daardoor moet ik mij voortaan veeleer beperken tot de subfora die mij rechtstreeks interesseren (natuur). Ik wou gewoon laten weten dat dit geen 'desappreciatie' inhoudt van fotografen die met andere vormen van fotografie bezig zijn... Wel integendeel !!! Maar 't is gewoon niet meer te doen om iedere interessante fotograaf op dit forum te volgen en dat is verdomd jammer, maar helaas de realiteit... Mijn excuses daarvoor

    Dat wou ik gewoon even kwijt !!!
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

    Ik kan je hier volmondig bijtreden Kariboe.
    Ik heb identiek hetzelfde gevoel. Daarbij komt dat veel posters bijna dagelijks prachtige verwezenlijkingen tonen zodat het als het ware negatief begint te werken. Je kan niet iedere dag deze posters gaan volgen en doe je het niet dan lijkt het of je geen interesse meer kan opbrengen voor hun postings. Er treed een soort verzadiging op die bijna afstotend gaat werken.
    Ik vraag me af of hier niet een zekere discipline moet opgelegd worden: een soort publicatiebon of iets dergelijks die deze veelposterij wat beter in perken kan houden. Overdaad schaadt.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

      Dat is niet erg Kariboe. En heel begrijpelijk.

      Al decennia lang heb ik hetzelfde "probleem" met mijn krant.
      Je weet wel : die krant die je de weekend doet vergeten om je schoonmoeder te ...... De Standaard dus.
      Ik lees ze gedeeltelijk. Alleen hetgeen me interesseert. De rest sla ik over.
      Noodgedwongen wegens ... tijd.

      Zo ook met BD. Al enkele maanden heb ik een heel erg chronisch gebrek aan tijd. Dus mis ik het een en het ander op BD. Maar de essentiele dingen volg ik op. Essentieel: dat is heel subjectief. Je kan niet alles willen zien of weten...... Maar we hebben hier de Hall of Fame om je tijdens de weekend terug op het goede spoor te zetten.
      En btw de laatse tijd is "wedstrijdje" mijn favoriet.

      Je ziet ook dat ik "redactielid" ben. Om dat waar te maken heb ik er tijdelijk geen tijd voor...... Die tijd komt wel terug hoor. Want je moet daar intensief mee bezig zijn en tijd hebben, als je het goed wil doen.
      De rubriek "laatste nieuws" vraagt enorm veel inzet van enkele BD leden.
      Dat is allemaal te vertalen in tijd.

      Zoals onze ondergewaardeerde MOD's die enorm veel van hun tijd spenderen voor ons. Alles is tijd.

      Het is dus beter dat je van de topics die je echt interesseren 100% of 200% geniet dan dat je zomaar alles lichtjes bekijkt en er niets van meedraagt voor jezelf.. Wegens gebrek aan tijd. Daarom zijn die forum onderdelen bij bvb "Showcase"heel erg nuttig.
      Hegeen je niet interesseert sla je over. Hetgeen je wel interesseert bekijk je dan veel intensiever.IMHO

      Groetjes
      Skitch
      Last edited by Skitch; 2 mei 2006, 00:16.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...


        Ik zit met dezelfde problematiek...
        Ofwel tijd om fotokes te maken en te genieten van de mooie dingen ..
        Ofwel tijd voor BD om alles in een luipaarddrafje te doorlopen en eigenlijk echt nergens stil bij te staan en een oordeel te geven ...
        Leuk ware misschien moets iedereen nu eens die zelfdisipline voor de dag zou proberen te leggen om hooguit 1 foto per week te posten en dit na zware zelfcastijding.
        De kwaliteit van foto's stijgt hier, maar aan de andere kant daalt ze ook, alhoewel velen dit niet zullen willen horen. Nu, hier zijn we aan herhaling toe van toestanden in het verleden. De geschiedenis begint zich stilaan te herhalen, maar dit gebeurt nu vlugger en vlugger en vlugger en we hebben minder en minder tijd ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

          Het is nu eenmaal leuk dat je je werk op deze manier aan een groot publiek kan tonen, daardoor betrap ik mezelf ook wel op overposting, dat geef ik grif toe
          Aan de andere kant bekijk ik voornamelijk op eigen interesse, dwz (in volgorde) "mensen en modellen", "zwart/wit", "natuur en landschappen", "dieren", "architectuur", .....
          Doordat ik voor mijn werk veel permanentie doe zoals bv gisteren op 1 mei kan ik vaak ook heel lang online zijn, in mijn privé zorgt de BD-verslaving soms zelfs voor rimpeltjes

          maar misschien moet er in "showcase" toch een soort filter komen, ik weet het niet.....

          Comment


          • #6
            Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

            heb hier een tijdje terug eens opgenoemd, wat voor hobby,s ik vroeger had.
            ging toen een heleboel tijd inzitten, nu is mijn hobby fotografie en daar gaat de meeste hobbytijd in zitten.
            in alle hobby,s gaat tijd zitten, ga voor je zelf maar eens rekenen.
            dus met het boven beweerde niet eens, ook omdat er hier nog steeds beginnende fotohobbyisten bij komen, kan je soms niet tè hard zijn met een oordeel over de (veel) getoonde opnamen.
            als je de tijd er voor neemt, moet het toch geen moeite zijn het geen je (interesseert) even door te nemen hier op de site.
            kan me wel voorstellen, als je meerdere hobby,s hebt je keuzes moet maken, maar das toch geen probleem.
            met vele fotohobbygroeten,
            bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

              Bouk,
              gebrek aan tijd door teveel hobby's en gebrek aan tijd door werk is toch nog iets anders, je kan niet zomaar je werk laten vallen, hé daar komen ook nog de eurotjes van die je nodig hebt om o.a. je hobby te betalen .

              Zelf moet ik ook vaststellen dat het onmogelijk wordt alle foto's te bekijken, zelf post ik héél zelden, tenzij ik eens echt een foto wil tonen.
              groeten linda

              Comment


              • #8
                Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                Ik vraag me af of hier niet een zekere discipline moet opgelegd worden: een soort publicatiebon of iets dergelijks die deze veelposterij wat beter in perken kan houden.
                Henri
                Denk je dan bijvoorbeeld aan zoiets als:

                5 reacties plaatsen = recht op 1 topicstart in showcase ? (bijvoorbeeld)
                Ergens een puntensysteem, 1 reactie = 1 punt, maar je hebt 5 punten nodig om een foto in showcase te mogen starten.

                Een reactie in chitchat of chitchat levert geen punten op, maar openen van een topic kost ook niets.

                Een andere manier om punten (of credits als je wil) te verdienen kan zich uiten in het geven van een score (bv. van 1 tot 5 sterren) aan een reactie als die je zeer waardevol lijkt. Off-topic reacties of 'ongepaste' reacties (ok, dit is min of meer subjectief) zou eventueel min of meer bestraft kunnen worden. enz... enz... enz... soit, jullie snappen wel wat ik bedoel.

                't is maar een denkpiste natuurlijk

                Comment


                • #9
                  Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                  Denk je dan bijvoorbeeld aan zoiets als:

                  5 reacties plaatsen = recht op 1 topicstart in showcase ? (bijvoorbeeld)
                  Ergens een puntensysteem, 1 reactie = 1 punt, maar je hebt 5 punten nodig om een foto in showcase te mogen starten.

                  Een reactie in chitchat of chitchat levert geen punten op, maar openen van een topic kost ook niets.

                  Een andere manier om punten (of credits als je wil) te verdienen kan zich uiten in het geven van een score (bv. van 1 tot 5 sterren) aan een reactie als die je zeer waardevol lijkt. Off-topic reacties of 'ongepaste' reacties (ok, dit is min of meer subjectief) zou eventueel min of meer bestraft kunnen worden. enz... enz... enz... soit, jullie snappen wel wat ik bedoel.

                  't is maar een denkpiste natuurlijk
                  Ziet er idd interessant uit, maar daarvoor zal je ten eerste al een andere forum-software nodig hebben denk ik..

                  Ten tweede denk ik dat je dan vele nietszeggende postings gaat krijgen (van diegenen die credits willen winnen)...


                  Een limiet op het posten van foto's per week vind ik ook wel interessant, maar 1 foto per week is imho nogal extreem...

                  Misschien dat 2 foto-postings per week wat meer evenwicht zou brengen ?
                  Je kan ook altijd 2 x een reeks van 3 foto's posten = 6

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
                    Bouk,
                    gebrek aan tijd door teveel hobby's en gebrek aan tijd door werk is toch nog iets anders, je kan niet zomaar je werk laten vallen, hé daar komen ook nog de eurotjes van die je nodig hebt om o.a. je hobby te betalen .

                    Zelf moet ik ook vaststellen dat het onmogelijk wordt alle foto's te bekijken, zelf post ik héél zelden, tenzij ik eens echt een foto wil tonen.
                    groeten linda
                    ja ik volg je hoor, maar ik bedoel dat in een hobby gewoon tijd gaat zitten en net zoveel als je er zelf in wil steken natuurlijk.
                    heb nu gewoon meer tijd voor de hobby, omdat ik met de VUT ben.(heerlijk hoor).
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                      Misschien dat 2 foto-postings per week wat meer evenwicht zou brengen ?
                      Dat wordt dan voor ons niet te doen, we kunnen moeilijk iedereen gaan controleren hoeveel postings hij/zij al gedaan heeft deze week hé
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                        Dit lijkt het "senior hoekje" wel En wie heeft het minste tijd? De senioren!

                        Inhoudelijk kan ik alleen maar beamen wat hier geschreven wordt. (behalve dat punten geven voor postings, wat ik persoonlijk niet zie zitten)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                          Ten tweede denk ik dat je dan vele nietszeggende postings gaat krijgen (van diegenen die credits willen winnen)...
                          Eerlijk, showcase reacties zijn vaker egostrelend dan dat ze een toegevoegde waarde opleveren, maar goed... Van daar ook het idee om reacties zelf te beoordelen, om het aspect van nietszeggende postings tegen te gaan.

                          Nogmaals, dit is slechts een hersenspinsel, een invoering hiervan moet natuurlijk goed overdacht zijn, met name moet er een goede balans tussen het verdienen van credits en het spenderen ervan bepaald worden, evt afhankelijk van het subfora waar je wilt 'topicstarten' of reageren.

                          Edit: en natuurlijk moet iedereen ervoor te vinden zijn hé, en da's niet het geval dus laat maar vallen
                          Last edited by yowan-kenobi; 2 mei 2006, 09:19.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                            Dat wordt dan voor ons niet te doen, we kunnen moeilijk iedereen gaan controleren hoeveel postings hij/zij al gedaan heeft deze week hé
                            Ik sta ook 100% achter het idee om max. 1 foto(reeks) per week mogen te posten, dan krijgt iedere foto tenminste terug de 'verdiende' aandacht.
                            Misschien ieder een dag toekennen afhankelijk van de alias-naam ?
                            Maar inderdaad het zou een zware belasting voor de Mods zijn
                            Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sorry, maar 't is niet meer te doen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                              ... om alle posts, reacties en items op BD te bekijken, laat staan om te beoordelen...

                              Tot voor kort probeerde ik toch zoveel mogelijk alle subfora in SHOWCASE te overlopen en daar waar ik mooie of pakkende beelden vond te reageren... Zo kon ik toch op de hoogte blijven van ieders vorderingen en resultaten. Dit is echter niet meer te doen, jullie posten gewoon veel te veel...

                              Daardoor moet ik mij voortaan veeleer beperken tot de subfora die mij rechtstreeks interesseren (natuur). Ik wou gewoon laten weten dat dit geen 'desappreciatie' inhoudt van fotografen die met andere vormen van fotografie bezig zijn... Wel integendeel !!! Maar 't is gewoon niet meer te doen om iedere interessante fotograaf op dit forum te volgen en dat is verdomd jammer, maar helaas de realiteit... Mijn excuses daarvoor

                              Dat wou ik gewoon even kwijt !!!
                              Greetz, Kariboe
                              Als het al niet meer te doen is, waarom zet je er dan nog deze overbodige post bij ?

                              Comment

                              Working...
                              X