Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defekt aan 70-200 F4L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Defekt aan 70-200 F4L

    Denk je een goede lens te hebben en dan dit.

    Als ik wil focussen op 70mm doet hij dat niet altijd, ik moet de lens dan eerst een keer laten focussen op 80mm of hoger... dan terug naar 70 en dat werkt hij wel.

    Soms kan ik de lens ook niet naar de 70mm draaien maar blijft hij hangen bij 75mm en gaat niet meer verder.. Door hem dan weer omhoog naar 80 ofzo te draaien los ik dit weer op..

    Kan dit stof of zand ofzo zijn ?

    De lens heb ik bij Konijnenberg gekocht, en daar zeggen ze dat er maar 1 jaar garantie op zit. En hij is anderhalf jaar oud...

    Iemand bekend met dit probleem ?
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Re: Defekt aan 70-200 F4L

    Dit klinkt niet als nomaal gdrag. Ik heb deze lens ook en wat mij betreft onderscheid deze lens zich juist ten opzichte van de goedkopere omdat alles zo soepel gaat. Focus problemen heb ik al helemaal niet gemerkt in normale omstandigheden.

    Als dat bij jouw lens niet zo is, is er wat aan de hand vrees ik
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Defekt aan 70-200 F4L

      Oorspronkelijk geplaatst door mauske
      De lens heb ik bij Konijnenberg gekocht, en daar zeggen ze dat er maar 1 jaar garantie op zit. En hij is anderhalf jaar oud...

      Iemand bekend met dit probleem ?
      zever, je hebt 2 jaar, dus moet je die ook eisen

      Comment


      • #4
        Re: Defekt aan 70-200 F4L

        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
        zever, je hebt 2 jaar, dus moet je die ook eisen
        Ja, dat dacht ik ook, maar schijnbaar is dit niet zo... maar ik zal eens een belletje aan Canon wagen hiervoor !

        Nja op de site van Canon staat ook dat er maar 1 jaar op producten van Canon zit..
        Ook op de site van Konijnenberg staat bij dit objectief dat de garantie 12 maanden is.
        Last edited by mauske; 3 mei 2006, 18:15.
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

        Comment


        • #5
          Re: Defekt aan 70-200 F4L

          Hoi,

          De Nederlandse wetgeving en jurisprudentie is hier heel duidelijk in. Al geeft de producent en/of verkoper maar een jaar garantie, van een aantal producten mag een bepaalde levensduur verwacht worden. Tenzij de lens overmatig veel gebruikt is (en dan nog ...), mag van L-glas verwacht worden dat hij langer dan 1,5 jaar meegaat. Stof en/of zand valt logischerwijze natuurlijk niet onder de garantie hoewel .... (http://forum.belgiumdigital.com/show...and+panasonic). Dell geeft bv ook maar 1 jaar garantie op zijn PC's maar heeft toch bakzeil moeten halen omdat essentiele onderdelen van een PC langer dienen mee te gaan. Overigens, indien ze vaststellen dat het om zand en/of stof gaat, vraag dan om een bewijsfoto en vraag dan hoe het mogelijk is dat het zand in het mechanisme terecht heeft kunnen komen.



          Groetjes Marion

          Comment


          • #6
            Re: Defekt aan 70-200 F4L

            Oorspronkelijk geplaatst door mauske
            Denk je een goede lens te hebben en dan dit.

            Als ik wil focussen op 70mm doet hij dat niet altijd, ik moet de lens dan eerst een keer laten focussen op 80mm of hoger... dan terug naar 70 en dat werkt hij wel.

            Soms kan ik de lens ook niet naar de 70mm draaien maar blijft hij hangen bij 75mm en gaat niet meer verder.. Door hem dan weer omhoog naar 80 ofzo te draaien los ik dit weer op..

            Kan dit stof of zand ofzo zijn ?

            De lens heb ik bij Konijnenberg gekocht, en daar zeggen ze dat er maar 1 jaar garantie op zit. En hij is anderhalf jaar oud...

            Iemand bekend met dit probleem ?

            Op deze lens zit drie jaren waarborg
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Defekt aan 70-200 F4L

              Ik heb nog eens een mailtje gestuurd, maar tot op heden niets gehoord... wordt vervolgd.
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

              Comment


              • #8
                Re: Defekt aan 70-200 F4L

                Ik heb afgelopen week een mailtje naar Canon gedaan... snel daarop kreeg ik het antwoord dat er inderdaad maar 1 jaar garantie op lenzen van Canon zit.

                Maar in het 2de jaar wordt altijd gratis gerepareerd als er geen valschade is..
                Dus met andere woorden... er zit 2 jaar garantie op het objectief.

                Ik ga zaterdag het objectief aanbieden bij foto Konijnenberg voor het laten repareren van de lens.

                Ik heb inmiddels gezien dat er in de lens een ring los is gegaan die ervoor zorgt dat de 70mm niet meer bereikt kan worden.

                Wordt vervolgt.....
                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                Comment


                • #9
                  Re: Defekt aan 70-200 F4L

                  Zo, afgelopen zaterdag , mijn objectief terug gekregen..
                  Gerepareerd en zonder kosten..

                  Alleen de problemen zijn nu nog groter geworden.
                  Gister ben ik foto's gaan maken bij de ELE rally bij ons in de stad..
                  Op veel foto's was een blauw sterretje te zien, en dat sterretje stond steeds op een andere plaats.
                  Wel links in de foto, maar niet steeds op dezelfde pixels.
                  Als ik nu in de lens kijk, zie ik een zwart puntje binnen in het objectief zitten waardoor het licht gebroken wordt, hetgeen dat sterretje op de foto veroorzaakt..

                  Ook de focus werkt niet goed... als ik eerst een foto op 200MM maak en daarna op 70MM dan is de focus zeer zeer traag, iets wat daarvoor niet zo was.

                  Dus woensdag maar weer terug met mijn objectief... ben benieuwd wat ze voor me kunnen doen !

                  Op de volgende fotos kun je zien wat ik bedoel.'
                  Omdat het vlekje niet steeds hetzelfde is en steeds op een iets ander plekje zit komt het echt van het vuiltje in de lens.
                  Bij een andere lens heb ik geen problemen





                  Last edited by mauske; 12 juni 2006, 20:20.
                  Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                  Comment


                  • #10
                    Re: Defekt aan 70-200 F4L

                    vandaag zou ik met de post mijn objectief terug krijgen uit reparatie.... nou , ik ben benieuwd.
                    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                    Comment


                    • #11
                      Re: Defekt aan 70-200 F4L

                      Oorspronkelijk geplaatst door mauske
                      vandaag zou ik met de post mijn objectief terug krijgen uit reparatie.... nou , ik ben benieuwd.
                      Hij is terug... maar.... maar....
                      Ik weet het niet...
                      Het lijkt alsof hij meer zoekt naar zijn focus dan voorheen...
                      Ik heb hem met mijn broer zijn lens vergeleken en dan lijkt hij hetzelfde te doen..
                      Maar toch.. voorheen was hij minder aan het zoeken.

                      Hij zoekt zijn focus als ik ergens op scherpstel en daarna op een ander punt scherpstel wat maar net naast het eerste punt ligt...
                      Verder doet hij het goed en is hij weer scherp als vanouds...
                      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                      Comment


                      • #12
                        Re: Defekt aan 70-200 F4L

                        Is dat enkel met de 70-200 dat hij vaker hunt of is dat bij je andere lenzen ook? Kan ook te maken hebben met stof wat onder de spiegel zit, waar zich de scherpstelpunten bevinden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Defekt aan 70-200 F4L

                          Nee dit is enkel en alleen met de 70-200..
                          Maar de 70-200 van mijn broer op een andere canon doet eigenlijk hetzelfde..
                          Ook als ik die op mijn canon steek.
                          Het komt maar zelden voor, alleen als ik ergens op focus wat niet ver van een eerder gefocussed punt afligt.

                          Ik zal nog wel eens wat testen de komende tijd.
                          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                          Comment


                          • #14
                            Re: Defekt aan 70-200 F4L

                            in nederland kopen he jongens ...
                            1. VEEL goedkoper
                            2. Garantie werkt beter en is 2 jaar standaard !


                            Oorspronkelijk geplaatst door mauske
                            Ik heb afgelopen week een mailtje naar Canon gedaan... snel daarop kreeg ik het antwoord dat er inderdaad maar 1 jaar garantie op lenzen van Canon zit.

                            Maar in het 2de jaar wordt altijd gratis gerepareerd als er geen valschade is..
                            Dus met andere woorden... er zit 2 jaar garantie op het objectief.

                            Ik ga zaterdag het objectief aanbieden bij foto Konijnenberg voor het laten repareren van de lens.

                            Ik heb inmiddels gezien dat er in de lens een ring los is gegaan die ervoor zorgt dat de 70mm niet meer bereikt kan worden.

                            Wordt vervolgt.....
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Defekt aan 70-200 F4L

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand
                              in nederland kopen he jongens ...
                              1. VEEL goedkoper
                              2. Garantie werkt beter en is 2 jaar standaard !
                              Ik heb mijn objectief in Nederland gekocht...
                              Standaard zit er GEEN 2 jaar garantie op het objectief.
                              Alleen geeft Canon Coulance in het 2de jaar.. wat niet wil zeggen dat je voor 100% zeker bent van een kosteloze reparatie.

                              Zelfs op de site van Canon staat te lezen dat er 1 jaar garantie zit op de producten van Canon..
                              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                              Comment

                              Working...
                              X