Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen op statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen op statief

    Ik heb een vraagje over het fotograferen vanop statief (met lens 300 mm). Om natuurfoto's (vogels ed.) te maken met een 300 mm lens heb je een statief nodig. Nu vraag ik me af of je door het afdrukken geen trillingen veroorzaakt. Wordt er voor dergelijke foto's meestal gebruik gemaakt van afstandsbediening ofzo of is het wel degelijk mogelijk om manueel af te drukken ?

  • #2
    Re: fotograferen op statief

    Lees deze eens door

    http://www.nikonians.org/html/resour...que/index.html

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen op statief

      thanks, rikketik. Ik ben een beginneling, dus alle info is welkom

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen op statief

        Als je geen draadonstpanner of afstandsbediening hebt, kan je je zelfontspanner gebruiken (bij stilstaande onderwerpen uiteraard...)

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen op statief

          Om natuurfoto's (vogels ed.) te maken met een 300 mm lens heb je een statief nodig.
          Wie zegt dat ? Geen enkele van de foto's die ik hier tot nu toe gepost heb is met statief gemaakt. Nochthans zijn de meeste gemaakt op 500 mm. Een statief kan handig zijn bij bepaalde vormen van fotografie. Het is een hele hulp en bijna onmisbaar bij het fotograferen uit een schuilhut. Maar voor fotografie "in het veld" is het een onding. Niet snel genoeg, niet mobiel genoeg.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: fotograferen op statief

            Volledig akkoord met elsan.

            Voor fotografie in de vrije natuur gebruik je best de steunpunten die je terplaatse kan aantreffen (boom, tak, rots,...) of hoogstens een monopod.

            Comment

            Working...
            X