Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

    Zijn er mensen die al eens met deze lens gewerkt hebben ,
    of hier ervaring mee hebben..
    Is dit een goede lens ?


    groeten peter

  • #2
    Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

    Waarvoor ga je ze gebruiken?

    Is the Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!




    Mvg
    Luc
    Nieuwe website

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

      Prachtige lens, ik wil geen andere meer. Compact, licht en een beeldkwaliteit die sterk in de buurt van L glas komt. Wat mij betreft zeker zijn geld waard, want ik wil niet met zware lenzen rondsleuren, maar toch genoeg tele achter de hand hebben. Ik gebruik deze voornamelijk voor spotten, maar kheb er ook al menig concert mee kunnen fotograferen, op voorwaarde dat er natuurlijk redelijk wat licht aanwezig is in de zaal, want op zich is dit zeker geen lichtsterke lens.

      De IS is tevens een héél leuke feature bij dit objectief, en werkt heel goed.
      Enkele foto's, IS staat altijd op mode 1, de laatste met IS in mode 2 (voor panning, enkel verticale trilling wordt onderdrukt, zodat je kan meetrekken):







      (nog van dat: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96868 )

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

        Ik heb een goed artikel gevonden over deze lens. Ik heb er ooit aan gedacht om deze te kopen, maar de prijs en de nogal twijfelachtige commentaar die ik op andere sites terugvond hebben mij doen afzien van de aankoop van deze zeker niet goedkope lens.

        http://luminous-landscape.com/review...70-300mm.shtml
        http://luminous-landscape.com/essays...-the-bag.shtml

        Het is een redelijk goede site om in rond te neuzen.
        Last edited by Uytterhoeven; 3 mei 2006, 14:23.
        Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
        Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

          Ik heb mijn idee hier al in het verleden gegeven over deze lens.

          Iemand hier op't forum al ervaring met deze lens? Ik heb in Kleine Brogel redelijk veel mensen gezien die deze lens gebruiken, dus blijkbaar is die wel populair. Op fredmiranda.com zijn de reviews middelmatig, sommigen zijn supertevree, andere dan weer niet. Uit hun reviews kan ik opmaken dat er zowel goede als slechte


          En hier is een leuke test:

          Colored contacts are becoming more popular. You can add them to your everyday look, to a cosplay outfit, or for your Halloween costume. Lens can transform your look. Contacts come in many different types, sizes, and effects. You can enhance your natural eye color, add a slightly new color, or dramatically change your look. Some


          PS: oh ja nog iets want dat stond nog niet in de vorige thread. Deze lens best gebruiken zonder UV filter want de kwaliteit gaat daardoor sterker achteruit dan normalerwijze het geval met lenzen.
          pps: Prachtfoto's yowan in die vogel thread. Was wat oud om daar nu nog in te reageren.
          Last edited by Kevlar; 3 mei 2006, 16:05.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

            Hoe zou de nieuwe 70-300 van Canon hier tegen presteren ( volgens testen toch een stuk beter dan de oude 75-300 )?

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Plex
              Hoe zou de nieuwe 70-300 van Canon hier tegen presteren ( volgens testen toch een stuk beter dan de oude 75-300 )?
              Beide beschikken dacht ik wel over een IS feature van de 3de generatie.
              (nieuwe 70-300 IS vs 70-300 DO IS)

              Over de optische prestaties tov elkaar kan ik niets neerpennen, maar ik vermoed dat ze optisch weinig van elkaar zullen verschillen. De belangrijkste troeven van deze DO tov andere objectieven met ongeveer hetzelfde bereik zijn:

              - licht
              - compact (dus eventueel een klein extra objectief in de tas)
              - discreet

              Vermits de DO bijna 2 keer zoveel kost dan de niet DO versie dien je niet zozeer naar de optische verschillen te kijken (die zullen kwalitatief in dezelfde lijn liggen) maar moet je voor jezelf gewoon uitmaken of een compact en licht objectief voor jou deze toch wel hogere prijs waard zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

                Oh de verschillen zijn tussen de twee 70-300 zijn toch nog wel wat groter.

                Yowan- kenobi heeft gelijk dat optisch er maar weinig verschil gaat zijn. En wil je de beste optiek/prijs verhouding dan wint de "niet DO".

                Maar de "DO" is wel een klasse boven de "niet DO".

                De bouwkwaliteit ligt een stuk hoger, de AF is sneller, de IS is beter want heeft een panning mode en is toch nog iets beter in stabiliseren ook alhoewel beide van 3de generatie zijn

                Daar komt dan nog bij dat hij heel klein is. In vergelijking met de "niet DO" is hij niet lichter maar ong. wel hetzelfde. En beide zijn discreet maar de "DO" toch nog iets discreter.

                De "DO" is de meest technologische lens die canon op dit moment verkoopt want ze beschikt over alle laatste generatie technologie die canon in zijn bezit heeft. Dit zorgt er natuurlijk ook voor dat deze lens zeker niet goedkoop is. Maar als je geinteresseerd bent in zijn kwaliteiten zijnde toptechnologie/optiek/features/gebruiksgemak. Dan is er geen enkele lens die ook maar in de buurt komt. Ben je enkel geinteresseerd in optiek dan is dit zeker niet de beste keuze want voor hetzelfde geld kan je beter vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  De bouwkwaliteit ligt een stuk hoger, de AF is sneller, de IS is beter want heeft een panning mode en is toch nog iets beter in stabiliseren ook alhoewel beide van 3de generatie zijn
                  De IS van de 'niet DO' versie beschikt ook over panning mode hoor.
                  www.bigducksix.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 70-300 f/4,5-5,6 DO IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix
                    De IS van de 'niet DO' versie beschikt ook over panning mode hoor.
                    Yep correct. Had gelezen dat het dezelfde IS was als in de 17-85 IS en die is toch een stap onder de DO alhoewel beide generatie 3 zijn.

                    Maar met een panning mode kan het dus niet dezelfde IS zijn. De IS zou dus evengoed als die van de DO kunnen zijn.

                    Comment

                    Working...
                    X