Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw en absolute amateur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw en absolute amateur

    hoi ik ben joeri en nieuw hier
    ik ben ook een absolute amateur in fotografie

    momenteel trek ik foto's met een heel eenvoudig digitaal toestelletje
    en meestal van de zee, of van festivals ( meestal totz ) maar of de kwaliteit goed is weet ik ook niet, ik vindt ze zelf niet slecht maar ja dat wil niks zeggen

    ik ken ook nieks over de fotografie je lees bv ergens 1/160 f:10 en dan heb ik geen idee waarover het gaat

    nu heb ik eigenlijk 2 specifieke vragen
    1. ik wil een cursus fotografie volgen maar dan via afstandonderwijs of e-leren want anders is het moeilijk te combineren met mijn job

    2. ik wil een reflex camera kopen maar waar moet ik zeker op letten

    hopelijk kan iemand me helpen met deze vragen, en dan wordt ik mss een beter fotograaf
    en hopelijk vinden jullie niet dat ik domme vragen stel


    groetjes
    Joeri

    Met vriendelijke groeten
    Joeri


  • #2
    Re: nieuw en absolute amateur

    Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970
    2. ik wil een reflex camera kopen maar waar moet ik zeker op letten
    Aangezien je bij concerten en festivals vaak onder moeilijke lichtomstandigheden werkt is vooral een goede lens belangrijk. Qua toestel zal iedere DSLR wel voldoen voor dit doel. Ga vooral voor een lichtsterke lens/lenzen met een bereik wat past bij de foto's die je maakt.

    Hert

    Comment


    • #3
      Re: nieuw en absolute amateur

      Het beste om mee te beginnen leren is via een boek over fotografie, daarin kan je al de basisinformatie gestructureerd terugvinden. "Fotograferen onderweg" van Frank Muller en "Fotografie" van John Freeman zijn twee heel goede boeken vol informatie waarmee je de basisconcepten (zowel qua techniek als qua compositie) kan leren.

      Comment


      • #4
        Re: nieuw en absolute amateur