Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met online camerawinkels ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met online camerawinkels ?

    Hoi,

    Heeft er iemand ervaring met online camerawinkels
    (bijv Foto Konijnenberg) kwestie service en garantie enz... ?

    Ik zou "waarschijnlijk" (ben er nog niet 100% uit) een Olympus
    E500 willen kopen.

    Hier in "normale winkels" kosten ze € 899 (kit met 2 lenzen), maar
    via online winkel zie ik ze zelfs voor € 759 met 1 gig kaartje erbij !!!

    Leveren die ook goede service ?
    Wat als bijv je beeldsensor vuil is ?


  • #2
    Re: Ervaring met online camerawinkels ?

    Mijn ervaringen met Konijnenberg zijn goed, je kunt voor service gewoon terecht bij hun winkel.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring met online camerawinkels ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc
      Hoi,

      Heeft er iemand ervaring met online camerawinkels
      (bijv Foto Konijnenberg) kwestie service en garantie enz... ?

      Ik zou "waarschijnlijk" (ben er nog niet 100% uit) een Olympus
      E500 willen kopen.

      Hier in "normale winkels" kosten ze € 899 (kit met 2 lenzen), maar
      via online winkel zie ik ze zelfs voor € 759 met 1 gig kaartje erbij !!!

      Leveren die ook goede service ?
      Wat als bijv je beeldsensor vuil is ?

      De E500 heeft een handig heidje om het stof van je sensor te houden,ik heb hem ook,het is overigens een mooie camera.
      Dus verlopig zul je geen stof aan treffen,pas bij ongeveer 10.000 foto,s en geregeld wisselen van lensen pas dan zul je een keer moeten schoonmaken of op sturen naar service point.(mits je niet in een zandstorm gaat staan wisselen)
      Ik zou hem zelf trouwens niet bij konijnenberg halen,ik heb teveel slechte verhalen gehoord ivm garantie afhandeling.
      je hebt ook cameraland ,camera nu,digitalstreet,.
      Zorg trouwens dat je wel een beetje een snel geheugenkaartje neemt ultra 2 of extreme 3

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring met online camerawinkels ?

        Ik heb al gekocht bij Digicamshop Rotterdam, geen problemen. Ik heb al gekocht bij Konijnenberg Geen problemen.
        Zolang je bij een online bestelling doet bij een firma die een internetsite heeft met alles er op en eraan ( zoals adres, telefoonnummers, enz ) je weinig risico loopt.
        ALs je natuurlijk bestelt in het zuiden van Huppeldepupland, en die hebben alleen een postbusadres in Bongoland en nog een hotmailadres en verder geen degelijke info zou ik zeggen Oppassen Niet kopen !! En dit geldt niet enkel voor fotografiemateriaal
        Walter

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring met online camerawinkels ?

          Ik heb al een paar keer iets gekocht bij Pixmania en nooit een probleem gehad.

          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring met online camerawinkels ?

            Mijn camera komt van digitalstreet. Ben er zelf de camera wezen ophalen, ook al omdat ik wilde zien wat voor zaak het was. En vanwege een probleempje met de manual focus heb ik ook de service nodig gehad. Ook dat verliep probleemloos.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring met online camerawinkels ?

              Mijn ervaring met belgische/ Nederlande online winkels is momenteel goed.
              www.foto-konijnenberg.nl is niet enkel een online meer is ook een echte winkel. Ze gaan zelfs een verkooppunt in Belgie opendoen.

              Natuurlijk een online winkel is niet zo handig als je problemen hebt, je kan er niet snel binnenspringen en je probleem uitleggen.


              Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
              Dus verlopig zul je geen stof aan treffen,pas bij ongeveer 10.000 foto,s en geregeld wisselen van lensen pas dan zul je een keer moeten schoonmaken of op sturen naar service point.(mits je niet in een zandstorm gaat staan wisselen) of extreme 3
              Is dit marketing praat
              Als je pech hebt kan je na twee lenswissels en 3 foto's stof op de sensor hebben. Maar dat is geen probleem daarvoor hebben ze een blaaspeer uitgevonden.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                Mijn ervaring met belgische/ Nederlande online winkels is momenteel goed.
                www.foto-konijnenberg.nl is niet enkel een online meer is ook een echte winkel. Ze gaan zelfs een verkooppunt in Belgie opendoen.

                Natuurlijk een online winkel is niet zo handig als je problemen hebt, je kan er niet snel binnenspringen en je probleem uitleggen.




                Is dit marketing praat
                Als je pech hebt kan je na twee lenswissels en 3 foto's stof op de sensor hebben. Maar dat is geen probleem daarvoor hebben ze een blaaspeer uitgevonden.
                Vooral veel blazen met blaaspeer ha ha
                De e500 is uitgerust met super sonic wave filter

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                  Heb goede ervaringen met Konijnenberg en geheugenkaart.be. Deze laatste is wel goedkoper qua levering en je kan je materiaal ook zelf ophalen indien gewenst.
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                    Ik heb de indruk dat topfoto toch nog een stukje goedkoper is. Zijn er verborgen gebreken in het spel of is het gewoon minder evident om in Duitsland te kopen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ernie2
                      Ik heb de indruk dat topfoto toch nog een stukje goedkoper is. Zijn er verborgen gebreken in het spel of is het gewoon minder evident om in Duitsland te kopen?
                      Nee hoor, ik koop regelmatig bij Top-foto, prima service, als je belt kan je gewoon in het Nederlands terecht, Ingo de patron spreekt Nederlands, handig dus.
                      Nadeeltje misschien is dat bij hardware aankopen de gebruiksaanwijzing enkel in het Duits en het Engels is, en soms enkel in het Duits.

                      mvg,

                      Francis
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                        Ik kocht ook reeds verscheidene keren bij Top-foto.Steeds perfecte service. Ik heb vorige week voor de eerste keer, wegens "te zwaar en te groot" voor mijn echtgenote een Canon 350D met nog wat toebehoren na 3 dagen moeten terugzenden. Normaal verwacht ik, zoals in hun AGB voorzien, een terugstorting binnen de 14 dagen. Nog even geduld dus. Ik meld het resultaat binnenkort.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                          Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                            Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                            Waar vind ik dan die topic?
                            Last edited by erdna; 8 mei 2006, 19:46.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaring met online camerawinkels ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door erdna
                              Ik kocht ook reeds verscheidene keren bij Top-foto.Steeds perfecte service. Ik heb vorige week voor de eerste keer, wegens "te zwaar en te groot" voor mijn echtgenote een Canon 350D met nog wat toebehoren na 3 dagen moeten terugzenden. Normaal verwacht ik, zoals in hun AGB voorzien, een terugstorting binnen de 14 dagen. Nog even geduld dus. Ik meld het resultaat binnenkort.
                              Aansluitend met bovenstaande nog dit: op 19 april werd het geheel teruggestuurd per taxipost naar Top-foto (binnen 1 dag ter plaatse, verzekerde men mij bij de post) . Na mijn laatste mail ter herinnering aan Top-foto gisteren, kreeg ik vandaag bericht dat de goederen pas vorige vrijdag (16 dagen na verzenddatum !) waren binnengekomen. De originele Canon NB-2LH batterij waarvan ik de harde plastiekverpakking moest openen om te laden en het toestel te proberen, wordt niet terugbetaald wegens "geschonden verpakking", en zal teruggestuurd worden... Die kostte 49.90 Euro.Als ik die terugzie verkoop ik die (1 maal geladen) batterij voor halve prijs. Ik meld die "blijde ontvangst" nog wanneer het zover is...

                              Comment

                              Working...
                              X