Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

datum/tijd van files wijzigen...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • datum/tijd van files wijzigen...

    Hallo,

    Is er een manier om vlot de datum en tijd van een bestand te wijzigen (zodanig dat deze vb. overeenkomt met de datum en tijd in de exif header) ?
    Het zou wel in batch moeten kunnen gebeuren; ik zou namelijk de datum en tijd van al mijn foto's moeten kunnen aanpassen om bij batchverwerking (hernummeren in dit geval; Nikon Capture kan dit perfect) een goede volgorde te hebben...

    Alvast bedankt !


    Jörg

    PS: Sommige files zijn RAW-files, dus Photoshop is - denk ik toch - niet bruikbaar.
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

  • #2
    VJ,
    Linux ? --> touch
    Windows ? --> www.elwinsoft.com/atmp.html

    Elwinsoft heb ik gevonden met google, ik ken het programma / de leverancier van haar noch pluim

    Succes !

    Yoda.
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Originally posted by Yoda
      VJ,
      Linux ? --> touch
      Windows ? --> www.elwinsoft.com/atmp.html
      Wel, ik zit met NTFS partities (W2k, en daar kan Linux nog niet mee overweg). Er bestaat ook een commandline touch voor dos, dus dit in combinatie met een for-lus en een sleep in een batchfile zou mij kunnen helpen (evt. gebruik ik Cygwin). Ik geloof niet dat die elwinsoft batchprocessing biedt (en alle files op dezelfde tijd instellen is - in mijn situatie - niet nuttig).

      Ik heb - op een ander forum - wel een link gekregen naar jhead, en bij de commandline opties zit een mogelijkheid -ft (file krijgt dan de datum uit de exif header
      http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/

      Probleem is nog dat ik niet weet of dat ook met NEFs werkt, dus dat zal ik straks eens uitproberen...


      Jörg
      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

      Comment


      • #4
        Ik gebruik hier acdsee voor, maar weet niet of het zou werken met RAW-files. Je kan altijd een demoversie downloaden op http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/index.htm

        groetjes,
        Kristien
        Olympus E500
        take the time it takes so it takes less time...
        www.pnh.be

        Comment


        • #5
          Ik had eigenlijk niet aan ACDsee gedacht . Ik weet van bij een kennis dat die de .nef files gedeeltelijk aankan (kan exif + thumbnail lezen). Zopas heb ik de versie 5.0 gedownload; vanavond zal ik het wellicht kunnen testen.

          Bedankt !


          Jörg
          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

          Comment


          • #6
            Originally posted by VJ
            Ik had eigenlijk niet aan ACDsee gedacht . Ik weet van bij een kennis dat die de .nef files gedeeltelijk aankan (kan exif + thumbnail lezen). Zopas heb ik de versie 5.0 gedownload; vanavond zal ik het wellicht kunnen testen.

            Bedankt !


            Jörg
            Veel plezier ermee! Ik zit zelf ook nog met de demo versie en ga het waarschijnlijk één van dees bestellen wat ik heb nog maar nen dag of zeven te goed
            Ik vind het in ieder geval een leuk en gebruiksvriendelijk pakket (ik heb het powerpakket gedownload)

            groetjes,
            Kristien
            Olympus E500
            take the time it takes so it takes less time...
            www.pnh.be

            Comment


            • #7
              Breezebrowser kan het ook.

              www.breezesys.com

              Groet,
              Piet Gerritsen

              Comment


              • #8
                Hmm, in de specificaties staat niets over Nikon RAW (enkel Canon), maar het is het proberen waard.
                Bedankt!


                Jörg
                Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                Comment

                Working...
                X