Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

perskaart voor particulieren?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • perskaart voor particulieren?

    hoi,

    ik zit met een probleem. Ik ga geregeld wel eens naar een cross of een wielerwedstrijd om met mijn fuji'tje enkele plaatjes te schieten en die dan op onze website te zetten. Maar natuurlijk bestaat het probleem van mensen die steeds voor u komen staan, en over de omheining kruipen zonder perskaart lukt ook niet altijd.

    daarom was mijn vraag: KAN EEN PARTICULIER OOK EEN PERSKAART AANVRAGEN? Indien ja: waar ergens, en hoeveel kost dit?
    Is het juist dat je met een perskaart "mag staan waar je wilt", dat ze je in feite niet kunnen verbieden van over de omheining te kruipen om een mooie foto te maken?

    any help would be welcome,
    mvg,

    Tim
    cartontim@hotmail.com


  • #2

    Comment


    • #3
      Zoiets wil ik wel voor concerten!!

      Comment


      • #4
        kbegin lik te vrezen da het nie echt mogelijk is om zo een kaart aan te vragen :s



        Comment


        • #5
          Als particulier kan je geen perskaart aanvragen, daarvoor moet je uitgever zijn, journalist, persfotograaf of dergelijke. "Uitgever" is wel redelijk ruim te interpreteren.

          Mocht iedereen zo maar aan een perskaart geraken, waarom dan nog perskaarten uitgeven , dan valt het nut van een perskaart weg, want dan staan al die particulieren met een gekregen perskaart in uw weg wanneer ge foto's probeert te maken

          Groetjes,
          Sven (die wel een perskaart heeft )
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #6
            In dan nog zijn er maar een paar instellingen die perskaarten uitdelen. In het geval van de nationale persbond, heb je bijvoorbeeld een handtekening van een hoofdredacteur vandoen dacht ik.

            mvg, peter
            Die in een Vlaamse krantengroep werkt , maar zonder perskaart.

            Comment


            • #7
              Haai

              Ben een laatstejaarsstudent Pers&Voorlichting.

              Hier vind je er alles over http://www.fondspascaldecroos.com/or...W12_04_65.html
              "No photographer is as good as the simplest camera"
              Edward Steichen

              Comment


              • #8
                Voor de meeste evenementen volstaat het om een 'acreditatie' aan te
                vragen bij de organisatoren van dit event.
                Indien je hen kan overtuigen van het nut van je aanwezigheid voor
                de bekendheid van het gebeuren, leveren zij dan de nodige pasjes en
                dergelijken. Lang niet alle journalisten hebben een perskaart...


                Groetjes,
                Velle
                QV4000

                Comment


                • #9
                  Perskaart voor Particulieren bestaat niet. Ofwel ben je verbonden aan een redactie ofwel ben je zelfstandig journalist. Wil je in aanmerking komen voor een perskaart, dan moet je gesteund zijn door een redactie of indien zelfstandig kunnen aantonen dat je daadwerkelijk artikels/foto's verkoopt en dat die dan ook in de pers verschijnen. Je moet een BTW nummer hebben, een zelfstandig statuut, etc....

                  Ikzelf werk nu al 2 jaar als medewerker (dus na mijn uren) voor de regionale sportredactie van een Vlaamse Krant. Ik kreeg toen een medewerkerskaart van de redactie zelf, maar voor grote manifestaties gaf dit geen recht op een perskaart. Ik heb me dan ingeschreven via de redactie bij de Belgische beroepsbond voor sportjournalisten. Je hebt daarvoor 2 handtekingen nodig van beroepsjournalisten die je peter willen zijn. Bovendien moet de hoofdredacteur zijn fiat geven.

                  Wanneer je je inschrijving naar deze beroepsbond hebt gestuurd, onderzoeken zijn de zaak en beslist een commisie of je voldoet aan de criteria.

                  Bovendien nog even onthouden dat journalist of persfotograaf een beschermd beroep is. In princiepe wil dat zeggen dat je eerst een diploma moet hebben in deze sector vooraleer je officieel titel van journalist of persfotograaf mag dragen. Kan ook na jarenlange ervaring.

                  Maar je kan natuurlijk altijd nog bij elke organisatie apart vragen om je een perskaart te bezorgen voor die organisatie. Maar ik kan je al vertellen dat dit voor het veldrijden en wielrennen bijzonder moeilijk is. Bijna elke organisatie daar werkt met een officële perschef die verbonden is met de Belgische beroepsbond.


                  Je ziet maar, tis allemaal zo simpel nog niet.
                  http://www.sportfotos.be

                  Comment


                  • #10
                    allee, eerst studies afmaken sie en dan keer een btw-nummer aanvragen voor de site

                    Comment

                    Working...
                    X