Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barracuda en Conch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Barracuda en Conch

    Ik weet niet of het hier thuis hoort maar het zijn toch echt twee dieren Eh... uitgezonderd de boomlange man die ze vasthoudt dan

    De man die de vis vasthoudt heeft mij ooit geholpen toen mijn boot in een zware storm was losgeslagen en ik bijna was verzopen

    De schelpen die hij heeft gevangen heten CONCH. De slak die er binnenin zit wordt veelal rauw gegeten of bereidt als salade of gefrituurde conch balletjes. Het is het nationale gerecht van de Bahamas. (ik het het gegeten, maar nu niet meer. VInd het toch niet zo lekker )

    De Barracuda is veelal NIET te eten vanwege ciguatera, maar deze wel omdat ie gevangen is op de FLATS. Dat zijn grote grasvelden in het water zonder koraal zodat de vis de gevreesde ciguatera ziekte niet heeft. Ook dat risico loop ik niet graag. Je weet nooit of ie ooit ergens anders heeft gewoond Andere vis genoeg trouwens om te eten.



    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Barracuda en Conch

    twee mooie, maar de tweede heeft toch m'n voorkeur qua comp en kleuren
    EOS 50D + BGE2N+EOS 350D + BG E3 -Canon 18-200 EFS IS - 18-55 EFS - EF50 mm MKI 1.8 -
    EF 70-200 2.8 L usm - 2X EXT. - Sigma 150 mm 2.8 Macro - Manfrotto 676B

    Comment


    • #3
      Re: Barracuda en Conch

      tweede een mooie opname, bij de eerste valt het mij op, dat het net boven de horizon zo wit is, wel een leuke opname trouwens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Barracuda en Conch

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        tweede een mooie opname, bij de eerste valt het mij op, dat het net boven de horizon zo wit is, .
        Dat witte noemen ze bewolking
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Barracuda en Conch

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          tweede een mooie opname, bij de eerste valt het mij op, dat het net boven de horizon zo wit is, .
          Dat witte noemen ze bewolking
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Barracuda en Conch

            Vind nummer 1 super, overal doortekend

            Comment


            • #7
              Re: Barracuda en Conch

              Nummer 2 voor mij.

              Comment


              • #8
                Re: Barracuda en Conch

                Tweede is een prachtplaatje. Mooie compo, prachtige kleuren en haarscherp.
                Eerste heeft me een te hoog vakantiefoto gehalte, de vis komt er niet eens goed uit en dat vind ik als gewezen hengelsportfanaat altijd erg
                fotosite

                Comment

                Working...
                X