Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invulflits...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invulflits...

    heb hier wat aant zoeken geweest maar is mij toch nog niet duidelijk:

    invulflits: bestaat er zoiets als een menukeuze op camera of flits om dit te bekomen of komt het er gewoon op neer om de flits "zwak" in te stellen ozdat je enkel klein flitslichtje hebt??

    elke hulp is welkom!
    [U]only sheep need a leader

    ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

  • #2
    Re: invulflits...

    Oorspronkelijk geplaatst door primus
    heb hier wat aant zoeken geweest maar is mij toch nog niet duidelijk:

    invulflits: bestaat er zoiets als een menukeuze op camera of flits om dit te bekomen of komt het er gewoon op neer om de flits "zwak" in te stellen ozdat je enkel klein flitslichtje hebt??

    elke hulp is welkom!
    Op je flits, de 580EX kan je TTL flitsen of manueel. Zo kan je invulflitsen. Op jou toestel gaat dit ook, daar kan je van -2 tt +2 gaan. Maar een functie invul bestaat niet zou ook niet kunnen, dan zouden ze een gemiddelde moeten nemen. Stel dat iemand met een pet in de volle zon loopt, daar ga je veel harder moeten invulflitsen omdat die schaduw zwaar is tegen iemand die onder een boom staat en een schaduw van een takje van de boom in het gezicht staat. (om maar een vb te geven)

    Comment


    • #3
      Re: invulflits...

      Hier de bijbel voor het flitsen !! http://photonotes.org/articles/eos-flash/

      (edit; ik was mis met iets....)
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: invulflits...

        Met de flitsbelichtingscompensatie op de 580EX kan je perfect instellen hoe sterk de flits moet zijn. Met tegenlicht zal je dus meestal wat meer licht moeten geven om het onderwerp toch goed te belichten.

        Op dezelfde manier kan je ook de flitser minder sterk laten flitsen (maximaal +/- 3 stops, in 1/3-stopwaarden).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: invulflits...

          je moet de invulflits dus volledig zelf instellen naar eigen goeddunken..

          ok, daar ga ik int kort eens wat testjes mee doen, bedankt allemaal!
          [U]only sheep need a leader

          ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

          Comment

          Working...
          X