Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Praktijkervaringen met de Canon 60 mm Macro gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Praktijkervaringen met de Canon 60 mm Macro gevraagd

    Beste BD-ers,

    Ik ben van plan een macro-objectief aan te schaffen en denk in de eerste plaats aan de Canon EF-S 60/2.8 USM Macro. Ik wil het vooral gebruiken op mijn Canon 20 D voor niet-bewegende objecten, maar een enkele keer ook voor het onvermijdelijke insect dat voor de camera verschijnt.

    Er zijn alternatieven die een grotere werkafstand hebben en die theoretisch beter zijn voor met name levendige beestjes. Zo heeft de Canon 100 mm Macro een werkafstand van 15 cm tegen een werkafstand van 9 cm voor de 60 mm Macro. Zijn er BD-ers die uit ervaring kunnen vertellen of die 60 mm Macro met zijn 9 cm duidelijk in het nadeel is? Ik kan me namelijk ook voorstellen dat een behoedzame manier van bewegen/benaderen belangrijker is dan een grote werkafstand. Maar dat is slechts een gedachte van mijn kant. Graag zou ik jullie praktijkervaringen vernemen. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar een lichte en handzame lens, maar als dat alleen maar tot gevolg heeft dat de insecten op de loop slaan/wegvliegen alvorens ik een foto heb kunnen trekken, zal ik toch maar moeten kiezen voor zwaardere alternatieven zoals de Canon 100 mm of zelfs de Sigma 150 mm. Oh ja: ik heb nog geen ervaring met macro maar dat hebben jullie tussen de regels wel kunnen lezen

    Alvast bedankt voor jullie reacties !

    Groeten,

    Humphrey
Working...
X