Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cd maken

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cd maken

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een stukje software die me kan helpen bij het samenstellen van een foto cd. Het principe moet zo eenvoudig mogelijk zijn, zodat ik er niet veel werk aan heb, maar dat toch iedereen mijn foto's kan bekijken op cd, zonder dat hij/zij daarvoor moet zitten bladeren via den verkenner.

    Kan iemand mij helpen?
    lowagie.be

  • #2
    Simba, dit moet zelfs mogelijk zijn in IrfanView. Links bij file staat slide show, daar maak je een show aan en daarna sla je hem op in een map als EXE/SCR file. Deze kan je dan volgens mij op een cdrom branden om achteraf te bekijken!(IrfanView is freeware). Computers met XP kunnen een gewone fotomap ALTIJD bekijken in diaweergave. Daarvoor hoef je dus slechts de gewenste mappen te branden! Je moet er wel voor zorgen dat de mappen van type Fotoalbum of afbeeldingen zijn. Klik op je map met de rechter muisknop,kies eigenschappen en ga naar aanpassen(wat voor map wil je).

    Comment


    • #3
      Doe eens een search op Ulead Picture Show, je zal een hele boel info vinden die ook wellicht voor jou bruikbaar is.
      Welkom op BD Simba
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

      Comment


      • #4
        Die ulead is wel iets lekker, maar da is meer om op een dvd speler af te spelen en het geeft vind ik persoonlijk niet echt een goed overzicht... Is niet echt wat ik zoek, maar toch bedankt!
        lowagie.be

        Comment


        • #5
          Simba,ik heb dit ondertussen eens getest in IrfanView en dat gaat lekker eenvoudig! Je maakt een show of meerdere (gaat vanzelf) en maakt een EXE/SCR die je in een persoonlijke map plaatst. Indien je dit op elke PC wilt bekijken plaats je ook IrfanView in die map.Dit alles kopieer je naar een CD en je probleem is opgelost.Een en ander staat uitgelegd in de helpfunktie van het programma. Dit is een heel eenvoudige en goedkope oplossing waar je met wat fantasie al heel wat uithaalt.Wil je meer dan zijn er inderdaad ook nog vele andere maar dikwijls duurdere en complexere oplossingen.
          fredje.

          Comment


          • #6
            zal een probeersel zijn voor morgenavond, want nog een heleboel werk te doen. Alvast bedankt en ik laat iets weten!
            lowagie.be

            Comment

            Working...
            X