Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel vragen voor een foto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel vragen voor een foto?

    Ik werk in de eventsector en neem regelmatig op mijn events foto's. Een van mijn klanten is een internationale artieste en die heeft een interview in Bild (D). Bild wil een van mijn foto's gebruiken bij dit interview. Iemand enig idee hoeveel ik daarvoor kan vragen? De foto staat op de site van de artieste en die heeft ze natuurlijk gratis gekregen omdat ik leverancier ben.
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Hoeveel vragen voor een foto?

    Amai, amai, amai.
    Dat laten ze toch graag horen.
    Awel, vraag daar 3000 euro voor.
    Ge zijt er mee van af, want ze gaan u daar voor nooit meer vragen.
    Ge hebt geen ellende meer, en ge moet hier niemand meer lastig vallen met hoeveel moet ik vragen.
    Vraag toch wat ge wilt man, dat zal hier toch iedereen een worst wezen zeker.
    Maar vergeet u vooral niet bezig te houden met fotografie, dat gene wat ge waarschijnlijk toch graag doet.
    En wil je rijk worden, probeer dan goed te zijn en uw bazaar aan de man te brengen.
    Toch niet moeilijk he.

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel vragen voor een foto?

      @Drummerstaf: zo'n reactie is volgens mij helemaal niet op zijn plaats hier en zegt veel meer van jou dan van iemand anders.
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel vragen voor een foto?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie
        @Drummerstaf: zo'n reactie is volgens mij helemaal niet op zijn plaats hier en zegt veel meer van jou dan van iemand anders.
        volmondig mee eens

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel vragen voor een foto?

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter M
          Ik werk in de eventsector en neem regelmatig op mijn events foto's. Een van mijn klanten is een internationale artieste en die heeft een interview in Bild (D). Bild wil een van mijn foto's gebruiken bij dit interview. Iemand enig idee hoeveel ik daarvoor kan vragen? De foto staat op de site van de artieste en die heeft ze natuurlijk gratis gekregen omdat ik leverancier ben.
          Blijf redelijk met je prijs, een foto in zo'n tijdschrift is ook publiciteit voor jou

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel vragen voor een foto?

            Altijd moeilijk zoiets hé...
            Via sofam kan je hopelijk meer te weten komen.
            Als niet-professioneel fotograaf werden me reeds deze tarieven als 'aanvaardbaar' doorgegeven.

            Die uitgevers zullen ook wel weten wat wel of niet redelijk is, niet?

            Laat je weten wat je voor de foto kon krijgen? (sorry, maar ne mens is een nieuwsgierig beestje)

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel vragen voor een foto?

              @ Drummerstaf: mag ik vragen waarom je je zo negatief uitlaat over mij, iemand die u totaal NIET kent? Ik stel hier de vraag omdat Bild een pulpblad is en mijn klant haar manager zelf zegt dat ik er iets moet voor vragen. Al mijn klanten krijgen altijd alle foto's die ik neem gratis. Ik doe dit graag en die foto's zijn een mooi souvenir voor hen en mij. Toch wil ik u graag meegeven dat niemand verplicht is mijn vraag te lezen en nog minder om er op te reageren.

              @ bewa en de anderen: bedankt voor de info en reakties.
              Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf
                Amai, amai, amai.
                Dat laten ze toch graag horen.
                Awel, vraag daar 3000 euro voor.
                Ge zijt er mee van af, want ze gaan u daar voor nooit meer vragen.
                Ge hebt geen ellende meer, en ge moet hier niemand meer lastig vallen met hoeveel moet ik vragen.
                Vraag toch wat ge wilt man, dat zal hier toch iedereen een worst wezen zeker.
                Maar vergeet u vooral niet bezig te houden met fotografie, dat gene wat ge waarschijnlijk toch graag doet.
                En wil je rijk worden, probeer dan goed te zijn en uw bazaar aan de man te brengen.
                Toch niet moeilijk he.
                Kalm kalm kalm.... ik dacht dat iedereen met zijn/haar vragen hier bij BD terecht kwam.
                Wie ben jij om de topic starter terecht te wijzen?
                Laat dit gewoon een teken zijn dat hier echt wel mensen op't forum aanwezig zijn die goed bezig zijn.
                En gunnen wij hun dit niet van harte? Een minimum van respect is hier toch wel op zijn plaats.
                Wanneer behulpzaamheid plaats maakt voor frustratie en jaloezie, stop je er misschien beter mee...
                Last edited by yowan-kenobi; 24 april 2006, 07:29.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                  kan je niet gewoon vragen wat ze er voor over hebben, denk nl dat ze wel vaste tarieven hebben daar.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                    kan je niet gewoon vragen wat ze er voor over hebben, denk nl dat ze wel vaste tarieven hebben daar.
                    grt,bouk.
                    Dat lijkt mij ook de beste oplossing, de meeste kranten en tijdchriften zullen wel vaste tarieven hanteren.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                      Dat lijkt mij ook de beste oplossing, de meeste kranten en tijdchriften zullen wel vaste tarieven hanteren.
                      Inderdaad, dit laatste klopt! (persoonlijke ervaring)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                        Afgaande op bepaalde statistieken leest "de pers" hier ook mee.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                          Afgaande op bepaalde statistieken leest "de pers" hier ook mee.
                          Hallo,

                          Ik denk dat ik uit ervaring mag spreken... Als wij als Vlaamse krant beelden aankopen bij "Bild", betalen wij -als het om niet-exclusieve beelden gaat- 200 euro + 50 euro administratie- en verwerkingskosten... Vraag ook zoiets... Voor een krant met een oplage van 3,5 miljoen exemplaren en 11,7 miljoen lezers is dat zeker niet te veel gevraagd...

                          Groetjes,

                          Tim
                          Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                          http://www.timdebacker.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Drummerstaf
                            Amai, amai, amai.
                            Dat laten ze toch graag horen.
                            Awel, vraag daar 3000 euro voor.
                            Ge zijt er mee van af, want ze gaan u daar voor nooit meer vragen.
                            Ge hebt geen ellende meer, en ge moet hier niemand meer lastig vallen met hoeveel moet ik vragen.
                            Vraag toch wat ge wilt man, dat zal hier toch iedereen een worst wezen zeker.
                            Maar vergeet u vooral niet bezig te houden met fotografie, dat gene wat ge waarschijnlijk toch graag doet.
                            En wil je rijk worden, probeer dan goed te zijn en uw bazaar aan de man te brengen.
                            Toch niet moeilijk he.
                            Oei oei, een jaloerse stem

                            Moet er om doen dat ik vandaag eenzelfde vraag krijg van een bekend merk van tuinproducten die een van mijn fotos op hun verpakking wilt gebruiken. Ik lees dus vol interesse mee.
                            Last edited by hvr_oosterzele; 25 april 2006, 13:03.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoeveel vragen voor een foto?

                              Waarom heeft BD wel een "vriendenlijst"-functie , maar geen "negeer-posts-van"-functie? Maar dat terzijde.

                              Richtprijzen voor fotografie zijn in Nederland niet toegestaan, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan. Wat dat betreft wijs ik graag op de website van Eduard de Kam (kijk onder het tabje Fotografië)...



                              De vraag is natuurlijk of de daar genoemde bedragen echt betaald worden, maar daar laat ik me nu niet over uit.

                              Groeten, Miriam

                              Comment

                              Working...
                              X