Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Beste BE-ers,

    Momenteel was ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken. Door onderstaande redenen ben ik ermee gestopt.

    Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun, herzoyourphotos, photoways, spector, easy, comp-at-home, ....

    Welke vragen had ik graag beantwoord gezien:

    01. Naam bedrijf
    02. Wat bestelde je
    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)
    05. Stevige verpakking bij verzending?
    06. Algemene indruk: .... (in %)
    07. Kwaliteit kaft: .... (in %)
    08. Kwaliteit foto's: .... (in %)
    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?
    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
    11. Software: Nederlands?
    12. Software: eenvoudig te bedienen?
    (13. Eventuele opmerkingen)

    mvg
    Sven Michiels

    UPDATE:
    Graag wil ik even melden dat ik NIET doorga met de review ivm de afdrukcentrales.
    De reden hiervoor is simpel. Deze business is erg snel evoluerend en de stroom van resultaten komt te traag.
    Persoonlijk ben ik van mening dat een goede review bestaat uit minimum 10 centrales waarvan ik minimum 10 verschillende reviews heb. Daarenboven binnen de periode van 1 maand. Dit is momenteel niet mogelijk.

    Uiteraard moet deze tread NIET afgesloten worden! Iedereen kan hierin zijn mening/ervaring kwijt.

    Sven
    Last edited by Svenmichiels; 8 november 2007, 20:59.

  • #2
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Heb je ondertussen veel reactie gehad ?
    Ik ben zelf wel eens benieuwd naar zo een overzicht.

    Domi

    Comment


    • #3
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Domi
      Heb je ondertussen veel reactie gehad ?
      Ik ben zelf wel eens benieuwd naar zo een overzicht.

      Domi
      Momenteel druk bezig, maar ben wel redelijk teleurgesteld in de reactie

      Toch bedankt aan diegenen die wel de moeite deden.

      Svenmichiels

      Comment


      • #4
        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Ikzelf heb geen ervaringen met een van deze afdrukcentrales, maar ben ook benieuwd naar de uitkomst hiervan.
        Veel succes nog!
        Zen

        Comment


        • #5
          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Sven,
          ik ben bezig een fotoboek samen te stellen voor druk bij spector, als je nog een 2-tal weken geduld hebt, bezorg ik je mijn vaststellingen;
          groeten linda

          Comment


          • #6
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
            Beste BE-ers,

            Momenteel ben ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken.

            Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun, herzoyourphotos, photoways, spector, easy, comp-at-home, ....

            Om nu een mooi overzicht te krijgen zou ik jullie willen vragen mij een e-mail (info@svenmichiels.be) te sturen met daarin uw ervaring.

            Welke vragen had ik graag beantwoord gezien:

            01. Naam bedrijf: pixbook
            02. Wat bestelde je : A4 liggend 18 pgs
            03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) +/- 35 euro
            04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)4 werkdagen
            05. Stevige verpakking bij verzending? Karton : ok
            06. Algemene indruk: .... (in %) 95 %
            07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 100 %
            08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 85%
            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? ja
            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? ja(karton, leder, ...)
            11. Software: Nederlands? ja
            12. Software: eenvoudig te bedienen? ja
            (13. Eventuele opmerkingen)

            Zouden jullie even de moeite willen doen en deze 12 vraagjes beantwoorden?

            Je helpt uw BD-vrienden

            Misschien kan je er zelf nog wijzer van worden.

            Alvast bedankt


            mvg

            Sven Michiels

            ps het resultaat kan eventueel op de home-page van BD komen, mods: laat maar weten wat ik moet doen.

            Mijn pixbook ervaring.
            DPaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Bedankt iedereen om even de moeite te doen,

              Heb ineens een pak antwoorden gekregen. Maar nog steeds gaat deze enquete door hé

              Ik vermoed (naargelang de reacties) dat het resultaat net voor begin juli komt of net na augustus. Zo hoop ik de ervaringen van +/- 100 mensen te bundelen.

              mvg Svenmichiels

              Comment


              • #8
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Dag Sven
                Al enige vooruitgang in het overzicht?
                GlamStar models en photographers

                Comment


                • #9
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Beste,

                  Eerst kwamen er totaal geen reacties, dan opeens een pakje, nu terug totaal geen.

                  Momenteel bezit ik nog te weinig reacties voor te kunnen spreken van een grote enquete.

                  DAAROM

                  oproep aan iedereen,

                  Laat aub uw mening weten

                  Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    Beste,

                    Eerst kwamen er totaal geen reacties, dan opeens een pakje, nu terug totaal geen.

                    Momenteel bezit ik nog te weinig reacties voor te kunnen spreken van een grote enquete.

                    DAAROM

                    oproep aan iedereen,

                    Laat aub uw mening weten

                    Sven
                    Elders in BD heb ik geschreven dat www.consumentenbond.nl in augustus een groot onderzoek naar fotoboeken online heeft gepubliceerd.

                    DPaul.
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Sven ik heb vorige week mijn eerste boekje ontvangen van fotobuch en ik ben redelijk tevreden. De kwaliteit zou hier en daar iets beter mogen zijn (witte lijn door foto van p1 en 2 en een groen vlekje op laatste foto) maar over het algemeen valt het heel goed mee. Ik kan echter niet vergelijken aangezien het mijn eerste was.

                      Maar doordat ik mijn gmail account had doorgegeven aan fotobuch is gmail nu zo vriendelijk geweest om het volgende overzichtje van fotoboek sites (in Duitsland) te maken.

                      Misschien dat je onderstaande lijst nog aan jou lijst kunt toevoegen.

                      overzichtje
                      Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Andere vraag waar ik in geintresseerd ben :
                        Welke afdrukcentrales stellen een printerprofiel ter beschikking en hoe moet je je foto's opslaan (zonder/met profiel, indien met profiel : hun profiel of sRGB)

                        Jo.
                        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                        Nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Ik heb nu terug enkele fotoboekjes laten maken,zoals ik al zei,zoals de echte foto's is het niet,maar volgens de mensen die ze al gezien hebben zijn ze prachtig,en daardoor zijn er ook al enkele die het zelf lieten doen,en moet zeggen ,dik in orde.
                          Ik laat ze altijd bij dezelfde firma maken,dus kan ik niet vergelijken.(nu al een groot aantal gemaakt)
                          maar bij albumprinter heb je dan ook een proper boekjevan 15x20,er zijn ook wel andere fotmaten,maar voor mij is deze ideaal.
                          Het kost mij 14,95 € per stuk,verzending in,is met een spiraal gebondenen een harde afwasbare kaft,met 40 pagina's en tot 8 foto's per pagina,met een max van 160 foto's, is dit zeker niet teveel.(zelfs niet voor een test)
                          Moet ook niet meer zitten klooien met hoekjes of lijm.
                          Denk zel dat de gebonden boeken er nog beter uitzien,maar die kosten wel ietsje meer.
                          Hoop dat iemand er wat aan geeft.
                          Imac en Canon... de max

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Mijn ervaringen met drie album's van Pixbook heb ik je gezonden per mail.

                            groetjes.
                            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Hallo,

                              ik heb al meer dan 10 fotoboeken samengesteld en telkens gebruik ik Henzo. Ik vind het feit dat de pagina-indeling volledig vrij is een ongelooflijk pluspunt. Ik stel de lay-out helemaal zelf samen, ik plaats foto's als background, ik geef de convas van foto's om het even welke vorm, ....

                              De kwaliteit van de afdrukken vind ik bijzonder goed geslaagd hoewel het niet echt op fotopapier is.

                              Storend vond ik in het begin wel dat er steeds een 18 niet bedrukte pagina's bijzaten. Dat is nu veranderd ook al omdat ik daar sterk op heb aangedrongen bij Henzo want jawel, de ontwikkelaars bij Henzo hebben ook oor naar de opmerkingen en suggesties die je hen geeft.

                              De levertermijn schommelt rond de 10 werkdagen. Nadeel is wel dat, ondanks dat je met internet betaalt, toch de levering niet thuis krijgt. Je moet naar een winkel die je bij voorbaat hebt moeten kiezen uit een lijst.

                              De verpakking is bijzonder goed, eerst in schokbestendig plastic en nadien in stevige kartonverpakking.

                              Eens had ik een probleem met een afdruk die niet goed was op de voorpagina. Een simpele e-mail zorgde voor gratis herdruk van de ganse album.

                              Al de mensen die mijn albums hebben gezien zijn eensgezind vol lof over samenstelling (en dus de creatieve mogelijkheden), de kwaliteit van de foto's en de kwaliteit van het album zelf. De kwaliteit is volledig vergelijkbaar met de lege albums van Henzo die je in de fotohandel kan kopen. De manier van inbinden is echt professioneel ... je album zal nooit uit mekaar vallen.

                              Ik vind het een aanrader ... en bovendien vond ik nog geen enkel alternatief hoewel ik er verschillende heb ge-exploreerd.

                              Voila, collega's, hopelijk heb ik julle wat geholpen.
                              Tijgerke

                              Comment

                              Working...
                              X