Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Djawa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Djawa

    Dit is Djawa, mijn gastvrouw tijdens mijn verblijf in Gambia. Geef toe, een mens kan het slechter treffen. Zij is Mandinka, een volk met heel andere maar sierlijke gelaatstrekken.
    Zij had zich opgemaakt om naar een lokaal feest te gaan. En ik mocht mee. De foto is gemaakt bij valavond en met natuurlijk licht. (Het wit in het kleed is op/misschien over het randje, dat weet ik. Ik probeer het nog bij te werken)

    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Djawa

    Laat ze maar komen die foto's.

    Weerom een prachtige, menselijke plaat.

    Comment


    • #3
      Re: Djawa

      Proficiat
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Djawa

        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
        Dit is Djawa, mijn gastvrouw tijdens mijn verblijf in Gambia. Geef toe, een mens kan het slechter treffen. Zij is Mandinka, een volk met heel andere maar sierlijke gelaatstrekken.
        Zij had zich opgemaakt om naar een lokaal feest te gaan. En ik mocht mee. De foto is gemaakt bij valavond en met natuurlijk licht. (Het wit in het kleed is op/misschien over het randje, dat weet ik. Ik probeer het nog bij te werken)
        Ik vind dit een knappe foto en zou er niets aan veranderen. Het wit van het kleedje stoort mij niet.
        Jos
        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

        Comment


        • #5
          Re: Djawa

          Geef toe, een mens kan het slechter treffen.
          Mijn gedacht ! Daar wil ik ook wel eens mee naar een feest.
          Knappe foto overigens ne mens zou nog vergeten dat het om de foto's gaat
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Djawa

            je vorige foto vond ik stukken beter, deze heeft zoiets soft wat niet past bij Gambia of reportagefotografie in het algemeen vind ik. Uiteraard zien we hier een mooi model en meer dan gewone foto

            Comment


            • #7
              Re: Djawa

              Oorspronkelijk geplaatst door picasso
              je vorige foto vond ik stukken beter, deze heeft zoiets soft wat niet past bij Gambia of reportagefotografie in het algemeen vind ik. Uiteraard zien we hier een mooi model en meer dan gewone foto
              LOL, ik ga Djawa een mailtje sturen om haar te zeggen dat haar uiterlijk en looks niet bij Gambia passen

              Er is ter info niets veranderd aan deze foto om hem softer te maken. Hij is gemaakt in een stoffige straat waar Djawa, samen met vele andere dames, liep te paraderen in haar outfit.
              Op zo'n lokaal feest wisselen de dames ongeveer 4 keer per dag van kledij. Dit gaat van zeer traditioneel tot wat je op de foto ziet.
              Ik begrijp dat dit een ander beeld is dan wat je als westerling hebt van Afrika. Maar als je zoals ik het geluk hebt om de hele tijd bij de Afrikanen zelf te verblijven i.p.v. in een hotel dat zie je wel meer dingen die niet stroken met de clichébeelden die wij hebben. En dit vastleggen is imho wel reportagefotografie.
              De foto van Mariama vind ik zelf ook wel sterker als beeld, daar volg ik je.
              Bedankt voor je reactie
              Meer foto's op mijn website

              Comment

              Working...
              X