Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

    In verband met de lange levertijden van de Nikon 18-200 VR, heb ik in overweging genomen om de Nikon 24-120 VR te kopen.
    Ik wil de lens graag gebruiken voor algemeen en portretfotografie, is er iemand die met deze goede of slechte ervaringen heeft?
    Alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

    Ik heb deze Nikkor en ben er tevreden van. Het is er wel eentje met een recente serienummer). De eerste series waren blijkbaar soft, mijn exemplaar is in orde.

    De lens is heel goed bruikbaar bij normale lichtomstandigheden. De VR helpt ook goed in deze range

    De 24mm is wel geen echte groothoek op een DSLR. Ik gebruik ze in combinatie met een 12-24 waar ze een mooi paar meevormt voor op reis of wandelingen.
    Last edited by JePe; 20 april 2006, 21:08.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

      Was mijn eerste lens, op mijn d-70 ver 2 jaar geleden.... Ben er nog altijd content van.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

        Zelfde verhaal hier ... kitlens van de D70 verkocht en de 24-120mm VR gekocht ... Tot heden nog geen spijt van gehad ...
        Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

          Ik heb al veel plezier beleefd aan dit objectief. Vooral in combinatie met de 12-24 mm is het een uitstekende combinatie voor buiten. Steeds vaker heb ik de 17-55/2.8 op mijn camera zitten. Dat ding is echt beter en lichtsterker maar ook veel zwaarder en daar mis ik soms de brandpuntafstanden tussen 55 en 120... Daar komt nog bij dat de VR uitstekens werkt. Reden genoeg om de 24-120 niet te verkopen.

          Nu gebruik ik vaak de D2X in combinatie met een flink aantal zware objectieven (zwaar... zowel in gewicht als in kwaliteit ) maar in de vakantie verwacht ik toch meer gebruik te gaan maken van de D200 met drieobjectieven: de 10,5 mm fish-eye (voor 360x180-pano's), de 12-24 mm groothoekzoom en de 24-120 mm.

          Groeten, Miriam

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

            Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik bedank jullie voor de gedane moeite om mij jullie ervaringen mede te delen.

            Groetjes,

            Fred

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met Nikon 24-120 AF-S VR

              Je moet er wel rekening mee houden dat een extreme zoomfactor meestal ten koste gaat van de optische prestaties. In de voorbeelden die ik tot nu toe heb gezien heeft de 18-200 mm een behoorlijke lichtafval naar de hoeken. De scherpte zal gezien de relatief lage prijs en de extreme zoomfactor ook niet helemaal TOP zijn. Het is maar net wat je wilt.

              Groeten, Miriam

              Comment

              Working...
              X