Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke semi breedhoek...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke semi breedhoek...

    Hi all,

    ik ben binnenkort weer een paar dagen in Hong Kong en daar moeten we van profiteren om wat te shoppen...
    Als aanvulling op de 18-70 kitlens en de Sigma 50-500 wou ik eerst een lichtsterke 50mm kopen... Maar gezien de cropfactor lijkt een 50mm me net wat teveel...
    Lens zou vooral dienen voor nachtfoto's in steden (Neon and stuff) te nemen zonder statief...
    Na wat rondzoeken ben ik beland bij de Sigma 20mm 1.8, alhoewel die naar het schijnt wel vrij zwaar is en een grote filtermaat heeft, maar dat vind ik niet echt een bezwaar...
    Is de Sigma 20mm 1.8 een goede keuze? Of hebben jullie andere voorstellen?
    Budget is rond de 300euro, wat vergelijkbaar is met 450-500 euro in België...

    Graag jullie input...
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

  • #2
    Re: Lichtsterke semi breedhoek...

    Er is ook een Sigma 30mm 1.4 als je over lichtsterk spreekt (maar die past niet op full frame)

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke semi breedhoek...

      Ik ben erg tevreden met mijn Nikkor 35mm f/2.0D voor dat soort "duistere" opnamen. Als grootte en gewicht niet al te veel doorwegen, misschien ook eens de Sigma 30mm f/1.4 overwegen?
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke semi breedhoek...

        liefst zo breed mogelijk... Tenzij de 30mm 1.4 kwalitatief veel beter is natuurlijk...
        Tommy
        My homepage : www.digitalviolence.be

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke semi breedhoek...

          De Nikkor 24/2.8 AFd is de beste lens in de categorie breedhoek. Onlangs nog in een test in het tijdschrift Chasseur d'Images sprongen zijn optische kwaliteiten er bovenuit. Deze lens is al uitstekend van diafragma f2.8.
          Hij past perfect in uw vooropgesteld budget.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke semi breedhoek...

            maar da's dan weer een 2.8 en zou voor het budget liefst zo lichtsterk mogelijk willen...
            Niemand die die Sigma 20 1.8 hier op het forum gebruikt en die zijn bevindingen hierover wil laten weten?
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke semi breedhoek...

              Als je 20mm wilt is de 1.8 20mm van Sigma een vrij goede lens. Wil je zoveel mogelijk lichtsterkte met een bruikbare beeldhoek dan is de 1.4 30mm zeker aan te bevelen.
              Je moet wel testen op je eigen camera omdat de AF op een D50 en D70 kennelijk veel meer problemen heeft met lichtsterke lenzen dan bijvoorbeeld een d200.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke semi breedhoek...

                Op onderstaande link is genoeg te zien.

                http://www.pbase.com/cameras/sigma/20_18_ex

                Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke semi breedhoek...

                  De sigma 20mm F/1.8 mag er zeker zijn!
                  Misschien niet echt te vergelijken, maar mijn Nikkor 12-24 F/4 haalt de scherpte niet van de sigma 20mm. Deze laatste is natuurlijk geen zoomlens (zoomlenzen kunnen moeilijk de scherpte halen van hun prime tegenhangers vanwege hun ingewikkelde optische constructie).

                  Comment

                  Working...
                  X