Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-300?

    hej mensen wat denken jullie van deze lens?

    is dit iets voor vliegtuigspotten? dan spaar ik even door scheelt heel veel in lenzen wisselen.

    ik hoop wat adviezen te krijgen

  • #2
    Re: Sigma 28-300?

    Het grote probleem is dat superzoomlenzen zoals deze gewoonlijk niet echt scherpe foto's afleveren (met uitzondering van de heel dure Canon 28-300 L IS).

    Als die lenzen werkelijk zo goed waren, dan zouden de lensfabrikanten niet veel meer verdienen .

    De lenzen die het snelst na aankoop weer te koop staan, dat zijn meestal de lenzen in deze categorie (18-200 ; 28-300). Dat wil zeggen dat de gebruikers er meestal niet erg tevreden over zijn.

    Het is niet gemakkelijk om een lens te maken die over zo'n groot bereik scherpe foto's kan maken, toch zeker niet voor een lage verkoopprijs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-300?

      probeer eens de zoekfunctie zou ik zeggen...
      Scheelt hem ook

      Neej, serieus... de 28-300 is leuk - in't begin. Hoe meer je ermee bezig bent, hoe sneller je het zal merken dat deze lens geen topper is. 'k heb de tamron variant gehad en de sigma is gelijkaardig qua kwaliteit zodus. Koop gewoon een sigma 70-300 apo dg ofzo. Zoals het bij ons slecht weer kan zijn zal je met F6,3 op 300mm al rap een hogere iso moeten steken om met een deftige sluitertijd te werken.

      Ik zeg niet dat je geen goede foto's zal maken, maar met een beter objectief maak je beter betere foto's.

      Comment

      Working...
      X