Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Provence

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Provence

    hallo beste forumleden,

    begin juli zou ik graag met m'n beste vriend (D100) naar de Provence trekken om o.a. vlinders te gaan fotograferen. Daar logement in dat geval niet van prioritair belang is dacht ik aan chambres d'hôtes...
    Wie kan me tips geven omtrent welke streek ik best zou gaan, en waar ik best de chambres d'hôtes best boek (ter plaatse of van hier uit..?)
    En mochten er mensen geïnteresseerd zijn om mee te gaan (max 2 personen), just let me know.

    Allez, giet jullie tips maar uit!

    Alvast bedankt!

    Frederic

  • #2
    Re: Provence

    Kan er echt niemand mij van nuttige tips voorzien...?

    Mvg,

    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Provence

      Als ik me niet vergis is er een goed boek op de markt dat noemt "logeren bij Belgen in Frankrijk" of zoiets.

      In Vlaanderen Vakantieland (één) was er ook steeds een reportage van chambre d'hotes. Kijk eens op hun website zou ik zeggen.

      Comment


      • #4
        Re: Provence

        Oorspronkelijk geplaatst door James71
        Als ik me niet vergis is er een goed boek op de markt dat noemt "logeren bij Belgen in Frankrijk" of zoiets.

        In Vlaanderen Vakantieland (één) was er ook steeds een reportage van chambre d'hotes. Kijk eens op hun website zou ik zeggen.

        Sedert deze morgen heb ik de Michelingids voor gastenkamers in Frankrijk in bruikleen van een vriend.
        Wie kan er mij nog tips geven waar in de Provence ik best boek kwestie van een redelijk potentiële kans te hebben tot goede foto's. Met andere woorden, waar vind ik de mooiste natuur in de Provence?

        Mvg,

        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: Provence

          De Luberon is een prachtige streek in de Provence ! Daar heb je oa een soort natuurlijke zandgroeve met prachtige kleuren, schitterende pitoreske dorpen en Avignon in de nabijheid.
          Maar heb je geen verkeerd beeld van Chambres d'hotes ? Dat zijn niet noodzakelijk goedkope logies hé, zeker niet in de Provence.... Ik bedoel maar dat je aanhaald dat de logies niet zo belangrijk zijn.
          Nu ik zoualtijd beginnen met Google

          Comment


          • #6
            Re: Provence

            De laatste week van juni ga ik ook naar de Provence, we verblijven hier:


            Nog nooit geweest maar het ziet er niet slecht uit en de prijzen vallen erg goed mee.

            Ik had ook dit op het oog maar uiteindelijk toch niet gedaan:


            Nog een paar interessante links:





            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: Provence

              Frederic,

              In oktober 2001 heb ik op deze plaats vakantie gehouden.

              l'abbaye Saint Michel de Frigolet


              Deze abdij ligt in de bergen van Tarascon. Ze houden een hotelgedeelte open voor de toeristen. Alles zeer netjes. De prijzen zijn terug te vinden op de website. Je moet voor het praktische wel met de auto zijn. Er komt wel openbaar vervoer voorbij maar de tijden daarvan ken ik niet.
              (om er te logeren ben je niet verplicht om te gaan bidden )

              Ik heb van hier uit een heel deel van de Provence bezocht. (Camargue, Avignon, Isle sur Sorge, ...)
              Je zit er in ieder geval midden in de natuur.

              Grtz,
              Wilfried
              The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

              Comment

              Working...
              X