Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp communiefoto's gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp communiefoto's gevraagd

    @moderators: Indien dit onderwerp hier niet thuis hoort, delete het maar hoor!

    Ik ben nieuw op het dit forum nadat ik hier gisteren een hele tijd in de onderwerpen en foto's heb zitten snuffelen hier op BD!

    Ik ben geinteresseerde in fotograferen, maar verder als de gewone huis en tuinfoto's kom ik nog niet, als je een gewone 3,1mp digitale Kodak hebt kan je uiteraard ook niet zo'n mooie opname's maken als de meesten hier op het forum. Ooit wil ik me wel gaan evrdiepen in de kunst van fotografie, aangezien het me altijd geïntrigeerd heeft!

    Maar in de tussentijd heb ik 1ste communiefoto's nodig, het idee heb ik al, qua vormgeving (iets ruig met een Hummer en ruige achtergrond) en ook qua afwerking, alleen zou ik ook graag mooie kleurechte foto's hebben, en daar vind ik ons toestel net iets te min voor... Wie o wie uit Limburg (regio Bilzen/Riemst/Tongeren) zou er de digitale foto's willen maken en aan mij overhandigen op digitale media? Uiteraard niks voor niks!
    Pm/mail me maar...
    Thx
    Cindy

  • #2
    Re: Hulp communiefoto's gevraagd

    De Limburg is nu net iets te ver voor mij !!
    Maar waarom zou uw 3 milpix niet voldoen ?
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Hulp communiefoto's gevraagd

      heb je die attributen al geregeld?
      en voor wanneer zou dat moeten zijn?
      grts; M

      Comment


      • #4
        Re: Hulp communiefoto's gevraagd

        He, bedankt alvast voor jullie reakties!
        De hummer is reeds geregeld (=vriendendienst), voor achtergrond: ik d8 aan de bunker Eben-Emael, de mergelgrotten te Kanne of omstreken, aan het circuit van Zolder (geen idee tot hoever je kan/mag om foto's te maken) en de tuikabelbrug te Godsheide. Keuze genoeg dus... Maar geen idee eigenlijk wat het mooiste is?

        Comment


        • #5
          Re: Hulp communiefoto's gevraagd

          Goh, de foto's kunnen gemaakt worden wanneer het weer het toelaat en uiteraard zoonlief vrij heeft, dus op een "zonnige" en droge avond/woensdagnamiddag zsm.
          Maar ik moet dan ook nog eerst afspreken om zeker ook die Hummer op locatie te hebben!
          Last edited by cindym; 16 april 2006, 23:18.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp communiefoto's gevraagd

            Ik heb zelf een poging gewaagd, hierbij een eerste (resize) resultaat.

            aanpassing: Foto verwijderd!
            Last edited by cindym; 29 april 2006, 00:53.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp communiefoto's gevraagd

              Ik zou 1 grote foto gebruiken als achtergrond, en als je er nog kleinere foto's wil bijzetten, dan mag je die niet té klein maken als er een afdruk van 10x15cm van gemaakt wordt.

              Het deel waar je de tekst heb gezet is ook flink overbelicht, daarmee kan je zeker geen mooi kaartje maken. Zorg eerst voor goed belichte foto's en begin dan aan de bewerking.

              Als je de foto waar Jens en de 4x4 volledig opstaan bijsnijdt, boven en onder een stuk eraf, dan krijg je daaronder misschien plaats genoeg om de filmstrip te zetten. Maar dan heb je geen goede plaats om nog tekst te zetten.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                Bedankt alvast voor je hulp, ik heb de grote foto zodanig bijgewerkt dat deze eigenlijk enkel als achtergrond dient, maar blijkbaar is dit niet zo geslaagd.
                Hoeveel foto's zou jij in de filmstrip zetten?

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                  Ik had 140 foto's, er zal wel iets bruikbaars tussenzitten hopelijk, opnieuw foto's maken met betere verlichting zit er niet in, alles moet dit weekend verzonden worden, zodat ik op het einde van volgende week mijn foto's in de bus heb.

                  Hoe is deze dan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                    Probeer met een beeldverhouding te werken die je ook kan laten afdrukken. Het gemakkelijkst is een 2:3 verhouding, die kan je op 10x15 cm laten afdrukken.

                    Het is ook mooier als je rond de kleine foto's telkens een rand maakt.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                      'k ben ook niet zo ervaren, maar ik denk dat een klassieke 1/3 compositie wel mooi zou kunnen zijn. Wat ik bedoel is één grote foto met links of rechts vertikaal - maar los - onder elkaar kleinere foto's.
                      Kom je overal tegen en is best leuk.

                      Wat ik ook zou proberen is Jens zichzelf laten uitleven, zodat hij wat meer spontaner overkomt? Ik heb er ook altijd wel moeite mee hoor om mijn kids zo over te brengen, maar ik heb intussen geleerd dat je die klein mannen niet kunt forceren.
                      ik zou zeker die bunker op de achtergrond zetten :-)
                      Aan de andere kant moet je natuurlijk rekening houden met je compositie met de Hummer dat niet de Hummer, maar Jens overheerst in het geheel. Ik zou hem bevoorbeeld laten liggen op de motorkap of zo (zoals de vierde kleine foto in je voorbeeld met gekruiste armen), dan heb je gelijk de grootsheid van de Hummer en heb je toch nog een concentratie op Jens (met groothoek lukt dat wel). Of beter nog rechtopstaand (op motorkap of voor de Hummer vooraan) in spreidstand (benen en armen in uitersten), zo valt ie enorm op. Dat laatste is natuurlijk niet echt spontaan...

                      Nu ja, zoals gezegd, ik heb ook niet echt veel ervaring met communiefoto's dus .... maar je vroeg een mening, dan krijg je er eentje
                      Allesinds veel succes met de foto's :-)

                      Thierry
                      Nikon stuff rocks :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                        Nog een tip mbt je foto's: het valt me op dat de belichting niet altijd optimaal is, ttz. één kant van Jens zijn gezicht is ofwel nogal donker, ofwel overbelicht. Misschien kan je best met de zon achter je trekken, zodat alles een beetje dezelfde belichtingsgraad heeft. Zal je 3MP fototoestel zeker graag zien

                        T.
                        Nikon stuff rocks :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Probeer met een beeldverhouding te werken die je ook kan laten afdrukken. Het gemakkelijkst is een 2:3 verhouding, die kan je op 10x15 cm laten afdrukken.

                          Het is ook mooier als je rond de kleine foto's telkens een rand maakt.
                          Bedankt voor de tip, die bewerking ga ik morgen proberen!

                          Wat verhouding betreft, ik had voor vierkant gekozen omdat dit wel weer eens origineler is, en je deze kan laten afdrukken bij http://photobox.ie/services.html
                          Ze hebben er een groot aanbod aan afdrukbare formaten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door tbotten
                            Nog een tip mbt je foto's: het valt me op dat de belichting niet altijd optimaal is, ttz. één kant van Jens zijn gezicht is ofwel nogal donker, ofwel overbelicht. Misschien kan je best met de zon achter je trekken, zodat alles een beetje dezelfde belichtingsgraad heeft. Zal je 3MP fototoestel zeker graag zien

                            T.
                            Ja, ik had ook een heleboel overbelichte foto's door de felle zon, eigenlijk was een warme maar minder zonnige dag veel beter geweest! Zoon kon ook absoluut niet tegen de zon waardoor hij vaak zijn ogen dichtkneep, ook niet mooi voor de foto's. Aangezien de hummer enkel eenmalig besproken was voor de foto's zal ik het beste moeten maken van mijn reeks huidige foto's. Ik heb er gelukkig wel nog enkele "goede" tussenzitten, want van onze speelvogel een beetje serieuze of zelfs normale speelse foto's maken is al moeilijk zonder kritisch te mogen zijn.
                            Alvast bedankt voor jullie hulp!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp communiefoto's gevraagd

                              Hey Cindy,

                              Kritisch zou ik het niet noemen Eerder tipgevertjes
                              Ik ben altijd van mening dat kritiek geven gemakkelijker is dat zelf iets goed te doen. Ik ben er zeker van dit ik - zelfs met beter materiaal - het minder goed zal doen als jij... dus... veel succes met de finale samenstelling en laat zeker nog wat zien wat het is geworden

                              T.
                              Nikon stuff rocks :-)

                              Comment

                              Working...
                              X