Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is nu de beste Canon lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is nu de beste Canon lens?

    hallo,

    Ik ben op zoek naar echt de beste Canon lens. Niet specefiek een tele of groothoek, maar een lens waar je 'mogelijkheden' mee hebt, dus waar een beetje groothoek, een een beetje zoom in zit...
    Suggesties? (Prijs?)

    Met dank!
    Bart De Bruyn
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

  • #2
    Re: Wat is nu de beste Canon lens?

    Canon 28-300 mm F3.5-5.6L (wel prijzig).
    Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

    Comment


    • #3
      Re: Wat is nu de beste Canon lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Joeri
      Canon 28-300 mm F3.5-5.6L (wel prijzig).
      effe gekeken, das een mooi lensje(wakostie).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Wat is nu de beste Canon lens?

        Idd, ziet er een erg goeie lens uit!!!
        Prijs?
        www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Wat is nu de beste Canon lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn
          Idd, ziet er een erg goeie lens uit!!!
          Prijs?
          Kijk gewoon bij:




          en je krijgt genoeg prijzen te zien...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat is nu de beste Canon lens?

            De beste lens is een prime (vast brandpunt) zonder twijfel, en elk zoomobjectief is een compromis, het ene al groter dan het andere.
            Persoonlijk vind ik de voorgestelde lens de 28 300 dus zeker geen deal!
            Als is het zonder twijfel het beste wat er te koop is inzake superzooms.

            Maar de boel opsplitsen geeft meer mogelijkheden een grotere lichtsterkte en een hogere kwaliteit.

            Twee top L lenzen de 24-70 F2.8 en de 70-2OO F2.8 kosten samen minder dan de 28-3OO en je hebt F2.8 van 24 tot 2OO mm zet daar dan een extender 1.4 bij en je komt op 3OO mm (ongeveer) bij F4

            justmy2cents

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Wat is nu de beste Canon lens?

              Ik kan Jeff hier alleen maar bijtreden. Optische topkwaliteit is onverenigbaar met het idee van een universele lens die zowel groothoek als tele heeft.

              Neem de gulden regel van 3x zoom als maximum, neem een L-lens die binnen het bereik zit waar je naar op zoek bent en je komt automatisch uit op de 16-35 of de 17-40 bij de groothoekzooms, de 24-70 en de de 24-105 bij de standaard zooms en de 70-200 in drie varianten. Telkens kan je kiezen tussen lichtsterkte en "draagbaarheid". Deze hele reeks brandpunten in één lens willen stoppen is onverenigbaar met jouw zoektocht naar "de beste" lens.

              Het valt mij trouwens altijd op hoe logisch het L-lenzenassortiment op niveau van de zooms in elkaar zit : 3 brandpuntafstandranges gekoppeld aan 2 lichtstrerkte variaties. Meer moet dat voor mij niet zijn.
              DigiCam

              Comment


              • #8
                Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                Zelf het verschil tussen een L-zoom en een L-prime is erg groot. De foto's van mijn 35L of 85L zijn echt nog een beetje beter dan die van mijn zoompies.
                Het kriebelt hier soms wel eens om de zooms gewoon weg te doen, en mezelf te verplichten te werken met uitsluitend primes. Dat is gewoon een ander soort fotografie, en meestal een meer voldoening brengende...

                En om nu op je vraag te antwoorden : op een 20D heeft een 28-300 niet veel zin, je mist dan breedhoek.
                Als ik jou was zou ik eerder uitkijken naar een 17-55 1/2.8 IS

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn
                  ... dus waar een beetje groothoek, een een beetje zoom in zit...
                  Mmh, ik heb de vraag nog eens herlezen en als de nadruk ligt op "een beetje" van het één en een beetje van het andere gekoppeld aan dé beste optische kwaliteit dan kom je automatisch uit op de 24-70 F2.8. Deze is op een 1.6 crop "een beetje" groothoek (38mm) en tegelijk "een beetje" tele (112 mm).

                  Als ik maar één lens meeneem en niet bewust ergens naar toe ga om te fotograferen (een familiefeestje bvb, een korte vakantie etc) dan is dit de lens die meegaat. Maar om het met de woorden van Sugar te zeggen : vaak kriebelt het ook om in dergelijke gevallen enkel een 35mm eventueel samen met mijn 135 mee te nemen. Want dit is toch nog andere koek.
                  DigiCam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                    Mijn beste Canonlens is de 24-105 f4 L IS. Dat is een lens die vanaf f4 (helemaal open dus) heel scherp is, en de beeldstabilisatie maakt het ook nog wat gemakkelijker om de foto's scherp te krijgen als er wat minder licht is (zolang het onderwerp niet beweegt natuurlijk).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                      Heb ook al aan de 28-300 gedacht, maar die is toch zo duur hé !

                      Ben nu aan't denken aan een 10-22, een 24-105 L IS en de 70-300 IS (gebruik heel weinig tele heb ik gemerkt, maar heb dan wel IS nodig) liefst zou ik natuurlijk de 70-200 L 2.8 IS hebben, maar dat prijskaartje ?!

                      Wou eerst de 17-85 IS nemen, maar ik gebruik vooral wide en op 17mm is die niet echt fantastisch in vergelijking met de andere lenzen van Canon, de nieuwe 17-55 2.8 IS ziet er dan weer wel goed uit op papier, eerst even testen voor ik beslis.

                      Dus dacht ik aan de 24-105 IS als 'wandellens' op mijn 350D, met de 10-22 als ik echt wide wil gaan.

                      Lijkt dit een goede combinatie, of zou ik beter naar iets anders uitkijken ?

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
                        Heb ook al aan de 28-300 gedacht, maar die is toch zo duur hé !

                        Ben nu aan't denken aan een 10-22, een 24-105 L IS en de 70-300 IS (gebruik heel weinig tele heb ik gemerkt, maar heb dan wel IS nodig) liefst zou ik natuurlijk de 70-200 L 2.8 IS hebben, maar dat prijskaartje ?!

                        Wou eerst de 17-85 IS nemen, maar ik gebruik vooral wide en op 17mm is die niet echt fantastisch in vergelijking met de andere lenzen van Canon, de nieuwe 17-55 2.8 IS ziet er dan weer wel goed uit op papier, eerst even testen voor ik beslis.

                        Dus dacht ik aan de 24-105 IS als 'wandellens' op mijn 350D, met de 10-22 als ik echt wide wil gaan.

                        Lijkt dit een goede combinatie, of zou ik beter naar iets anders uitkijken ?

                        Johan
                        Een alternatief zijn de Tamron 17-50/2,8 en de Tokina 16-50/2,8, allebei een tijdje geleden aangekondigd, waarschijnlijk een ietsje minder dan de 17-55 IS maar wel een pak goedkoper (400 - 500 EUR)
                        Binnenkort brengt Tokina ook een 50-135/2,8 uit, een droom van een lens voor een APS camera en waarschijnlijk een stuk onder de 1000 EUR

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Mijn beste Canonlens is de 24-105 f4 L IS. Dat is een lens die vanaf f4 (helemaal open dus) heel scherp is, en de beeldstabilisatie maakt het ook nog wat gemakkelijker om de foto's scherp te krijgen als er wat minder licht is (zolang het onderwerp niet beweegt natuurlijk).

                          Ik heb deze lens nog niet lang maar mijn eerste indrukken zijn zeer positief, inderdaad echt scherp vanaf F4 !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                            De beste lens is altijd een lens die je nog niet hebt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is nu de beste Canon lens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Een alternatief zijn de Tamron 17-50/2,8 en de Tokina 16-50/2,8, allebei een tijdje geleden aangekondigd, waarschijnlijk een ietsje minder dan de 17-55 IS maar wel een pak goedkoper (400 - 500 EUR)
                              Binnenkort brengt Tokina ook een 50-135/2,8 uit, een droom van een lens voor een APS camera en waarschijnlijk een stuk onder de 1000 EUR

                              sugar
                              Wat ik ook nog wou zeggen : 24-105 is niet direct een erg praktisch bereik : je mist breedhoek. Je gaat dan nog steeds nood hebben aan een tweede lens ernaast...
                              Op een APS camera is de combinatie 10-22, 17-55 en 70-200 veel logischer dan 10-22, 24-105 en 70-200.



                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X