Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Redu ( grondstation )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Redu ( grondstation )

    Weet er iemand iets meer over Redu ( Ardennen ) ? Er is daar een grondstation waar ze satelieten volgen/besturen.
    Op google is er bijna niks over te vinden

    Het is voor het volgende.
    Volgende week zijn er vallende sterren te fotograferen.
    En ik dacht die enorme parabool-antennen te gebruiken in mijn foto('s)

    Zijn er mensen die weten of je toelating kan krijgen om daar te fotograferen?
    Kun je daar gemakkelijk binnen en buiten ?
    Kun je die satelietantennen zien/fotograferen van op de openbare weg ?
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Redu ( grondstation )

    de Lyriden bedoel je? je moet al veel geluk hebben om eentje te zien, de zwerm heeft een zeer lage intensiteit.

    Maar je kan altijd proberen natuurlijk, de helderste meteoor die ik ooit waarnam was ook een Lyride, fenomenaal was dat!

    Comment


    • #3
      Re: Redu ( grondstation )

      In Redu zijn anders boeken genoeg, zal daar misschien in staan
      Je ziet dat Spacecenter wel vanop de autostrade liggen, is het daar ?

      Comment


      • #4
        Re: Redu ( grondstation )

        Als ik me goed kan herrinneren staat er in Lessive een grondstation van Belgacom voor satelietcommunicatie met van die grote schotelantennes.
        Dit is te bezoeken (+/-15 jaar geleden allessinds) overdag.
        Zij zijn, als ik me goed herrinner, op bepaalde plaatsen te zien vanaf de openbare weg.
        Mogelijk is het dat wat je zoekt?
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Redu ( grondstation )

          Hi,

          Constructief idee:

          Daar naar toe rijden met de kans op wolken is reeel = frustratie.

          Waarom niet een TV - schotelantenne, zelfs stuk, ergens op de kop tikken/lenen en in de tuin opstellen. Niemand die je stoort, alle tijd van de wereld voor compo enz...

          't is natuurlijk niet echt, maar dat zul je niet zien.

          DPaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Redu ( grondstation )

            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
            Als ik me goed kan herrinneren staat er in Lessive een grondstation van Belgacom voor satelietcommunicatie met van die grote schotelantennes.
            Dit is te bezoeken (+/-15 jaar geleden allessinds) overdag.
            Zij zijn, als ik me goed herrinner, op bepaalde plaatsen te zien vanaf de openbare weg.
            Mogelijk is het dat wat je zoekt?
            Ik heb ondertussen enkele foto's gevonden van die belgacom site in lessive en deze lijkt mij nog beter dan die in Redu.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Redu ( grondstation )

              Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
              Als ik me goed kan herrinneren staat er in Lessive een grondstation van Belgacom voor satelietcommunicatie met van die grote schotelantennes.
              Dit is te bezoeken (+/-15 jaar geleden allessinds) overdag.
              Zij zijn, als ik me goed herrinner, op bepaalde plaatsen te zien vanaf de openbare weg.
              Mogelijk is het dat wat je zoekt?
              In Lessive staat idd het grondstation van Belgacom. Dat is helaas sedert enkele jaren niet meer te bezoeken. Er worden nog wel seminaries georganiseerd en dan kan je als deelnemer van zo'n seminarie nog wel eens een wandelingske tussen de schotelantennes maken
              Het grondstation in Redu is er één van de ESA en dat is niet toegankelijk bij mijn weten. Zo'n 10 jaar geleden ben ik eens tot aan het hek gereden en het zag er niet uitnodigend uit: 10.000 volt op de, 5 meter hoge, afrastering en verschillende bewakingscamera's bij de toegangspoort

              Comment


              • #8
                Re: Redu ( grondstation )

                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                Hi,

                Constructief idee:

                Daar naar toe rijden met de kans op wolken is reeel = frustratie.

                Waarom niet een TV - schotelantenne, zelfs stuk, ergens op de kop tikken/lenen en in de tuin opstellen. Niemand die je stoort, alle tijd van de wereld voor compo enz...

                't is natuurlijk niet echt, maar dat zul je niet zien.

                DPaul.
                Leuk idee !!
                Maar ik hou het bij de echte

                Ik heb ondertussen vernomen dat er in Humain radiotelescopen staan die eigendom zijn van de koninklijke sterrenwacht.
                Ik heb een mailke verzonden met de vraag of er een kans bestaat om toelating te krijgen om daar te gaan fotograferen.
                Ik wacht af !!
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Redu ( grondstation )

                  Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
                  In Lessive staat idd het grondstation van Belgacom. Dat is helaas sedert enkele jaren niet meer te bezoeken. Er worden nog wel seminaries georganiseerd en dan kan je als deelnemer van zo'n seminarie nog wel eens een wandelingske tussen de schotelantennes maken
                  Het grondstation in Redu is er één van de ESA en dat is niet toegankelijk bij mijn weten. Zo'n 10 jaar geleden ben ik eens tot aan het hek gereden en het zag er niet uitnodigend uit: 10.000 volt op de, 5 meter hoge, afrastering en verschillende bewakingscamera's bij de toegangspoort
                  Dat van Redu klopt. Ik ben eens naar Lessive gereden toen het nog te bezoeken was - zéééér interessant) over de binnenwegen i.p.v.de autosnelweg. En kwam per ongeluk in Redu uit. Sjans dat ze me niet in de bak stopten omdat ik binnen wou, eigenlijk wel in Lessive, maar ja.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Redu ( grondstation )

                    Lessive kan je tot aan de poort rijden...
                    in de weiden errond is het zicht ook al indrukweekend genoeg. Wij zijn daar dit jaar met de KSA op kamp geweest en het uitzicht over die antennes was geweldig (en gratis)
                    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

                    Comment

                    Working...
                    X