Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto' s laten afdrukken...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto' s laten afdrukken...

    Hoi iedereen

    Ik heb gisteren m'n Sony DSC-P9 aangekregen en al volop aan het experimenteren geweest.

    Nu zou ik graag ook m'n foto' s willen laten afdrukken bij 'n fotohandelaar. Maar ik hoorde ook al zeggen dat je deze online kan uploaden, en dan enkele dagen nadien ophalen bij je fotohandelaar.

    Nu is mijn vraag: hebben jullie ervaringen met dit online bestellen? En zo ja, welke raden jullie me aan (rekening houdend met de prijs, want ik ben maar een student).

    Aleen voor Fuji heb ik niet zo'n voorkeur wat kleuren betreft. Ik kan me nog niet zo "fotografisch" uitdrukken (ben 'n newbie op dit vlak) maar toen we vroeger ooit een "analoog" filmpje lieten ontwikkelen en afdrukken bij Fuji vond ik de kleuren echt niet mooi.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Groetjes,

    Tsjiebie

  • #2
    Hallo Tsjiebie, er zijn er verschillende. Het best kun je een search doen in Algemeen denk ik. Dan zul je er heel wat vinden met de ervaringen van de gebruikers erbij.
    Succes !!!
    Hannie

    Comment


    • #3
      op http://digitale-fotografie.2link.be staan de verschillende afdrukservices mooi bij elkaar. Gemakkelijk om die allemaal eens te bekijken.

      Comment


      • #4
        Om een heel lang verhaal kort te maken heb ik de beste ervaring met Elka Color. Zeker niet de goedkoopste maar wel kwalitatief de beste.
        Fujiprint zijn ook goed en beter koop.
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          Je kan via http://www.agfanet.com ook een programma downloaden waarmee je verschillende centrales kan bereiken. Ik gebruikte tot hiertoe rainbow color (is gelegen in Kontich maar je kan ze ook laten opsturen), kwaliteit was goed. Ben nu aan het proberen met colormailer (http://www.colormailer.com).

          Ik gebruikte tot hiertoe een scanner om dia's zelf in te scannen en ze dan via internet te laten afdrukken. Als het formaat niet 2:3 of 3:4 is kan je bij agfanet zelf bepalen of je al dan niet witte randen wil EN zelf bepalen wat je er eventueel afknipt. Bij de meeste kan je ed witte randen wel weg laten maar dan pakt hij het midden van het beeld en soms wil je alles langs een kant afsnijden.

          in ieder geval, ik ben er tevreden van.

          groetjes,
          Arvid
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #6
            waar kan je het snelst (1/2 dagen tijd max) een afdruk laten maken van je foto's ?
            Fuji S602z

            Comment


            • #7
              Hoi iedereen,

              Allemaal erg bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik maar een keer die AgfaNet ga proberen.

              Maar als ik dan bij die AgfaNet bestel, kan ik dan ook aanduiden waar ik mijn foto' s wil afhalen? Of worden ze naar me thuis opgestuurd (en hoe wordt de betaling in dit geval geregeld)?

              Alvast bedankt en 'n leuke zondag gewenst!

              Tsjiebie

              Comment


              • #8
                Smurfie,

                bij de fotograaf waar ik gewoonlijk ga is dat geen probleem.. Cd-ke, zip of CF binnen brengen, erbij zeggen dat je het graag over een uurke of twee zou willen ophalen en tis in orde..
                Niet al te goeiekoop... 0.62 Euro per foto, MAAR heel goede kwaliteit.
                Good luck...
                Time is a precious little thing....

                Comment


                • #9
                  bij mijn fotograaf: 0.5€ voor 10*15 en 2€ voor 15,2*22,7
                  dus ni goedkoop maar wel schitterende kwaliteit
                  gewoon CF afgeven en ze worden onmiddellijk geprint
                  heb nu ook allerlei formaten laten printen bij Pixum www.pixum.nl
                  maar heb ze nog ni gekregen
                  dus da valt nog af te wachten
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment

                  Working...
                  X