Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vellery

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vellery

    Na ruim 500 keer te zijn bekeken met slechts 2 reacties kom ik niet verder dan bij mij thuis even rond te vragen wat zij er van vinden.
    Ik zou wel eens iets anders willen proberen en wat meer mensen betrekken bij de beoordeling
    Misschien is het mogelijk om eens een lijst samen te stellen waarbij je de beoordeling alleen maar moet aankruisen b.v. slecht,- matig,- goed,- uitstekend,- enz..op de vragen als, compositie,-belichting ,kleur,- scherpte enz.
    Misschien worden er mensen over de streep getrokken om ook eens een oordeel te geven.
    Ik doe met deze foto weer een poging om een oordeel los te peuteren, wat er al zo aan te verbeteren valt. Zeg het gerust als je het waardeloos vindt, maar dan wel graag waarom.

    Grt,
    Hexagon

    Grt,
    Hexagon

  • #2
    Re: Vellery

    goed: maar de handjes worden op deze manier gehouden wel wat groot.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vellery

      Ik doe met deze foto weer een poging om een oordeel los te peuteren, wat er al zo aan te verbeteren valt. Zeg het gerust als je het waardeloos vindt, maar dan wel graag waarom
      Dan moet je hem wel in "Fotodiscussie Extra" posten hé ...
      Ik vind het overigens een prima portret
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

      Comment


      • #4
        Re: Vellery

        ik vind hem wel mooi maar ik vind de bovenkant wat donker.
        Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
        wishlist 430 EX :)

        Comment


        • #5
          Re: Vellery

          Hij spreekt me aan!!!!

          Comment


          • #6
            Re: Vellery

            Wel dat groot wit vlak rechts van de foto vind ik waardeloos
            Goeie scherpe foto met expressie
            Dat donkere bovenaan is misschien wel waar, wat oplichten ?

            Comment


            • #7
              Re: Vellery

              Ik vind het een prachtig portret, alleen zou ik links van de foto haar wat meer ruimte willen geven.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: Vellery

                Knappe plaat!
                Foto kan misschien wel nog verbeterd worden met een lichtere achtergrond (donker zoals nu doet me wat somber aan bij zo'n speels onderwerp), en door een nog iets lager standpunt zodat je meer op ooghoogte uitkomt...
                Groeten, David

                Comment


                • #9
                  Re: Vellery

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                  Na ruim 500 keer te zijn bekeken met slechts 2 reacties kom ik niet verder dan bij mij thuis even rond te vragen wat zij er van vinden.
                  Ik zou wel eens iets anders willen proberen en wat meer mensen betrekken bij de beoordeling
                  Misschien is het mogelijk om eens een lijst samen te stellen waarbij je de beoordeling alleen maar moet aankruisen b.v. slecht,- matig,- goed,- uitstekend,- enz..op de vragen als, compositie,-belichting ,kleur,- scherpte enz.
                  Misschien worden er mensen over de streep getrokken om ook eens een oordeel te geven.
                  Ik doe met deze foto weer een poging om een oordeel los te peuteren, wat er al zo aan te verbeteren valt. Zeg het gerust als je het waardeloos vindt, maar dan wel graag waarom.

                  Grt,
                  Hexagon
                  Daar ben ik nu eens volledig voorstander van zi... Ook voor de Hall of Fame lijkt het me veel objectiever.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vellery

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                    Na ruim 500 keer te zijn bekeken met slechts 2 reacties kom ik niet verder dan bij mij thuis even rond te vragen wat zij er van vinden.
                    Ik zou wel eens iets anders willen proberen en wat meer mensen betrekken bij de beoordeling
                    Misschien is het mogelijk om eens een lijst samen te stellen waarbij je de beoordeling alleen maar moet aankruisen b.v. slecht,- matig,- goed,- uitstekend,- enz..op de vragen als, compositie,-belichting ,kleur,- scherpte enz.
                    Misschien worden er mensen over de streep getrokken om ook eens een oordeel te geven.
                    Ik doe met deze foto weer een poging om een oordeel los te peuteren, wat er al zo aan te verbeteren valt. Zeg het gerust als je het waardeloos vindt, maar dan wel graag waarom.

                    Grt,
                    Hexagon
                    Zeg nu zelf !!!



                    Wat kunnen wij nog aanmerken op zo'n foto
                    Dat is gewoon dik in orde !!

                    Het is niet omdat er niet veel respons is op een foto dat hij slecht is he !
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vellery

                      Om wat meer reacties te krijgen... misschien uw foto bij een andere provider plaatsen. Na 1 minuut was ze nog niet volledig te zien (half). Kan natuurlijk een moment opname zijn, maar alle andere foto's van dit forum staan er met mijn ADSL verbindingen er meestal binnen de paar seconden.

                      Eenmaal ze helemaal te zien was ... TOP !
                      D70; new AF-S 18-200mm VR; AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G;

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vellery

                        Ik wil ieder bedanken voor de opmerkingen.

                        Code:
                        [B]t.billy[/B]
                        Dan moet je hem wel in "Fotodiscussie Extra" posten hé ...
                        Ik vind het overigens een prima portret
                        Dat ben ik met je eens, maar dikwijs lopen hier toch ook aardig lange discussies.
                        Ik zal het de volgende keer eens proberen.

                        Code:
                        [B]h2o[/B]
                        Ik vind hem wel mooi maar ik vind de bovenkant wat donker.
                        Helemaal gelijk, ik zal hier verderop nog op terug komen.

                        Code:
                        [B]Picasso[/B]
                        Wel dat groot wit vlak rechts van de foto 
                        vind ik waardeloos 
                        Goeie scherpe foto met expressie 
                        Dat donkere bovenaan is misschien 
                        wel waar, wat oplichten


                        Het vlak rechts van de foto cloon ik speciaal voor je dicht.
                        Van de donkere achtergrond heb je gelijk.

                        Code:
                        [B]Roosje[/B]
                        Ik vind het een prachtig portret, alleen zou ik links 
                        van de foto haar wat meer ruimte willen geven.
                        Jammer dat je er niet bijschrijft wat je daar mee zou willen bereiken, vind je de foto te smal gecropt? (foto is niet gecropt). Het is zeker geen kijkrichting. Ik hen benieuwd.

                        Code:
                        [B]drd [/B]
                        Knappe plaat! 
                        Foto kan misschien wel nog verbeterd worden met 
                        een lichtere achtergrond (donker zoals nu doet me 
                        wat somber aan bij zo'n speels onderwerp), en door 
                        een nog iets lager standpunt zodat je meer 
                        op ooghoogte uitkomt...
                        Ik zal vertellen waarom de donkere achtergrond.
                        Sinds een half jaar heb ik een Nikon, ik moet de camera nog goed leren gebruiken, en alle mogelijkheden leren en toepassen. Vroeger heb ik dit soort foto’s ook vaak gemaakt en had ik diverse schermen, flitser paraplu’s enz.
                        Omdat ik nu geen extra flitsers en dergelijke bezit, is het gemakkelijk om een zwart scherm te gebruiken, dan ben je in iedergeval van de schaduw op de achtergrond af, en kan ik mij even op het fototoestel en het onderwerp concentreren.
                        Voor portret vind ik een zwart scherm eigelijk een dooie bedoening en zeker bij het fotograferen van kinderen, maar nood breekt wet, en ik zal het hier even mee moeten doen.
                        Het zal er wel van komen dat de apparatuur hiervoor, flitsers enz. enz, langzaam wordt toegevoegd aan de uitrusting.
                        Deze foto is gemaakt met natuurlijk licht en reflectiescherm.

                        Code:
                        [B]GuRuh[/B]
                        Ik zou zeggen start een topic en vraag de mensen wat ze van deze benadering vinden. Niet iedereen zal er van gecharmeerd zijn, maar het is ook interessant te weten wat andere daar van denken.



                        Code:
                        lieven lens


                        Dank je voor de waardering.
                        Omdat ik me nooit te oud voel om wat te leren
                        denk ik dat het altijd beter kan, en zeker van mensen
                        die voor deze tak van fotografie de voorkeur hebben.
                        En zo te zien hou je zelf ook wel van experimenteren.


                        Code:
                        [B]Erikske[/B]
                        
                        Na 1 minuut was ze nog niet volledig te zien (half). 
                        Kan natuurlijk een moment opname zijn, maar alle 
                        andere foto's van dit forum staan er met mijn 
                        ADSL verbindingen er meestal binnen de paar seconden
                        .

                        Ik heb de laatste tijd veel problemen gehad met de provider. Ik ben overgestapt op ImageShack en dacht dat het nu goed was.
                        Het is mij niet bekend, als er meerdere mensen zijn die mijn foto’s slecht kunnen openen, zou ik dat graag weten.
                        Grt,
                        Hexagon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vellery

                          Dit is een mooie foto....
                          OP alle foto's commentaar geven die hier gepost worden is soms wat veel van het goede.....
                          Maar gelijk heb je...geen reactie, komt soms eigenaardig over....

                          Als ik dan toch moet muggenziften...ik persoonlijk zou de linker elleboog er volledig opgezet hebben...maar verder is deze foto zeer goed.
                          "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                          Comment

                          Working...
                          X