Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

    Een tijdje geleden heeft er hier iemand ergens een link gepost die verwees naar een lijst van lenzen en teleconvertors die hierop werken. Na lang zoeken heb ik de link nog steeds niet gevonden. Kan iemand mij even op weg helpen ?

    Met dank,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

    Dit is een PDF met de info (voor Nikon AF)
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

      Hallo, Ik heb een 1.4 TC van Sigma om bij mijn Sigma 70-200 te gebruiken. Nu zoek ik die lens binnenkort te vervangen door de Canon 70-200 F2.8L en eventueel een 300mm F4 IS bij te kopen, maar kan ik die TC op die Canon lenzen gebruiken of moet die ook vervangen worden? Alvast bedankt. Mvg, Joeri


      Ik denk dat het dit was dat je bedoelt

      Comment


      • #4
        Re: Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

        @ JePe : schitterend, dat is wat ik zocht.

        Mvg,
        TravelToy
        www.christian-bailleul.be | Blog

        Comment


        • #5
          Re: Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe
          Dit is een PDF met de info (voor Nikon AF)
          http://blog.nikonians.org/archives/N...er%20Table.pdf
          Interessante lijst idd., maar heb ik hier recent niet gelezen dat iemand problemen had met een Kenko Pro 1.4x TC op Sigma 150mm Macro en 50-500mm?...

          Het algemeen stellen van "AF-compatibiliteit" van een bepaalde TC met lenzen-groepen of -families lijkt daarom nogal twijfelachtig?...

          Uit lees-ervaring ivm. het onderwerp zou ik eerder geneigd zijn de TC-compatibiliteit telkens in de praktijk te testen voor een bepaalde lens en camera-body?...

          Ik zou alleszins deze lijst niet (meer) blindelings vertrouwen...

          Comment


          • #6
            Re: Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
            Interessante lijst idd., maar heb ik hier recent niet gelezen dat iemand problemen had met een Kenko Pro 1.4x TC op Sigma 150mm Macro en 50-500mm?...

            Het algemeen stellen van "AF-compatibiliteit" van een bepaalde TC met lenzen-groepen of -families lijkt daarom nogal twijfelachtig?...
            EenTC op een Bigma levert al heel snel problemen op met AF tenzij je een camera hebt die tot f8 focust. De meeste camera's doen tot f5.6

            Merkvreemde compatibiliteit zal echter nooit helemaal 100% hetzelfde zijn, dat is nu éénmaal een gegeven.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Compatibiliteit lenzen en teleconvertors

              Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              EenTC op een Bigma levert al heel snel problemen op met AF tenzij je een camera hebt die tot f8 focust. De meeste camera's doen tot f5.6

              Merkvreemde compatibiliteit zal echter nooit helemaal 100% hetzelfde zijn, dat is nu éénmaal een gegeven.
              Akkoord, maar voor de Sigma 150mm F2.8 Macro had ik wél betere compatibiliteit verwacht!...

              BTW, compatibiliteitsproblemen stellen zich ook bij merkeigen TC's...

              Comment

              Working...
              X