Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens 2 in 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop lens 2 in 1

    Hallo beste BDers

    Wij zijn pas terug van een vakantie in Zuid-Afrika, wij namen onze D70 en onze 2 lenzen mee nl een 18-70 en 70-300 mee, wat wij nu ervaren hebben is dat het nogal onhandig is om met deze combinatie te werken,dan heb je breedhoek nodig dan zoom enz. het wisselen van de lens is ook niet altijd handig in bv stoffige omgeving,
    Hebben jullie hiervoor een betaalbaar en goed alternatief,ik weet wel dit valt niet altijd te verzoenen met elkaar, bv een 18-300 lens, of zoiets,

    alvast bedankt voor jullie hulp aan deze leek,
    grtz
    Noël
    Als jij nie deel is van die probleem nie, wees deel van die oplossing. Nikon D70 18-70/ 70-300,Tamron 28-300, Lowepro tas

  • #2
    Re: Aankoop lens 2 in 1

    Het beste alternatief om toch een goed objectief te gebruiken en goede fotos te hebben is gewoon een 2de boddy.

    Die superzooms zijn niet altijd van goede kwaliteit een 3X zoom factor geeft nog altijd zeer goede resultaten, eens daarboven heb je dikwijls last van allerlei ongewenste effecten.

    Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop lens 2 in 1

      Er is maar één goed alternatief de Nikon 18-200 VR (maar is niet goedkoop)

      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop lens 2 in 1

        Oorspronkelijk geplaatst door spogy
        Het beste alternatief om toch een goed objectief te gebruiken en goede fotos te hebben is gewoon een 2de boddy.

        Die superzooms zijn niet altijd van goede kwaliteit een 3X zoom factor geeft nog altijd zeer goede resultaten, eens daarboven heb je dikwijls last van allerlei ongewenste effecten.

        Groeten
        Spogy
        yep helemaal mee eens.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop lens 2 in 1

          Oorspronkelijk geplaatst door spogy
          Het beste alternatief om toch een goed objectief te gebruiken en goede fotos te hebben is gewoon een 2de boddy.

          Die superzooms zijn niet altijd van goede kwaliteit een 3X zoom factor geeft nog altijd zeer goede resultaten, eens daarboven heb je dikwijls last van allerlei ongewenste effecten.

          Groeten
          Spogy
          Mee eens, met één uitzondering : de 50-500 is echt een superzoom, ook qua prestaties.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop lens 2 in 1

            ok, maar dan zit je weer met je breedte.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop lens 2 in 1

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk
              ok, maar dan zit je weer met je breedte.
              grt,bouk.
              Ik bedoelde het ook niet echt als een aankooptip voor TS. Meer als een opmerking over de meestal terechte bemerkingen over 10X zooms, omdat ik uit ervaring weet dat met de 50-500 haarscherpe beelden te maken zijn, zelfs op 500mm. 't Is een buitenbeentje in alle opzichten
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop lens 2 in 1

                Persoonlijk zou ik ook de 18-200 AFS VR aanraden als reisobjectief, en dat in het bijzonder voor landen als Zuid Afrika, waar je normaal licht in overvloed hebt, neem daarbij nog ergens een 35mm f2 of zoiets mee voor wat moelijker licht.
                De 18-200 is natuurlijk niet hetzelfde als de dure lichtsterke combinaties, maar zolang het niet gaat over architectuur enz. kan je met deze lens alle kanten uit, en het weegt ook niets.
                Wij zijn dit jaar voor de derde maal naar Zuid Afrika gereisd, en ik heb er deze maal voor gekozen om een Sony R1 mee te nemen, omdat ik het eens wat licht wilde houden, normaal fotografeerde ik tot dan met een Nikon D2H met een paar lichtsterke objectieven, zoals de 17-55 f2.8 AFS-VR en een 70-200 f2.8 AFS-VR.
                Ik moet zeggen dat de foto's die ik met de Sony maakte helemaal niet slecht zijn, maar met de max. télé van 140mm in kleinbeeldnormen is daar veel te weinig.
                O wat heb ik mijn 70-200 en de snelle AF gemist, ik weet wel, landschappen lopen niet weg, maar als je een snel toestel met snelle lenzen gewoon bent, is het moeilijk wennen aan iets anders
                Last edited by Guest42; 15 april 2006, 08:00.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop lens 2 in 1

                  sigma 18-200,keigoed lenske voor z'n prijs!
                  grts; M

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop lens 2 in 1

                    Hallo,

                    Zelf heb ik een TAMRON AF Aspherical XR DiII (IF) 18-200 mm. 1:3,5 - 6,3 Macro op mijn NIKON D70s zitten. Prima prijs/kwaliteit ( +- 450 euro )! Weinig vertekening, zowel in de groothoek- als in de uiterste telestand. Mooi scherp.
                    Degelijke afwerking.
                    Als er echt weinig licht is wordt alles natuurlijk wat moeilijker, maar deze lens wordt voor 95% van al mijn shots gebruikt.

                    Luc
                    We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
                    NIKON D80 / AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED (VR )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop lens 2 in 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucbil
                      Hallo,

                      Zelf heb ik een TAMRON AF Aspherical XR DiII (IF) 18-200 mm. 1:3,5 - 6,3 Macro op mijn NIKON D70s zitten. Prima prijs/kwaliteit ( +- 450 euro )! Weinig vertekening, zowel in de groothoek- als in de uiterste telestand. Mooi scherp.
                      Degelijke afwerking.
                      Als er echt weinig licht is wordt alles natuurlijk wat moeilijker, maar deze lens wordt voor 95% van al mijn shots gebruikt.

                      Luc
                      Als je dan toch €450 uitgeeft, geef je beter €185 meer uit voor de 18-200 VR van Nikon. Die is in alle opzichten beter en dan nog met VR II. Als je zo (ooit) later zou willen verkopen, krijg je dat verschil er ruim terug uit.
                      Trouwens nu kun je ze nieuw kopen voor €635 en je geraakt ze gemakkelijk terug kwijt voor +€700. Enig probleem is ze te pakken te krijgen(zowel nieuw als bijna nieuw)

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop lens 2 in 1

                        Oorspronkelijk geplaatst door lucbil
                        Hallo,

                        Zelf heb ik een TAMRON AF Aspherical XR DiII (IF) 18-200 mm. 1:3,5 - 6,3 Macro op mijn NIKON D70s zitten. Prima prijs/kwaliteit ( +- 450 euro )!
                        Deze lens werd me ook al aanbevolen maar als je wat rondkijkt op het net kan je die een pak goedkoper aanschaffen hoor. Gemiddeld betaal je dan 350 EUR, dat maakt het verschil weer wat groter zodat je prijs/kwaliteit volgens mij toch behoorlijk goed scoort met de Tamron (louter kwalitatief is en blijft de Nikon weliswaar beter).

                        Comment

                        Working...
                        X