Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser en Lens gezocht voor 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser en Lens gezocht voor 300D

    Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een Canon 300D met Grip, accu's, UV filter, en standaard kitlens EF-S 18-55mm.

    Om wat uit te breiden ben ik nu op zoek naar de volgende onderdelen: (tegen een leuke prijs natuurlijk )

    - Zoomlens met meer bereik
    - Macro lens (geen idee wat ik hiervoor moet hebben)
    - Flitser
    - Extra accu's


    Mocht je iets hebben of iets weten, laat het me dan zo snel mogelijk weten, wellicht kunnen we zaken met elkaar doen.
    Ronald
    Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm | Minolta Dynax 404i + Tamron 28-80

    Website's: www.wsvdenieuweschans.com / www.xerantheme.nl.nu / www.radio-xl.nl

  • #2
    Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

    Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldje DC
    Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een Canon 300D met Grip, accu's, UV filter, en standaard kitlens EF-S 18-55mm.

    Om wat uit te breiden ben ik nu op zoek naar de volgende onderdelen: (tegen een leuke prijs natuurlijk )

    - Zoomlens met meer bereik
    - Macro lens (geen idee wat ik hiervoor moet hebben)
    - Flitser
    - Extra accu's


    Mocht je iets hebben of iets weten, laat het me dan zo snel mogelijk weten, wellicht kunnen we zaken met elkaar doen.
    Ik heb nog de lens Canon EF 75-300/4-5,6 II en flits Canon Speedlite 420 EX te koop. Stuur mij e-mailtje : primus@mail15.com

    Comment


    • #3
      Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

      Ik heb nu een aantal lenzen gezien die me wel bevallen en overweeg om onderstaande lenzen aan te schaffen. Wat is jullie ervaring met deze lenzen?

      Sigma 75-300 mm occasion voor € 70,=
      Canon 35-135 mm occasion voor € 80,=
      Canon EF 28-80 mm occasion voor € 55,=

      Wat denken jullie er van? Zijn de 28-80mm & 35-135mm goede lenzen voor allround gebruik
      Ronald
      Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm | Minolta Dynax 404i + Tamron 28-80

      Website's: www.wsvdenieuweschans.com / www.xerantheme.nl.nu / www.radio-xl.nl

      Comment


      • #4
        Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

        Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldje DC
        Ik heb nu een aantal lenzen gezien die me wel bevallen en overweeg om onderstaande lenzen aan te schaffen. Wat is jullie ervaring met deze lenzen?

        Sigma 75-300 mm occasion voor € 70,=
        Canon 35-135 mm occasion voor € 80,=
        Canon EF 28-80 mm occasion voor € 55,=

        Wat denken jullie er van? Zijn de 28-80mm & 35-135mm goede lenzen voor allround gebruik

        Tegenwoordig moet je 30 Eurocent geven om te gaan pissen! in een horeca- zaak, verwacht dus voor 80 Euro geen goede lens. Is het budget niet voldoende beperk je dan tot vaste optiek, maar zelfs dan zie ik in nieuwkoop enkel maar lenzen van 300 Euro en méér. Zoals EF 50mm F1.4 EF 35 MM F2, EF 85 mm F1.8, 100mm F2.8 Macro dit zijn lenzen die een goedkope zoom ver achter zich laten !

        Als "aanvaardbaar" zoomobjectief zou ik de Canon lenzen EF 28-105 EF 3.5-4.5 aanbevelen of de EF 24-85 F3.5-4.5 .

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Tegenwoordig moet je 30 Eurocent geven om te gaan pissen! in een horeca- zaak, verwacht dus voor 80 Euro geen goede lens. Is het budget niet voldoende beperk je dan tot vaste optiek, maar zelfs dan zie ik in nieuwkoop enkel maar lenzen van 300 Euro en méér. Zoals EF 50mm F1.4 EF 35 MM F2, EF 85 mm F1.8, 100mm F2.8 Macro dit zijn lenzen die een goedkope zoom ver achter zich laten !

          MVG, Jeff
          Jeff,

          Ik begrijp het maar ik wil eerst wat experimenteren voordat ik overga tot de aanschaf van de betere lenzen. Ik denk dat ik mijn keuze pas kan maken als ik wat gespeeld heb met de lenzen, of zie ik dat verkeerd?
          Ronald
          Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm | Minolta Dynax 404i + Tamron 28-80

          Website's: www.wsvdenieuweschans.com / www.xerantheme.nl.nu / www.radio-xl.nl

          Comment


          • #6
            Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

            Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldje DC
            Jeff,

            Ik begrijp het maar ik wil eerst wat experimenteren voordat ik overga tot de aanschaf van de betere lenzen. Ik denk dat ik mijn keuze pas kan maken als ik wat gespeeld heb met de lenzen, of zie ik dat verkeerd?

            Dat is een persoonlijke visie, experimenteren met iets minderwaardig geeft zelden bevredigende resultaten, beter 1 objectief waar je "weg" van bent dan 3 lenzen die niet uit de kast komen. Ook nooit vergeten dat de verkoop van een "minder" objectief veel lastiger is dan de verkoop van een top objectief tweedehands, iedereen staat op springen om een L tegen een prikkie te kunnen kopen en dan is het "prikkie" erg relatief.

            Bedenk dat je normaal op elke verkoop verlies maakt!

            MVG, Jeff
            Last edited by Digipics357; 19 april 2006, 10:04.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

              Daar heb je ook wel weer gelijk in , misschien dat ik dan toch nog maar even door moet sparen en inderdaad meteen 1 goede lens koop... thnx voor het advies
              Ronald
              Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm | Minolta Dynax 404i + Tamron 28-80

              Website's: www.wsvdenieuweschans.com / www.xerantheme.nl.nu / www.radio-xl.nl

              Comment


              • #8
                Re: Flitser en Lens gezocht voor 300D

                Aangezien uit de posts van de TS blijkt dat hij eigenlijk koophulp zoekt, verplaats ik het topic even naar een meer gepast forum.

                Comment

                Working...
                X