Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste lenzen keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste lenzen keuze

    hallo
    ik heb een canon eos 350D gekocht maar zonder lenzen. Ik zoek dus nu naar geschikte lenzen. Mijn budget is zo'n 800 à 1000 euro en hiervoor wil ik graag zo polivalent mogelijk zijn, dus (weliswaar met verschillende lenzen) van breedhoek naar goede telelens.
    Ik twijfel sterk tussen verschillende lenzen. Ik heb hier via de seach ook al veel gevonden maar zou graag eens een concreet antwoord willen welke lenzen jullie me als eerste lenzen aanraden.

    *Is als standaardlens de kitlens (kan ik er nog bijkopen) een goede lens? of opteer ik beter voor een iets duurdere maar ook degelijkere lens en zo ja welke?

    *Welke telelens is nu het beste? De canon 70-200 f4 usm of ga ik voor een groter bereik en IS en neem ik dus de canon 70-300 f4-5,6 IS usm?

    * Zijn er andere opties die ik hier vergeet? Lenzen die ik over het hoofd zie en die eigelijk nog beter zijn?

    *Ga ik voor een ander merk (tamron, sigma,...) die me een evengoede of zelfs betere kwaliteit biedt? Zo ja welke lenzen dan?

    Ik ben op dit vlak nog een leek, het is de eerste keer dat ik de kans heb om zelf mijn objectieven te kiezen dus zou ik graag zoveel mogelijk hints en tips krijgen zodanig dat ik tot een beslissing kan komen welke lenzen ik koop. Ik zou deze lenzen dan ook voor lange tijd willen blijven gebruiken dus liever nu iets meer uitgeven en er langer genot van hebben dan snel nieuwe lenzen moeten kopen.

    Wat raden jullie me aan?

    The Black Horses
    -The Black Horses-
    Canon materiaal

    www.theblackhorses.be

  • #2
    Re: Eerste lenzen keuze

    hey,

    wel die kitlens zal voor z'n prijs geen slechte resultaten geven...

    die 70-200 L f/4 is een zeer goede lens, dus daar zal je niet fout kunnen kopen

    waar ik wel is naar zou zien is de 50 mm 1.8 , spotgoedkoop en goede kwaliteiten!


    en dan heb je nog wat centen over
    *** Canon 350d ***

    Comment


    • #3
      Re: Eerste lenzen keuze

      Of, als je meerdere lenzen wilt zou ik voor iets van het volgende gaan:
      Canon EF-S 18-55 (+/- 90 EUR); Canon's kitlens: spotgoedkoop en toch wel een degelijk lensje
      Canon EF 28-105 USM (+/-350 EUR); als allround lens, vooral denk ik dan aan reizen enzo.
      Canon EF 90-300 USM (+/- 200 EUR): als telezoom: spotgoedkoop maar oerdegelijk qua kwaliteit en bouw.

      Als je niet zoveel tele nodig hebt en wat meer centjes kan uitgeven, zou ik de Canon EF 90-300 USM vervangen door de Canon EF 70-200 F4 L USM (+/- 630 EUR).
      Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

      Comment


      • #4
        Re: Eerste lenzen keuze

        Oorspronkelijk geplaatst door Jense
        Canon EF 90-300 USM (+/- 200 EUR): als telezoom: spotgoedkoop maar oerdegelijk qua kwaliteit en bouw.
        Dat is ongeveer dezelfde lens als de "oude" 75-300 zonder beeldstabilisatie, en die raad ik zeker niet aan. Tussen 200 en 300mm is die heel soft, ze heeft over het volledige bereik veel last van CA (paarse randjes) en de autofocus is heel erg traag.
        Als het dan toch over de kostprijs gaat, dan zou de Sigma 70-300 veel betere resultaten geven voor ongeveer dezelfde prijs.

        De nieuwe Canon 70-300 met beeldstabilisatie zou ook erg goed moeten zijn volgens de reviews die ik gelezen heb.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Eerste lenzen keuze

          Begin met de aanschaf van een "standaard" zoomlens(18-80mm).


          Ga hier mee oefenen en kijk dan wat je mist: meer groothoek of langer.

          Ga dan zoeken naar een lens die hier bij past, met wat overlap met de bestaande lens.

          Ook Sigma en anderen hebben mooie lenzen en meestal voor veel minder geld.

          2de hands kan ook leuke prijzen opleveren, sommige mensen moeten nu eenmaal het nieuwste hebben, nodig of niet, soms nog weleens slechter.

          Ik gebruik zelf een mix van Sigma en Nikon lenzen, zeker de EX'en van Sigma zijn degelijk, althans ze voelen degelijk aan.

          Kijk ook eens op www.fredmiranda.com en lees daar de commentaren van gebruikers.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Eerste lenzen keuze

            - over je tele: welk bereik denk je nodig te hebben? 200mm of 300mm?
            - als standaardobjectief zal je m.i. toch al vanaf 18mm mogen starten tenzij je appart nog een groothoek wilt aanschaffen vroeg of laat?

            ik zie in je budget een maximum van 2 objectieven, bijvoorbeeld volgende setjes:

            - tamron 17-35: 399€, score van 8.9/10 op fredmiranda.com
            - Sigma 70-300 DG APO: 225€ : algemeen door bd erkend als prijs/kwaliteit topper!

            Dan heb je voor een bedrag van 625€ (bij corné) en heb je nog wat over voor filters te komen

            Je kan natuurlijk ook meteen voor de 17-40 van canon gaan, dan heb je ook nog ruimte voor die sigma tele.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste lenzen keuze

              Ik gebruik zelf een mix van Sigma en Nikon lenzen, zeker de EX'en van Sigma zijn degelijk, althans ze voelen degelijk aan.
              Zeer degelijk, maar met een budget van 800 € ga je in het gamma EX lenzen niet ver springen. Alleen al de 70-200 kost zoveel.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Eerste lenzen keuze

                hoi
                allemaal alvast bedankt
                ik ga nu eens alle informatie van dichterbij bekijken en dan mijn keuze maken
                nieuwe tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!!!

                TBH
                -The Black Horses-
                Canon materiaal

                www.theblackhorses.be

                Comment

                Working...
                X