Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 28-70 AF-S 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 28-70 AF-S 2.8

    Heeft iemand ervaring met deze lens?
    Is ze de aankoop / prijs waard?
    www.kamielkelders.be

  • #2
    Re: Nikon 28-70 AF-S 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door Kamiel
    Heeft iemand ervaring met deze lens?
    Is ze de aankoop / prijs waard?
    En of... is een toplens. Kwalitatief loepzuiver en zeer snel. Wel een beetje zwaar om altijd op de body te hebben.
    Heb eveneens de 17-55 2.8 DX en deze is volgens mij even goed. Even snel en scherp en iets lichter dan de 28-70mm. Als all-rounder ideaal. Zit meestal op mijn camera maar is wel minder geschikt voor FF camera's, moesten die er eens komen bij NIkon.
    Alle twee aanraders en volgens mij zeker hun geld waard.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 28-70 AF-S 2.8

      Ja, gekocht voor oa basketbal. Heb ook de 70-200 en aldus alles wat ik wil in f 2.8. Beide hun geld meer dan waard.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 28-70 AF-S 2.8

        De kwaliteit is vrij goed voor een zoom. Alleen als je bedenkt dat je voor hetzelfde bedrag een 1.4 85 + een 2.0 35 kunt kopen (of in geval van DX formaat nog liever een Sigma 1.4 30mm) + een 24-85 standaardzoom...
        2.8 is natuurlijk redelijk lichtsterk, maar de vaste brandpunten zijn op 2.8 stuk voor stuk beter, met vaak nog 1 of 2 stops extra lichtsterkte voor slecht licht fotografie.

        De 17-55 is voor crop 1.5 ook een heel fijne lens, maar voor full frame is de typering "minder geschikt" m.i. een understatement. Weliswaar krijg je vanaf 24mm iets minder vignettering maar zelfs een Sigma 18-50 lensje van 80 euro geeft nog betere randen en hoeken.
        Last edited by Spanjaart; 10 april 2006, 21:23.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X