Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje lens canon 17-85

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje lens canon 17-85

    ik bezit een canon eos 300d met kit lens 18-55.
    en ook tamron af xr di // ld 18-200 f3.5 6.3
    sigma 150mm.
    ben nu van plan een canon 17-85 f 4 5.6 is usm bij te kopen. moet wel beter zijn dan dat ik nu heb .is dat nu een goede koop ,of niet.of iets anders nemen.

  • #2
    Re: vraagje lens canon 17-85

    de reden ervan zou dus zijn, dat het een betere lens is dan die je nu al hebt.
    dat weet ik niet, maar hij valt binnen van wat je al hebt???.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: vraagje lens canon 17-85

      Ik kan niet zien waar je vandaan bent, maar bij mij of ergens in de buurt kun je hem komen testen en de foto's op je eigen kaartje wegschrijven om dan thuis te kunnen oordelen.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: vraagje lens canon 17-85

        Hello,

        heb ook lang getwijfeld om deze lens aan te kopen, en heb uiteindelijk de knoop doorgehakt, ga bij topfoto de 17-85 IS en de 70-300 IS aankopen, met later eventueel de 10-22 als ik extra wide nodig heb.

        De 17-85 is een heel mooie all-round lens, duurder dan de 17-70 van Sigma, maar vergeet die IS niet, als je geen muurvaste hand hebt laat die IS je toe om toch nog goeie foto's te nemen in mindere lichtomstandigheden.

        Heb de lens zelf getest en ook de 17-70 van Sigma, er gaat niets boven een USM lens, en als die dan ook nog IS heeft is het plaatje af ... toegegeven ze is iets duurder dan de andere spelers op dit niveau maar het blijft een Canon.

        De enige lens die misschien echt veel beter zal zijn is de nieuwe 17-55 f2.8 IS, maar die kost ook het dubbele, en is deze dan echt twee keer zo goed ?

        Als je kan koop dan gerust de 17-85 IS en neem er DxO bij, ben je kompleet gesteld.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: vraagje lens canon 17-85

          hallo
          jan ik ben van duffel
          kerstenj. daar wil ik na toe gaan 17-85 is. dan later op het jaar een 70-300is.
          vraagje op de 70-300 kan daar ook een extender op.of moet ik 100-400 nemen. maar die is tog zo zwaar..ps wat is DXO

          Comment


          • #6
            Re: vraagje lens canon 17-85

            DxO is een programma dat je foto's van Raw omzet naar jpg en onderweg ook nog even belichting en afwijkingen aanpast, werkt prima, te vinden op www.dxo.com (30 dagen trial versie mogelijk)

            Op de 70-300 IS zou ik geen extender zetten, een lens van rond de 500 Euro van een extender voorzien die meer dan de helft van je lens kost ?
            Dan kan je beter naar de 100-400 IS gaan, alleen is die drie keer de prijs van de 70-300 !?
            Ikzelf zou eerder de 70-200 IS 2.8 nemen en daar dan een 1,4x of 2x converter opzetten, ben je ook gelijk van die 'schuiftrompet' af, of je moet nu echt veel op 400mm werken, maar vermits ik vooral auto's fotografeer lijkt mij de 70-200 IS ideaal als toekomstproject.

            Eerst effe met de camera leren werken en dan L-glas aanschaffen, het blijft het ventje dat op de knop drukt die de foto's maakt, niet de dure lenzen.

            Comment

            Working...
            X