Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurzweem met mvcd inkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurzweem met mvcd inkt

    Ik kocht onlangs een Canon Pixma 8500 en besloot na hier heel wat gelezen te hebben om de inkt van mvcd eens uit te proberen.
    Gisteravond was de meegeleverde inkt van de canon op en plaatste ik voor de eerste keer een photo magenta cartridge van mvcd in de printer met als gevolg afschuwelijke afdrukken (enorme roodzweem).
    Manueel zitten prutsen (magenta op -25 gezet bij manuele instellingen voor het afdrukken) en dit vangde dit min of meer op.
    Enkele afdrukken later moest ook de photo cyaan cartridge vervangen worden, jullie raden het al : opnieuw prijs. Wit werd blauw, Zwart werd blauw, terug manueel zitten prutsen (cyaan op -25) en het was al wat beter maar nog niet zoals het hoort.
    Is dit normaal ? Ik heb hier heel wat goede reacties gelezen op dit forum over de inkt van mvcd maar zoals m'n afdrukken er nu uitkomen durf ik ze zelfs niet aan mijn hond laten zien ...

    Nu mijn vragen :

    is hier iets aan te doen ? (verder manueel afregelen tot het resultaat bekorend is ?)
    Stel dat ik een printerprofiel laat maken bij marc & ciel, zou dit het probleem oplossen ? En indien ja, moet ik dan alle waarden terug op 0 zetten vooraleer die testafdruk te maken ?

    Sommigen onder jullie zullen waarschijnlijk zeggen : koop de originele inkt dan heb je die problemen niet... Wel ik ben het daar mee eens, maar voor huis- tuin- en keukenafdrukken zou ik toch graag de inkt van mvcd kunnen gebruiken wegens het enorme prijsverschil.

    Het gebruikte papier is Tetenal Premium Fine Art 290g voor wie het intresseert.

    alvast bedankt voor de hulp !

  • #2
    Re: kleurzweem met mvcd inkt

    Wel ik heb en ouder model van Canon een i865.
    En gebruik deze nu toch al een tijdje.
    En heb nooit de oficele inkt gekocht enkel die bij MVCD.
    Moet zeggen dat ik nooit zo een probleem heb van soorten zweem die je hier op noemt.
    Nu heb ik zelf geen calibratie toestel maar heb mijn monitor ingesteld met adobe gamma en de printer een testkaart af laten drukken en daar zelfs niets moeten bijregelen.
    Wel de instellingen van de printer wat bijgeregeld in zijn eigenschappen in efecten, zoals beste foto print kwaliteit ingesteld en ruisreductie.
    Maar als ik een foto af wil drukken spaar ik ze op voor dat er meer dan 1 foto moet geprint worden en dan print ik pas.
    Allereerst zorg ik dat mijn printkoppen een diepe reineging gedaan hebben alvoren aan een resem fototjes te beginnen printen.
    Dus hier geen slecht woord van de inkt van MVCD.
    Heb wel moeten zoeken wat voor mij het beste papier was en ben blijven hangen bij het papier van Epson (glossy en mat a4 en 10x15) van 255 gr.
    Ook dat van de Aldi geeft bij mij goede afdrukken maar iets minder dan Epson.
    Wat ook raadzaam is is op de site van Canon eens te kijken naar de laatste nieuwe drivers en eventuele updates van uw printer.
    Mag pas uit de winkel komen maar updates zijn er rapper dan dat de printer op de markt is

    En mijn prints mag mijn hond zien die ziet toch alles maar in grijswaarden dus

    Grts
    Formatje

    Comment


    • #3
      Re: kleurzweem met mvcd inkt

      Kies je niet beter om al je inkten in de lade altijd van hetzelfde merk te nemen? Misschien ligt het aan de combinatie van canon inkten met mvcd inkten.

      Comment


      • #4
        Re: kleurzweem met mvcd inkt

        ik zou ofwel canon ofwel mvcd neme.. maar geen eigen kleuren/merk brouwseltje
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: kleurzweem met mvcd inkt

          Ik heb ook op aanraden van een aantal mensen op dit forum die MVCD inkt eens geprobeerd, om te beginnen passen die cartridges niet goed (toch niet in mijn i865) en de afdrukken zijn van slechte kwaliteit...
          Dit is mijn persoonlijke ervaring met die MVCD inkt !

          Comment


          • #6
            Re: kleurzweem met mvcd inkt

            Hallo,
            Ik heb een I4000 van Canon , en gebruik al lang inkt van Mvcd via de
            computerbeurzen , en heb nog nooit problemen gehad. Wel moet ge er
            op letten de vullingen goed aan te drukken. Ik print op papier van Aldi, en voor mij is ales OK, doe zlefs geen aanpassingen. Duid wel aan in de soft van de printer, dat ik mat papier gebruik, terwijl het blinkend is.
            Groetjes
            Leo
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

            Comment


            • #7
              Re: kleurzweem met mvcd inkt

              Kzal al eens beginnen met vanavond alle inkt te vervangen door mvcd inkt ipv de huidige Canon - mvcd mengeling, misschien is het hier aan gelegen zoals parakiet al opperde.

              Op hoop van zegen :-)

              Comment


              • #8
                Re: kleurzweem met mvcd inkt

                Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon
                Wel moet ge er
                op letten de vullingen goed aan te drukken.
                Wel dat zei men mij ook maar ik mocht drukken zo hard ik wilde op die cartridges sommigen kreeg ik gewoon niet aan het werk, spijtig genoeg, want voor die prijs kan je er rustig op los printen

                Comment


                • #9
                  Re: kleurzweem met mvcd inkt

                  Enigsinds verwonderd gebruik al lange tijd mvcd inkt ( voor HP photosmart) nog nooit geen problemen met gehad, Nu is het zo dat de spuitmond bij HP op de cardridge zit en ik wel een nachtje moet wachten vooraleer ik print, bij direkt gebruik zijn er ook kleurverschillen, dit heeft te maken omdat de inkt zich in de cartridge moet verdelen en tot alle luchtbelletjes zijn verdwenen.
                  Als dit ook voor Canon printer geld weet ik niet, voor zover ik weet zij de cartridges niet met een spons gevuld, en zit de printkop in de printer, luchtbelletjes zouden wel een ongelijke verdeling van de inkt kunnen opleveren,= kleurverschil en kleurzweem. k' zou voor stellen voordat je de inkt vervangt toch nog enkele foto af te drukken op gewoon papier en dan nog eens een vergelijk te maken, mogelijk wordt het beter.
                  Ik gebruik Aldi papier en Ilfort pearl (rode doos)met zeer goed resultaat, houd ons wel op de hoogte het is altijd intersant info te hebben over ander merk(type) printer versus inkt.
                  Het beste toegewenst, en geluk
                  groeten Luc.
                  BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleurzweem met mvcd inkt

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy
                    Wel dat zei men mij ook maar ik mocht drukken zo hard ik wilde op die cartridges sommigen kreeg ik gewoon niet aan het werk, spijtig genoeg, want voor die prijs kan je er rustig op los printen
                    Je bent toch niet vergeten om het transparante klevertje bovenaan de cartridge volledig te verwijderen. Als alle gaatjes bovenaan niet vrij zijn dan kan de inkt niet doorlopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleurzweem met mvcd inkt

                      Oorspronkelijk geplaatst door dokus
                      Ik kocht onlangs een Canon Pixma 8500 en besloot na hier heel wat gelezen te hebben om de inkt van mvcd eens uit te proberen.
                      Gisteravond was de meegeleverde inkt van de canon op en plaatste ik voor de eerste keer een photo magenta cartridge van mvcd in de printer met als gevolg afschuwelijke afdrukken (enorme roodzweem).
                      Manueel zitten prutsen (magenta op -25 gezet bij manuele instellingen voor het afdrukken) en dit vangde dit min of meer op.
                      Enkele afdrukken later moest ook de photo cyaan cartridge vervangen worden, jullie raden het al : opnieuw prijs. Wit werd blauw, Zwart werd blauw, terug manueel zitten prutsen (cyaan op -25) en het was al wat beter maar nog niet zoals het hoort.
                      Is dit normaal ? Ik heb hier heel wat goede reacties gelezen op dit forum over de inkt van mvcd maar zoals m'n afdrukken er nu uitkomen durf ik ze zelfs niet aan mijn hond laten zien ...

                      Nu mijn vragen :

                      is hier iets aan te doen ? (verder manueel afregelen tot het resultaat bekorend is ?)
                      Stel dat ik een printerprofiel laat maken bij marc & ciel, zou dit het probleem oplossen ? En indien ja, moet ik dan alle waarden terug op 0 zetten vooraleer die testafdruk te maken ?

                      Sommigen onder jullie zullen waarschijnlijk zeggen : koop de originele inkt dan heb je die problemen niet... Wel ik ben het daar mee eens, maar voor huis- tuin- en keukenafdrukken zou ik toch graag de inkt van mvcd kunnen gebruiken wegens het enorme prijsverschil.

                      Het gebruikte papier is Tetenal Premium Fine Art 290g voor wie het intresseert.

                      alvast bedankt voor de hulp !
                      hhihiihhi , dat is nu al den zoveelste...

                      Dat ligt niet aan de inkt hoor, of die nu van Canon of van MVCD komt...
                      Dat ligt aan jou !
                      Doe hier bij BD maar eens een search.. Dan wordt je wel wijzer.

                      Haal al je inktpatronen er weer uit en steek ze er terug in, goed drukken ze MOETEN kilkken.Als je rood of andere zeem hebt ligt dit gewoon omdat er een patroon niet ingeklikt is, da's al.
                      Ik kan hier misschien zo'n standaardbriefke van maken?
                      dit is al nr 106 met dezelfde vraag.
                      KLIKKEN is de boodschap. Klikken ze nie? awel, vuilbak of terug naar den winkel.
                      En 't is nie alleen MVCD die soms niet willen klikken... Heb 't ookal voorgehad met origin Canon patronen. Dus goekoop of duur maakt niets uit... er kan altijd een klikfoutje inzitten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleurzweem met mvcd inkt

                        Verschillende papiersoorten kunnen zorgen voor een andere kleurzweem. Zo heeft het Kodak Ultima papier een lichte roodzweem, en het Aldi-papier geeft dan weer een groenzweem.
                        Voor het Aldi-papier gebruik ik de instelling 'glossy fotopapier extra', en dat werkt vrij goed. Bij het Kodak-papier is de roodzweem meestal zo gering dat het niet opvalt.

                        Ik gebruik een Pixma Ip5000 + mvcd-inkt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: kleurzweem met mvcd inkt

                          Oorspronkelijk geplaatst door mic
                          hhihiihhi , dat is nu al den zoveelste...

                          Dat ligt niet aan de inkt hoor, of die nu van Canon of van MVCD komt...
                          Dat ligt aan jou !
                          Doe hier bij BD maar eens een search.. Dan wordt je wel wijzer.

                          Haal al je inktpatronen er weer uit en steek ze er terug in, goed drukken ze MOETEN kilkken.Als je rood of andere zeem hebt ligt dit gewoon omdat er een patroon niet ingeklikt is, da's al.
                          Ik kan hier misschien zo'n standaardbriefke van maken?
                          dit is al nr 106 met dezelfde vraag.
                          KLIKKEN is de boodschap. Klikken ze nie? awel, vuilbak of terug naar den winkel.
                          En 't is nie alleen MVCD die soms niet willen klikken... Heb 't ookal voorgehad met origin Canon patronen. Dus goekoop of duur maakt niets uit... er kan altijd een klikfoutje inzitten.
                          Inderdaad, maar bij mij ''klikten'' veel van deze patronen niet, ik had er verschillende geprobeerd want ik had er een hele hoop gekocht, sommige kleuren 'klikten' en sommige niet, als je dan telkens enkele cartridges moet weggooien of er mee terug rijden is de lol er ook snel af
                          En het 'plastiekje' was er wel degelijk af hoor...

                          En blijkbaar doet dit probleem zich niet enkel bij mij voor !!!
                          Last edited by Wimpy; 8 april 2006, 09:40.

                          Comment


                          • #14
                            Re: kleurzweem met mvcd inkt

                            Oorspronkelijk geplaatst door mic
                            hhihiihhi , dat is nu al den zoveelste...

                            Dat ligt niet aan de inkt hoor, of die nu van Canon of van MVCD komt...
                            Dat ligt aan jou !
                            Doe hier bij BD maar eens een search.. Dan wordt je wel wijzer.

                            Haal al je inktpatronen er weer uit en steek ze er terug in, goed drukken ze MOETEN kilkken.Als je rood of andere zeem hebt ligt dit gewoon omdat er een patroon niet ingeklikt is, da's al.
                            Ik kan hier misschien zo'n standaardbriefke van maken?
                            dit is al nr 106 met dezelfde vraag.
                            KLIKKEN is de boodschap. Klikken ze nie? awel, vuilbak of terug naar den winkel.
                            En 't is nie alleen MVCD die soms niet willen klikken... Heb 't ookal voorgehad met origin Canon patronen. Dus goekoop of duur maakt niets uit... er kan altijd een klikfoutje inzitten.

                            Mic,

                            elk patroon klikte zoals het hoort, alle patronen zaten goed aangedrukt maar toch blijft het probleem zich stellen ...
                            heb er ettelijke uren aan gesleten, alles geprobeerd wat ik maar kon denken maar de zweem blijft, om het even wat ik probeer.
                            Ik ben naar de winkel gegaan, heb originele patronen aangeschaft, enkele foto's geprint en het resultaat was onmiddellijk zichtbaar, en enkele foto's later was alles weer zoals het hoort.

                            Ik hoor niets dan lof over mvcd inkt, misschien ligt het wel aan mij of één van m'n instellingen wie weet ... als iemand het kan oplossen graag maar voorlopig blijf ik allesinds bij de originele inkt van Canon ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: kleurzweem met mvcd inkt

                              Mijn ervaring met MVCD inkt:

                              1/ Als je met originele canon inkt werkt dan krijg je normaal 2 meldingen:
                              1/ inkt is bijna op
                              2/ Inkt is op

                              Met de originele inkt mag je gerust wachten tot de 2de melding om te veranderen. Geen problemen. Doe je dit met de mvcd inkt dan heb je 9 op 10 keer prijs. Betreffende patroon werkt niet meer. Waarom? Weet ik ook niet (al weet ik wel dat er bij de eerste melding bij een originele patroon nog een beetje inkt aanwezig is en bij de mvcd patroon is het reservoir helemaal leeg. In ieder geval bij mij helpt het om het patroon er uit te halen en even "zachtjes" te blazen in het gaatje bovenaan, zodat er enkele druppels inkt uitdruppelen (doe je best natuurlijk niet boven je bureel, hé).

                              2/ op het papiertje bij de mvcd inkt staat dat je eerst het klevertje moet verwijderen en daarna de oranje stop afdraaien.

                              Het lijkt stom maar sinds ik op deze twee punten oplet heb ik geen problemen meer gehad.

                              Ik plooi ook altijd het lipje vooraan een beetje naar voren zodat deze zeker klikt als ik een nieuwe patroon steek.
                              Hebzelf nog geen enkele patroon weg moeten gooien omdat deze niet werkte

                              Comment

                              Working...
                              X