Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenskeuze

    Ik bezit een Canon 300D en ik zou graag een nieuwe lens kopen
    ik twijfel tussen een Canon 17-40/f4.0 EF L USM en een Sigma 17-35/f2.8-4 AF EX DG HSM IF
    Welke lens zou het beste zijn vooral om landschappen ?
    Canon 300D, EF 17-40/f4L USM, EF 35-350/3.5-5.6 L USM

  • #2
    Re: Lenskeuze

    Canon is zeer goede lens en behoudt zijn waarde...

    Als je dan toch voor een andere wilt gaan, naam dan de tamron versie, is veel scherper dan de sigma...

    Ik sta voor dezelfde keuze...
    Last edited by mitChill; 6 april 2006, 22:32.
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

    Comment


    • #3
      Re: Lenskeuze

      zou voor de Canon 17-40mm gaan als het om landschapjes gaat, daarom heb ik hem ook net aangeschaft, de F/4L USM is ruim voldoende voor buiten nl.
      maar ook voor niet landschap gewoon een goeie lens hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Lenskeuze

        Ik heb de Tamron. En ik kan jullie verzekeren dat het een super-lens is! En volgens sommige reviews op Fred & Miranda is deze evengoed als de L-versie van Canon. Maar ze kost wel een hele hoop minder!
        How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

        Portfolio Website

        Comment


        • #5
          Re: Lenskeuze

          Oorspronkelijk geplaatst door johnnyrt
          Ik bezit een Canon 300D en ik zou graag een nieuwe lens kopen
          ik twijfel tussen een Canon 17-40/f4.0 EF L USM en een Sigma 17-35/f2.8-4 AF EX DG HSM IF
          Welke lens zou het beste zijn vooral om landschappen ?
          Geen van beide.
          Ik zou kiezen voor een Tokina 12-24 of een Canon/Sigma 10-22.

          Deze lenzen geven je extra breedhoek, die je af en toe fantastisch gaat appreciëren.

          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Lenskeuze

            Wat ik uit zijn handtekening versta is dat hij momenteel geen groothoek heeft
            Enkel de 35-350L van Canon en dan op een 300D is nog eens maal1,6 dan is zijn korste stand ineens 56mm.
            Dus van dat standpunt uitgaand zou ik Bouk volgen en de 17-40 L nemen omwille van de kwalieit die deze lens al bewezen heeft.
            Word bij de 300D wel een 27-64
            En gaat mooi samen werken met hetgeen je nu gebruikt.
            Wil hierbij niet zeggen dat de ander lenzen slecht zijn , dat in geen geval.
            Maar momenteel 35-350 en daar een 17-40 bij ze overlappen elkaar maar een klein beetje wat je zelf niet zult merken.
            Ieder zijn keus en zoals Sugar al aangaf als je echt op landschappen gaat focussen dan is een 10-22 Canon of 12-24 Sigma zekers ook geen slechte keus.


            Grts
            Formatje

            Comment

            Working...
            X