Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

    Ik weet het, deze vraag is al honderd keer gesteld.
    Maar volgende criteria in acht nemend ben ik alvast heel dankbaar voor jullie reacties

    - ik wil het niet zelf doen (ook al doen jullie het haast allemaal zelf, dus aub geen reacties zoals gebruik dit of dat, ik wil het niet zelf doen de eerste malen)
    - ik wil ook niet de eerste de beste fotozaak binnen stappen, want god-weet-wie er weer achter de toog staat.
    - ik vermoed dat vermits ik een canon heb, dat ik bij debeukelaar niets kan gaan doen?
    - open op zaterdag 15 april, of mits afspraak diezelfde dag.

    Dank bij voorbaat!
    Johan

  • #2
    Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

    Hangt er van af hoever je wilt rijden

    Ik heb hem laten reinigen bij Konijnenberg ( Den Ham, NL ) , en dat deden ze uiterst vakkundig. Zonder afspraak , gewoon naar binnen gegaan en ze maakte de censor schoon voor me.

    Voor zaken in Belgie kan ik je niet helpen , simpelweg omdat ik deze verder niet ken , maar mogelijk de nieuwe vestiging van Konijnenberg in Turnhout ?
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

      Ben wel bereid om een eindje te rijden, maar konijnenberg (nl) is me net iets te ver. Wanneer gaat hun nieuwe vestiging open?

      Ook corné is eveneens iets te ver, zo'n 180km van bij mij thuis
      (indien er niets anders op zit moet ik wel )

      Comment


      • #4
        Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
        Wanneer gaat hun nieuwe vestiging open?
        Durf ik niet te zeggen , maar stuur ze eens eens een mailtje : info@foto-konijnenberg.nl
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

          Allez mannen, echt niets anders dan konijnberg of corné ?

          Comment


          • #6
            Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

            Bij Bartok in Hasselt kan je dat laten doen, maar dat is weer niet in je buurt en ze doen het niet onmiddellijk. Er zullen nog wel fotozaken zjin waar dat kan, maar weet het ook niet zo direct van buiten. Maar dan nog... wie weet hoe zij de sensor kuisen hé?? Bij Corné of Konijnenberg vertrouw ik zo iets wel, omdat zij elke dag met zo'n dingen bezig zijn, maar die veel fotozaken hier doen dat ook maar om wat extra winst te hebben omdat het overal nu eenmaal allemaal zo belachelijk duur is.

            Comment


            • #7
              Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

              De 'officiële' manier om uw sensor te laten reinigen is om hem binnen te doen bij een officiële Canon verdeler. Deze verdeler zal hem dan doorsturen naar het officiële Canon Repair Center, zijnde ETB. De kostprijs van zo'n reiniging (hou je vast) 41,60 euro + BTW en doorlooptijd van reiniging 10 à 15 werkdagen. Toch een positieve eindnoot...is uw toestel minder dan 6 maand oud, dan is de reiniging gratis (kopie van aankoopfactuur dient als bewijs meegestuurd te worden)
              Hopelijk ben je hier iets mee?
              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

              Comment


              • #8
                Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                Wil je je toestel ergens binnendoen bij een "erkende" reiniger of mag een persoon ev hier op het forum het ook doen??? Indien dat laatste ook, dan moeten er toch wel zijn in het oostvlaamse! Of wil je het gewoon eens zien de reiniging??
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                  hmm bartok, zal ik eens over nadenken... is het bij bartok op afspraak?
                  zelf geef ik mijn toestel liever niet binnen, 2-3 weken zonder is gekkenwerk, dat overleef ik niet

                  tja, iemand van het forum, waarom niet? Eerst toch ff bij bartok horen
                  En als het echt moet rijd ik wel tot bij corné, kheb toch nog één en ander nodig...meteen een daguitstap

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                    hmm bartok, zal ik eens over nadenken... is het bij bartok op afspraak?
                    zelf geef ik mijn toestel liever niet binnen, 2-3 weken zonder is gekkenwerk, dat overleef ik niet

                    tja, iemand van het forum, waarom niet? Eerst toch ff bij bartok horen
                    En als het echt moet rijd ik wel tot bij corné, kheb toch nog één en ander nodig...meteen een daguitstap
                    Binnedoen en 1 of 2 dagen later klaar

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                      De 'officiële' manier om uw sensor te laten reinigen is om hem binnen te doen bij een officiële Canon verdeler. Deze verdeler zal hem dan doorsturen naar het officiële Canon Repair Center, zijnde ETB. De kostprijs van zo'n reiniging (hou je vast) 41,60 euro + BTW en doorlooptijd van reiniging 10 à 15 werkdagen. Toch een positieve eindnoot...is uw toestel minder dan 6 maand oud, dan is de reiniging gratis (kopie van aankoopfactuur dient als bewijs meegestuurd te worden)
                      Hopelijk ben je hier iets mee?
                      Ik heb net even naar "de fotozaak om de hoek" (what's in a name) gebeld. Opsturen per koerier + reinigen = 13€, terug na 3 tot 4 werkdagen. Da's toch een heel ander verhaal dan wat ik hierboven lees.

                      Wie geloven ?

                      De proef op de som zal het uitwijzen zeker...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        Ik heb net even naar "de fotozaak om de hoek" (what's in a name) gebeld. Opsturen per koerier + reinigen = 13€, terug na 3 tot 4 werkdagen. Da's toch een heel ander verhaal dan wat ik hierboven lees.

                        Wie geloven ?

                        De proef op de som zal het uitwijzen zeker...
                        Spijtig dat je in mijn beurt niet woont.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                          Ziehier alvast het antwoord dat ik via mail kreeg van ETB :

                          Goedemorgen,



                          Het reinigen van de sensor is een half jaar na aankoop onder garantie, buiten deze periode, wordt de minimum fix prijs berekend; € 41,60 exclusief BTW.

                          De doorloop tijd is 10 a 15 werkdagen.

                          U kunt uw toestel brengen of opsturen, met kopie van aankoopnota en klacht vermelding,naar;



                          ETB

                          Gewenten 43

                          4704 RE Roosendaal



                          Mvg Natasja.



                          Servicedesk ETBASS








                          --------------------------------------------------------------------------------

                          Van: *********************
                          Verzonden: dinsdag 14 maart 2006 18:15
                          Aan: canon cps mailbox
                          Onderwerp: informatie reinigen sensor canon EOS 350D

                          Geachte,



                          Ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D en ik heb onlangs een stofvlek vastgesteld op de sensor die reeds bij een

                          difragma van F8 zichtbaar is. Zoals in de handleiding vermeld wordt, heb ik geprobeerd om dit stofje dmv. een blaaspeer weg te blazen, echter zonder succes.

                          In de handleiding wordt dan aangeraden om het toestel bij een repaircenter binnen te brengen om de sensor grondiger te laten reinigen.

                          Aangezien mijn fototoestel nog in garantie is (aangekocht bij een VanDenBorre-winkel op 08-07-2005) had ik graag geweten of dit reinigen gratis wordt uitgevoerd?

                          Zo niet, wat is dan de kostprijs van het reinigen van de sensor? (hopelijk niet de fixed repair prijs van 150 euro die op uw site te vinden is? Dit zou mij niet in verhouding lijken met het uit te voeren werk)

                          Hoe lang ben ik mijn toestel kwijt, en waar moet ik mijn toestel ter reiniging binnenbrengen?

                          Alvast bedankt voor uw antwoord.



                          Met vriendelijke groet,



                          G.



                          Electronic Trading Benelux
                          After Sales Services B.V.

                          Gewenten 43 , 4704 RE Roosendaal
                          Postbus 1720 , 4700 BS Roosendaal
                          T: +31 (0)165-850500
                          F: +31 (0)165-850599
                          W:http://www.etbass.nl
                          Moest het binnen 3 à 4 dagen lukken en voor de prijs van 13 euro, laat mij het dan AUB weten, want dit interesseert me
                          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                            Moest het binnen 3 à 4 dagen lukken en voor de prijs van 13 euro, laat mij het dan AUB weten, want dit interesseert me
                            Wel, ik ga straks rond 10u als de winkel open is nog eens terug bellen. De man vertelde me gisteren dat hij ook voor een andere klant een sensor-poetsbeurt diende te verzorgen. Dus ik ga seves ff bellen om te zien hoe dat gegaan is. En als't ok is stuur ik mijn toestel volgende maandag op. Ik hou jullie op de hoogte. Nu begin ik wel te twijfelen of het 30 of 13 euro was. Ik had 13 begrepen, maar misschien was het dat wat ik wou begrijpen

                            Soit, dadelijk meer hierover.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar kan ik mijn vuile Canon sensor laten reinigen?

                              Zonet even gebeld. De dienst waar de handelaar van sprak werd door canon enige tijd geleden opgedoekt volgens hem. Bijgevolgd moet dit nu gebeuren via etbass. Flitske had dus gelijk, jammergenoeg...

                              Comment

                              Working...
                              X