Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD-R Achival Gold

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD-R Achival Gold

    Ik ben op zoek waar ik DVD-R Achial Gold kan kopen maar waar ik ook zoek, ik kan ze nergens vinden!

    Deze DVD zijn zeer geschikt voor het opslaan van foto's omdat deze meer dan 100 jaar gegarandeerd goed blijven.
    Nu heb ik bij "Breekpunt"gelezen van iemand die ze heeft maar deze persoon kan ik niet mailen.

    Wie weet waar ik zonder een creditcardnummer in te vullen deze te verkrijgen zijn?

  • #2
    Re: DVD-R Achival Gold

    Dag frothea het is nog steeds aangeraden om back-ups te maken op CD, ik werk namelijk in de stadbibliotheek van Antwerpen en wij doen niets anders dan bewaren, archiveren, etc.
    De fabrikanten geven wel op 100 jaar garantie maar dit is zeker niet waar!!!
    DVD rot bevind zich onder elke merk van de DVD producenten! En nog maar te zwijgen van de standaard die er nog niet is en de blu-ray die zijn opwachting maakt. Het is nog steeds oorlog onder de fabrikanten REMEMBER de video's.

    De veiligste manier om momenteel foto’s te bewaren extern is op cd’s van 700mb en deze maar te branden tot op 680mb en in één sessie geen multi sessie dit vergroot de kans op fouten.
    En neem de ook de laagste schrijfsnelheid hoe hoger de snelheid hoe groter de kans op fouten.
    Neem ook twee verschillende grote merken!
    Brand met merk 1 een moeder cd en brand daarna met het andere merk dezelfde cd een back-up.
    Dit wordt gedaan om eventuele fouten bij de fabricatie van een LOT tegen te gaan.
    Al de fabrikanten van CD’s kunnen praktisch nooit dezelfde fout hebben op hun LOT
    En als laatste schrijf nooit op de cd ook niet met markers die er voor dienen dit kan chemische reacties veroorzaken die niet ten goede zijn van de cd, maak je index in het doosje.

    Ik hoop dat dit van enig nut is,

    Het digitaal archiveren word zo gedaan en de stadsbibliotheek en het stadsarchief.
    Nikon materiaal

    Comment


    • #3
      Re: DVD-R Achival Gold

      Ik heb veel aan dit antwoord. Gezien u hier ervaring mee heeft ga ik af op uw antwoord.
      Ik begrijp dat CD beter en een langere levensduur heeft dan DVD.
      Zit er kwaliteit verschil onder de CD merken en is er een specifiek voor heel lang bewaren van foto's?
      Welke zijn dus de beste?

      Comment


      • #4
        Re: DVD-R Achival Gold

        Ik ben altijd wat sceptisch tegenover de beweringen van "gaat 100 jaar mee", hoe kunnen ze dit weten? CD en DVD bestaat nog niet eens 100 jaar!
        Soit, ik weet dat Fuji speciale Foto-CD's heeft, die veel minder gevoelig zijn aan UV-stralen. Ze zijn wel moeilijk vast te krijgen, ik gebruik deze zelf om mijn foto's te archiveren op CD (naast de backup op 2 externe harde schijven).
        Meer info: http://www.omnifoto.nl/catalog/produ...oducts_id=1343
        http://www.marktplaza.nl/Fuji-CD-R-v...os-1014386.php

        Of ze echt zoveel beter zijn dan gewone CD's zal alleen de toekomst kunnen uitwijzen ...

        Voor archivering gebruik ik ook de DiscStakka's van Imation, een disc-jukebox waar 100 CD's/DVD's in passen. Ten eerste is het zo enorm handig om snel de juiste CD terug te vinden (anders moest ik altijd zoeken tussen die enorme berg CD's), en ten tweede zijn ze zo ook wat meer beschermd tegen de UV-stralen en tegen krassen/vuil/vingerafdrukken...
        Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
        http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

        Comment


        • #5
          Re: DVD-R Achival Gold

          Oorspronkelijk geplaatst door frothea
          Ik heb veel aan dit antwoord. Gezien u hier ervaring mee heeft ga ik af op uw antwoord.
          Ik begrijp dat CD beter en een langere levensduur heeft dan DVD.
          Zit er kwaliteit verschil onder de CD merken en is er een specifiek voor heel lang bewaren van foto's?
          Welke zijn dus de beste?
          De grote merken zijn goed TDK, MAXELL de gekende merken.
          Het verschil tussen DVD en CD zit hem zo.
          De schijfjes zijn exact het zelfde van afmetingen. Om de data op te slaan heb je ruimte nodig. Elke bestand in dit geval een foto bestaat uit binaire gegevens 1 of O. Als je dit wegschrijft maakt de lazer van je brander een gaatje in je cd of DVD dit duidt aan of het 1 of 0 is.
          Bij de cd liggen de 1 en de 0 verder uit elkaar als bij de DVD hoe meer ruimte je hebt hoe minder fouten je hebt.

          De beste manier op dit moment is de HD maar die kan ook stuk gaan als wat beweegt moet vroeg of laat stuk gaan!

          Ik heb al mijn foto's staan op HD en op een moeder en een backup-cd.
          Nikon materiaal

          Comment


          • #6
            Re: DVD-R Achival Gold

            Even verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: DVD-R Achival Gold

              Als je veel fotografeert, heb je al gauw vele GB's fotomateriaal, en als je dat allemaal op CD moet branden ??
              Ik bewaar al mijn digitale bestanden op HD's van 250 GB, en heb er steeds 2 in gebruik met identiek dezelfde gegevens.

              Comment


              • #8
                Re: DVD-R Achival Gold

                Oorspronkelijk geplaatst door Lohad
                ...Als je dit wegschrijft maakt de lazer van je brander een gaatje in je cd of DVD dit duidt aan of het 1 of 0 is.
                Bij de cd liggen de 1 en de 0 verder uit elkaar als bij de DVD hoe meer ruimte je hebt hoe minder fouten je hebt.
                op cd's... amai...

                bij dvd liggen ze dichter bij elkaar ok... maar laser gebruikt een kortere (650nm)golflengte (cd=780nm) en een véél beter "lensobjectief"!

                De eerste dvd's die ik schreef kan ik nog perfect lezen op verschillende dvdroms en dvdwriters... (eerst gescreven dvd = begin 2003)

                Lesley.
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: DVD-R Achival Gold

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  Als je veel fotografeert, heb je al gauw vele GB's fotomateriaal, en als je dat allemaal op CD moet branden ??
                  Ik bewaar al mijn digitale bestanden op HD's van 250 GB, en heb er steeds 2 in gebruik met identiek dezelfde gegevens.

                  Doe hier hetzelfde, 1 x in Computer en dan 2 x backup op 2 externe HD 250 Giga,ik kom steeds meer mensen tegen die de Cd of Dvd niet meer kunnen lezen (Cd Rot?)
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD-R Achival Gold

                    Op de vorige plenaire vergadering van lan managers was er sprake over de houdbaarheid van CD's en DVD's de cd kwam er veel beter uit als de DVD
                    men mag niet vergeten dat voor de DVD nog steeds geen norm bestaat en nu dat de blu-ray zijn opwachting maakt, wat gaat de toekomst brengen.
                    Nikon materiaal

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD-R Achival Gold

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lohad
                      Op de vorige plenaire vergadering van lan managers was er sprake over de houdbaarheid van CD's en DVD's de cd kwam er veel beter uit als de DVD
                      men mag niet vergeten dat voor de DVD nog steeds geen norm bestaat en nu dat de blu-ray zijn opwachting maakt, wat gaat de toekomst brengen.
                      Hoe goed de CD ook mag zijn, er kan daar niets op. Wat ben je nu met 680 Mb ?? De enige goede oplossing is dezelfde files bewaren op meerdere HD's.
                      Tenzij je niet veel te bewaren hebt natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD-R Achival Gold

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                        Hoe goed de CD ook mag zijn, er kan daar niets op. Wat ben je nu met 680 Mb ?? De enige goede oplossing is dezelfde files bewaren op meerdere HD's.
                        Tenzij je niet veel te bewaren hebt natuurlijk.
                        Ik geef je daar groot gelijk in maar op het werk kunnen we niet anders, we moeten foto's aanleveren op cd.
                        En voor mezelf staan ze ook 2hd + op cd.
                        Als er een bliksem inslaagt zijn de harde schijven ook piepdada en de foto's ook naar de eeuwige byte velden, ik weet het ik het ver zoeken maar je weet nooit.
                        Een spindel van 100 cd van Philips kost nog geen 20€
                        Last edited by Lohad; 6 april 2006, 18:51.
                        Nikon materiaal

                        Comment


                        • #13
                          Re: DVD-R Achival Gold

                          En als gans de boel afbrandt, is alles piepedada. En als morgen de wereld vergaat hebben we allemaal niets aan die foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: DVD-R Achival Gold

                            dat is ook waar
                            Nikon materiaal

                            Comment


                            • #15
                              Re: DVD-R Achival Gold

                              In de veronderstelling dat CD-rot aan de buitenkant begint, zou het dan geen goed idee zijn om de cd's volledig vol te schrijven, maar aan de 'buitenkant' data te zetten die verloren mag gaan. Dan jaarlijks de cd testen met NERO cd/dvd speed (wat ik zelf ook doe). Wanneer de leesbaarheid afneemt, de cd terug kopieeren of aanmaken van HD
                              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X