Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens raden jullie aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens raden jullie aan?

    Hallo,

    ik ben nieuw op dit forum en werd aangeraden om eens op dit forum te raadplegen.

    Zoals sommigen reeds in mijn nick gemerkt zullen hebben ben ik vliegtuigspotter.

    Ik werk voor het moment met de kitlens van Canon (18-55) en de Canon 75-300 USM lens.
    (Mijn foto's)

    Nu zoek ik een lens om het kleine gaatje op te vullen tussen deze 2 lenzen met liefst de 18mm te behouden.

    Welke lens raden jullie mij aan? Ik had gedacht aan de 18-200 van Tamron.

    Dank
    Mark
    Last edited by EBBRspotter; 6 april 2006, 06:57.
    Canon EOS-300D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 / Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM / Canon EF 28-105 f/3.5-4.5 USM II / Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

  • #2
    Re: Welke lens raden jullie aan?

    Persoonlijk zie ik het nut niet in van die 20 mm te gaan opvullen. Volgens mij is dit niet echt iets wat je mist. Het verschil tussen 55mm en 75mm is zowel met de korte als de langere lens een kwestie van een paar stappen voor of achteruit.
    Als vliegtuigspotten mij hobby was zou ik eerder gaan zoeken in een uitbreiding boven die 300 mm.
    Last edited by elsan; 6 april 2006, 07:32.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens raden jullie aan?

      Ik zou persoonlijk wel voor de Tamron 28-75 f/2.8 gaan ,
      dan is meteen uw gat ,opgevuld ,een lichtsterke lens erbij en dan zou ik de kitlens verkopen,de tamron is geen dure,maar wel een heel goede lens ,,,volgens fred en miranda ,,,

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens raden jullie aan?

        Oorspronkelijk geplaatst door DES
        Ik zou persoonlijk wel voor de Tamron 28-75 f/2.8 gaan ,
        dan is meteen uw gat ,opgevuld ,een lichtsterke lens erbij en dan zou ik de kitlens verkopen,de tamron is geen dure,maar wel een heel goede lens ,,,volgens fred en miranda ,,,
        Goed idee! Mee eens!

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens raden jullie aan?

          Oorspronkelijk geplaatst door pjotr
          Goed idee! Mee eens!
          maar dan is hij meteen die 18mm kwijt.

          Zoals eerder gezegd, een paar stappen vooruit of achteruit maakt de kostprijs van een nieuwe lens ruimschoots goed. Ook ik ga met mijn vakantieuitrusting van 17-40 naar 70-300, geen haar op mijn hoofd die dat gaatje van 30mm (is tenslotte maar 3cm ) wil opvullen

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens raden jullie aan?

            Ik heb zelf ook een 18-55 en 70-300 en ik heb nog nooit de nood gevoeld om dat gaatje te gaan opvullen, ben daar trouwens heel tevreden van, ook al zijn het niet de duurste lenzen, maar wat ik me wel kan voorstellen is, dat als je zoomt tussen de range van 18 en 200, je het gevoel hebt dat je om de haverklap moet wisselen van lens. Iets wat ik in de buitenlucht ook niet graag doe, wegens meer gevaar voor stof en zo.
            EBBRspotter, je hebt een paar heel mooie foto's op de airliners site, proficiat

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens raden jullie aan?

              Ik zie eigenlijk niet meteen een specifieke reden waarom je een relatief klein gat zou opvullen. Zeker niet op het gebied van vliegtuigspotten.

              Zelf heb ik een "gat" tussen mijn zooms van 24 tot 70 mm. Wel heb ik nog een 50 mm, maar ik gebruik die zelden als oplossing voor het gatprobleem. Als je dan toch een volledig bereik wenst, is de Tamron 28-75 F/2.8 mijns inziens een mooie aanvulling.


              seppuku.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens raden jullie aan?

                Mijn "gat" is nog groter! En heb dit nog nooit als een gemis gevoeld.
                De 17 of 18mm breedhoek zou ik daarentegen zeker wel missen met de Tamron 28-75.
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens raden jullie aan?

                  De reden is dat ik niet al te veel van lens wil veranderen in openlucht en ik heb ook niet altijd de mogelijkheid van dichter bij het object te gaan staan.

                  Verder zou ik de lens ook gebruiken voor feesten en vakanties.

                  Mark
                  Canon EOS-300D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 / Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM / Canon EF 28-105 f/3.5-4.5 USM II / Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens raden jullie aan?

                    bijvoorbeeld:

                    standaard lens voor familie/feestjes/vakantie: sigma 18-125/canon 17-85/...
                    standaard spotterlens: sigma apo dg 70-300

                    Dan hoef je toch echt weinig te wisselen hé. Tenzij je familiefeestjes en of vakantie doorbrengt rond de landingsbanen van Europe Belgium BRussels. En als je echt niet wilt wisselen van objectief, dan ben je misschien beter geholpen met zoiets als een panasonic FZ20, FZ30 ofzo?

                    Comment

                    Working...
                    X