Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lensvraagje

    Ik ben vooral bezig met foto's maken op de circuits van spa francorchamps en zolder. Ik heb op dit moment een lens van tameron 70-300mm, Ik zit er momenteel aan te denken om een canon L glas aan te schaffen, meer bepaald een 100-400 lens, maar ik twijfel enigzins tussen deze lens of de 300mm op vaste brandpuntafstand. ze hebben beide zowel de IS functie als de USM motor welke de dingen toch enigzins wat makkelijker maken. ik weet ook dat op Spa misschien 400mm iets meer wenselijk is dan op zolder, en in feite heb je met 300mm voldoende, ik merk dan ook dat de meeste foto's die ik maak ook op 300mm gemaakt zijn, en op zich voldoet dat ook wel weer dan, niet tegenstaande is nog iets meer zoom ook altijd leuk. graag uw mening?

    mvg
    een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

  • #2
    Re: lensvraagje

    Zit met hetzelfde probleem

    Na lang wikken en wegen heb ik besloten om de 100-400 aan te schaffen vanwege de flexibiliteit. Met de prime kun je niet kiezen welke brandpuntsafstand je gebruikt. Als je je plekje heel goed uit kunt zoeken kan het goed werken, maar als je het moet doen met een plekje op de tribune is een zoom naar mijn mening handiger. Ook kun je met de zoom vanuit dezelfde positie een actie heel anders vastleggen.

    Dat de kwaliteit ietsje minder is stoort mij niet zo zeer. Ik bekijk de foto's toch nooit op 100%, maar wel op 10x15 cm of A4. De kwaliteit van de 100-400 is dan echt ruim voldoende.

    Het blijft hoe dan ook een afweging.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment

    Working...
    X