Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

    Hi,

    inmiddels heb ik een aantal iets te opvallende stofjes op de CCD van mijn D70 verzameld. Bij het speuren naar produkten om de CCD schoon te maken, viel me de hoge prijs op (> € 50,-) voor - oneerbiedig gezegd - wat veredelde wattenstaafjes en wat schoonmaakalcohol.

    Zijn deze produkten de prijs echt waard?

    Groet,

    Mark Penders
    Maastricht, Nederland.

  • #2
    Re: moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

    Tja als je echt voorzichtig wilt zijn, willen we allemaal denk ik, het materiaal moet immers een tijd mee, dan zou ik toch maar voor zo'n doekjes opteren. Heb ze hier ook en het is best handig. Alleszins beter dan zelf iets uit te vinden en dan te merken dat de sensor stuk is.
    Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

    Comment


    • #3
      Re: moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiblade
      Hi,

      inmiddels heb ik een aantal iets te opvallende stofjes op de CCD van mijn D70 verzameld. Bij het speuren naar produkten om de CCD schoon te maken, viel me de hoge prijs op (> € 50,-) voor - oneerbiedig gezegd - wat veredelde wattenstaafjes en wat schoonmaakalcohol.

      Zijn deze produkten de prijs echt waard?

      Groet,

      Mark Penders
      Maastricht, Nederland.
      Inderdaad veel te duur, het is wachten tot één of ander grootwarenhuis met eigen gerief op de markt komt. Helaas is de markt van digitale spiegelreflexcamera's momenteel nog te klein voor de grote ketens.
      Ik vermoed dat het kwestie van tijd is om van deze inflatieprijzen vanaf te geraken.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

        Even verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

          Bwa, voor 2 rolletjes scotch tape betaal je nog geen 2 euro dacht ik
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm
            Bwa, voor 2 rolletjes scotch tape betaal je nog geen 2 euro dacht ik
            Ik dacht al , wanneer komt tie
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: moeten CCD-cleaner sets echt zo duur zijn?

              ik vraag me af waarom velen ook zo veel willen betalen. om je geweten te sussen?
              geen één van die kuismerken zal je schade terug betalen wanneer je sensor "om zeep" is.
              foto als spiegel of als venster?

              Comment

              Working...
              X